بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اینکه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در بحث اوقات فراغت منفک از هم عمل می‌کنند، نحوه تقسیم بودجه این حوزه را اشتباه دانست.
تدبیر24»داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان، گفت: در بودجه سالانه مبلغ قابل ملاحظه‌ای برای اوقات فراغت جوانان به وزارت ورزش پرداخت می‌شود در حالی که باید این بودجه را بیشتر در اختیار آموزش و پرورش به‌عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت پرداخت کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به اینکه برنامه‌های تفریحی مرتبط با اوقات فراغت کودکان و نوجوانان که از سوی ارگان و سازمان‌های دیگر برگزار می‌شود زیر نظر آموزش و پرورش نیست، افزود: ساماندهی اوقات فراغت باید با تعامل وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش صورت بگیرد و تمامی ارگان‌های و سازمان‌های دیگر همچون شهرداری با این دو وزارتخانه هماهنگ شوند.

وی با بیان اینکه مدارس باید به امکانات ورزشی مجهز باشند و مکان‌های ورزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد اما بودجه ورزشی آموزش و پرورش ناچیز است و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان منفک از هم عمل می‌کنند، ادامه داد: نحوه تقسیم بودجه اوقات فراغت جزو اشتباهات سازمان برنامه و بودجه و دولت است که باید برای آن فکری کرد.

محمدی در حالی که معتقد است کلان نگری در برنامه‌ریزی‌ها وجود ندارد و هر سازمانی راه خود را می‌رود، تاکید کرد: در تابستان دستگاه‌ها برنامه‌های اختصاصی برای اوقات فراغت نوجوانان دارند اما آموزش و پرورش محور آن‌ها نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه طبق سند تحول، آموزش و پرورش محور تربیت نوجوانان محسوب می‌شود، افزود: طبق بندهای سندتحول، همه دستگاه‌های اجرایی موظفند به آموزش و پرورش در اجرای سند کمک کنند؛ اجرای سند تحول نیازمند بسیج همگانی با محوریت آموزش و پرورش است که البته وزارتخانه باید از دستگاه‌های دیگر مطالبه‌گر باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها