بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
شرکت "کانو" (Kano) یک وسیله الکترونیکی به شکل چوب جادوی فیلم شخصیت معروف "هری پاتر" ساخته است که در زمینه آموزش نشان‌گذاری در کودکان استفاده می‌شود.
تدبیر24»آموزش بچه‌ها در زمینه کدگذاری، برای فناوری کنونی و آینده ما بسیار حیاتی است و ابزارهای مختلفی برای دانش‌آموزان، از ربات‌ها گرفته تا خمیر بازی در زمینه برنامه‌نویسی وجود دارد.

اما ایجاد یک سرگرمی آموزشی به شکل جادویی، چیزی است که می‌تواند برای کودکان بسیار جذابتر باشد.

در حال حاضر شرکت "کانو" با کمپانی "برادران وارنر" همکاری کرده است تا نخستین محصول مربوط به فیلم‌های "هری پاتر" را که یک چوب جادوی بی‌سیم است، بسازد.

کودکان می‌توانند با در دست گرفتن این چوب جادویی و کد دادن به آن، کارهای کدگذاری شده را روی تبلت اجرا کنند.

از دانش‌آموزانی که از این چوب جادویی استفاده می‌کنند، خواسته می‌شود با کمک یک دستورالعمل و راهنمای گام به گام، کار با حسگرهای مورد استفاده و نحوه کدگذاری و ... را یاد بگیرند.

این وسیله شامل یک ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و مغناطیس‌سنج برای ردیابی موقعیت خود در فضای سه بعدی و سرعت حرکت خود است.

همچنین نور و صداهای این چوب جادویی نیز می‌تواند توسط کاربر برنامه‌ریزی و تنظیم شود.

یک برنامه (اپلیکیشن) همگام‌سازی شده با "کانو" که بر روی یک تبلت اندرویدی یا iOS  قابل اجرا است، به صورت بی‌سیم اطلاعات حسگر را ثبت می‌کند، یک نشانگر بر روی صفحه تبلت تعریف می‌کند و بدین وسیله حرکات دست را ترجمه می‌کند و کودکان را قادر می‌سازد تا تغییرات و کارهای مورد نظرشان را با حرکت دادن چوب جادو، روی تبلت اجرا کنند.

این نرم‌افزار همچنین برای سیستم‌های کامپیوتری ویندوز و مک نیز در دسترس است.

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است تا دانش‌آموزان مبانی برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و به توسعه مهارت‌های برنامه‌نویسی در دنیای واقعی کمک کنند.

بیش از 70 چالش مربوط به فیلم "هری پاتر" در این سیستم طراحی شده که به آموزش مبانی و مقدمات کدگذاری و برنامه‌نویسی در دانش‌آموزان کمک می‌کند.

این وسیله به همراه پوستر و برچسب‌های تصویری، هم‌اکنون با قیمت 99.99 دلار قابل پیش‌سفارش است و از ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، هری پاتر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها