بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
محمدصادق جوادی‌حصار

تدبیر24»عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی و مدیر مسئول سابق روزنامه توس گفت: برای ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران باید امنیت اطلاع رسانی و گردش آزاد اطلاعات توسط خبرپردازان و خبرنگاران ایجاد شود و در حقیقت امنیت آزادی بیان ایجاد شود.

محمدصادق جوادی حصار گفت: باید به جای امنیت و پایداری شغلی خبرنگار به امنیت شغلی رسانه پرداخت و اگر خطایی توسط مدیر یک رسانه اتفاق افتاد و در یک دادگاه صالح جرم وی ثابت و او مجازات شد دیگر این خطا نباید به تعطیلی رسانه منتهی شود و رسانه باید بتواند به راه خود ادامه دهد.
وی ادامه داد: فرض بگیرید اگر ظرف این سالها در یکی از نهادهای انقلابی یا یکی از ادارات دولتی مدیری تخلفی کرد باید آن نهاد را تعطیل کرد یا آن مدیر را عوض کرد؟ بدیهی است که می توان مدیر را پس از محاکمه مجازات کرد و فردی دیگر را به جایش معرفی کرد و سازمان را نباید به تعطیلی کشاند.
این فعال رسانه ای گفت: رویکرد سالیان گذشته به رسانه ها، حذفی بوده و این رویکرد بر نگاه حاکمیتی ما مستولی بوده است و احساس این بوده که هر چه قدر نشریات را محدودتر کنیم امکان اطلاع رسانی را کمتر کرده ایم چون برخی از نگاههای موجود با خبرنگار مشکلی ندارند بلکه با خبرنگاری و اطلاع رسانی مشکل دارند.
جوادی حصار افزود: نفس اطلاع رسانی برای این افراد، نادلخواه و نادلچسب است و مشکلی با خبرنگاران ندارند، بلکه می خواهند خبرنگاری و اطلاع رسانی را مسدود و محدود کنند و این نگاه، ناامنی را برای اهالی رسانه نهادینه می کند.
وی ادامه داد: فرض را بر این بگیرید که روزنامه ای تعطیل شد و 50 نفر پرسنل تحریریه اش از کار بیکار شدند در این صورت گرفتن یک، دو یا سه ماه حقوق بیکاری هم مشکلی را حل نمی کند چون این افراد دیگر نمی توانند دوباره در یک نشریه یا یک سازمان خبری دیگر با همان مختصات کار نشریه اول که به آنها جایگاه، موقعیت اجتماعی، آرامش و آسایش می داده، کار کنند.
این فعال رسانه ای گفت: همه ناامنی شغلی این نیست که خبرنگار، یک میلیون یا پنج میلیون تومان حقوق بگیرد یا نگیرد، چون یک خبرنگار ممکن است پس از سالها تلاش در یک رسانه به معاونت سردبیری برسد و حال اگر نشریه اش تعطیل شود او نمی تواند در رسانه دوم در همان جایگاه، دوباره کار کند و باید از چند رده پایین تر شروع کند و بالا بیاید و این وضعیت، خود، مصداق ناامنی است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی افزود: این مثل این است که سرهنگی را به خاطر این که فرمانده لشگرشان عوض شده از سرهنگی بردارند و از او بخواهند بار دیگر کار خود را در لشگر مشابه و در استانی دیگر از فرماندهی گروهان شروع کند.
وی ادامه داد: در یک کلام برای ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران باید امنیت اطلاع رسانی و گردش آزاد اطلاعات توسط خبرپردازان و خبرنگاران ایجاد شود و در حقیقت امنیت آزادی بیان ایجاد شود.
جوادی حصار گفت: اگر رسانه ها به عنوان یکی از ارکان دموکراسی در جامعه به صورت رسمی و نهادینه شده از جانب حاکمیت پذیرفته شوند، امنیت شغلی شان هم تضمین و تامین می شود.

 

پایان پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها