بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۱۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کوتاه قدی کودکان از ۲۰ درصد در دو دهه گذشته به چهار درصد کاهش یافته است و کودکان ایرانی بلندقدتر شده اند.

تدبیر24»زهرا عبداللهی افزود: از دو دهه پیش به بعد آمار کوتاه قدی در کشور کاهش یافته و بچه‌های ایرانی بلندقدتر شده اند. وی اظهار داشت: در حال حاضر ارتقای معنی دار و قابل توجهی در تغذیه کودکان کشور اتفاق افتاده و مشکل کوتاه قدی نداریم.

کودکان ایران بلندقدتر شده‌اند

عبداللهی، مشکل اصلی کودکان امروز را اضافه وزن و چاقی دانست و ادامه داد: اضافه وزن و چاقی به شدت در حال افزایش است و می‌تواند سلامت کودکان را به خطر بیاندازد.

وی گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان چاق هستند یا اضافه وزن دارند. مصرف غذا‌های آماده و نوشابه‌های گازدار افزایش یافته است و مهمترین عامل چاقی و اضافه وزن است.

به گفته مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان خطرناکتر است، زیرا اگر تعداد سلول‌های چربی بیشتر از حد مورد نیاز ساخته شود در بزرگسالی به محض دریافت کالری و چربی بیش از اندازه به صورت چربی در بدن فرد ذخیره می‌شود.

عبداللهی افزود: چاقی و اضافه وزن زمینه ساز بروز بیماری‌های غیر واگیر است، تمام بیماری‌های غیر واگیر مثل دیابت و سرطان در بین افراد چاق شیوع بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: در دسترس بودن غذا‌های پرکالری در محیط کودک مانند خانه، مهدکودک، مدرسه و محل‌های بازی و تفریح، سبب تشویق کودک به مصرف این مواد و در نتیجه اضافه وزن و چاقی می‌شود.

عبداللهی تاکید کرد: کاهش فعالیت بدنی (استفاده بیش از حد از کامپیوتر، تماشای تلویزیون به مدت طولانی و غیره) و کاهش فرصت‌های بازی در خارج از منزل موجب می‌شود تا بخشی از انرژی دریافتی از مواد غذایی در بدن به‌صورت چربی تجمع پیدا کرده و سبب اضافه وزن و چاقی شود.

به گفته وی، کودکان و نوجوانان باید در روز ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی مناسب داشته باشند.


برچسب ها: تدبیر24 ، بلندقدتر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها