بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۱۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
مدتهاست که پخش برخی تیزرهای تبلیغاتی و پررنگ شدن حضور اسپانسرها در رسانه ای چون صداوسیما مورد اعتراض عده بسیاری از اهالی کمیسیون فرهنگی مجلس و رسانه ها قرار گرفته است. به خصوص تاثیرات منفی که برخی از تبلیغات تلویزیونی روی مخاطبان از جمله جوانان دارد. اما علی رغم اعتراضاتی که اغلب به تبلیغات تلویزیونی موسسات آموزشی کنکور می شود و چندی پیش هم معاونت سیما اعلام کرد که نظارت بیشتری روی این تبلیغات شده و قرار است که تعداد این آگهی ها کمتر شود، اما همچنان شاهد پخش یکی از موسسات معروف و بنام آموزشی هستیم که دقایقی را به پخش تیزر خود اختصاص می دهد.
تدبیر24»از این رو سید احسان قاضی زاده عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما معتقد است تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد باعث به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت می‌شود. وی در گفت و گو با خانه ملت درباره برخی تیزرهای تلویزیونی و به خصوص موسسات آموزشی کنکور بیان کرد: «شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درباره این موضوع در جلسات خود به تفصیل بحث کرده زیرا ما معتقدیم تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد از آگهی و ایجاد رقابت شدید بین موسسات مختلف، به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت است».
گرچه تعداد برخی از این آگهی ها در تلویزیون کمتر شده است، اما همچنان کارشناسان درباره تاثیرات مخرب این تبلیغات حتی در برنامه های تلویزیونی نیز صحبت می کنند. به خصوص در برنامه های صبحگاهی که اغلب به چنین موضوعاتی می پردازند و به نوعی می توان گفت صدای مجریان تلویزیون هم درآمده و مدام در این باره موضوعاتی را مطرح می کنند. با این حال هنوز تصمیم جدی در این زمینه گرفته نشده و شاید یکی از مهمترین دلایل آن هم میزان درآمدهای هنگفتی است که از این طریق نصیب صداوسیما می شود که اگر جلوی پخش آگهی هایی از این دست گرفته شود، مشخص نیست چگونه می تواند از پس حقوق کارمندان این رسانه بربیاید!
برچسب ها: تدبیر24 ، آنتن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها