بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
مدیرکل اطلاعات استان کردستان اعلام کرد که در طول سال گذشته با ضربه به ۲۰ تیم وابسته به گروهک های تکفیری به ویژه داعش، بالغ بر ۱۰۰ نفر از عوامل عملیاتی، پیشتیبانی مورد رصد و اقدام اطلاعاتی قرار گرفته و هر گونه عملیات تروریستی و ایذایی آنها در نطفه خفه شد.
تدبیر24»در نشست هم‌اندیشی با اصحاب خبر و رسانه این استان در آستانه ایام هفته گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان(عج)، ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری همه جانبه مردم در راستای تثبیت امنیت پایدار در کردستان، اظهار کرد: لازم می دانم به عنوان یکی از خدمت گذاران در دستگاه اطلاعاتی از مشارکت و همراهی همه جانبه مردم استان کردستان در این راستا قدردانی نمایم.

وی گفت: تلاش در راستای عملیاتی کردن شعار سال جاری از سوی همه اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان و مدیران یکی از نیازهای ضروری است و باید در اولویت قرار داده شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان  علیه کشورمان در حوزه اقتصادی، افزود: تلاش برای رونق تولید ملی و ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه اشتغال یکی از نیازهای ضروری و راهکار مناسبی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن در حوزه اقتصادی است.

وی در ادامه با محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: سپاه به عنوان یک رکن اصلی تامین امنیت در کشور به شمار می رود و دشمن در راستای مقابله با توانمندی‌های سپاه این اقدام را انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به راهبردهای وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران، افزود: همه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در این وزارتخانه در چار چوب شرع، قانون و اخلاق انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع آینده نگری و آینده سازی و همچنین امنیت بخشی برای همه افراد جامعه، گفت: برای اقتدار امنیتی چارچوب‌های مشخصی تعیین شده است و ما در این چارچوب فعالیت‌ها و اقدامات خود را انجام می دهیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با بیان این که هویت این وزارتخانه اسلامی، انقلابی، ایرانی، عدالت جو، خدمتگزار و پاسخگوست، افزود: اولویت وزارت اطلاعات خدمت به مردم است و ما به عنوان نیروهای این وزارتخانه هیچ شأن دیگری را برای خود متصور نیستیم.

وی با بیان اینکه دوری از افراط و تفریط یکی از راهبردهای مهم وزارت اطلاعات به شمار می رود، افزود: ما تلاش می کنیم تا بر اساس اصل عدالت محوری به بهترین شکل ممکن رسالت های قانونی خود را انجام دهیم.

وی به نگاه وزارت اطلاعات در خصوص ایجاد امنیت پایدار اشاره کرد و افزود: ما اعتقاد داریم که لازمه اصلی ایجاد امنیت پایدار استفاده از مولفه های فرهنگی است و در همین راستا متعهد به رعایت کرامت انسانی و حقوق انسانی هستیم و این موارد را در تمامی برنامه‌های خود انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه هر کسی که تخلفی را انجام دهد در قالب کرامت انسانی و حقوق انسانی با وی برخورد می‌شود، افزود: ما به عنوان یک نهاد حاکمیتی در مقابل توطئه‌های دشمنان مستحکم ایستادگی می‌کنیم.

وی بزرگترین سرمایه فعلی وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران را اعتماد مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در تمامی ارزیابی‌های صورت‌گرفته در سطح ملی و استانی میزان اعتماد مردم به وزارت اطلاعات افزایش پیدا کرده و ما بسیار خرسندیم که توانسته ایم با اقدامات و عملیات خود اعتماد مردم را جلب و جذب کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد حرفه ای و دانش بنیان در حوزه ماموریت های وزارت اطلاعات در اولویت قرار گرفته است، افزود: ما تلاش می کنیم که از همه داشته های نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها از جمله سرمایه های مادی معنوی نخبگان و توانمندی ها به بهترین شکل ممکن دفاع کنیم.

وی روشنگری را از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت اطلاعات عنوان کرد و افزود: روشنگری و برگزاری نشست‌های مختلف با اقشار تاثیر گذار در قالب های هم اندیشی و اطلاع‌رسانی در اولویت قرار داده و به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی را یکی از محورهای اصلی فعالیت در وزارت اطلاعات عنوان کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید ملی و رونق اقتصادی با هدف کاهش فقر از دیگر برنامه‌های مهم وزارت اطلاعات است.

وی به مسائل مرتبط با حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: تلاش برای تولید فاخر در حوزه فرهنگ یکی از نیازهای لازم و جدی در سطح کشور به ویژه استان کردستان است.

وی بهره گیری از ظرفیت های نخبگان در تمامی حوزه ها از جمله در بخش فرهنگ را یکی از نیازهای ضروری عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود که متولیان بخش فرهنگ در استان کردستان به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

وی به تهدیدهای امنیتی کشورمان از جمله استان کردستان اشاره کرد و افزود: شکل گیری گروهک تروریستی داعش و نقشه‌های پیش روی آنها نشان دهنده برنامه و توطئه دشمن در راستای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی عنوان کرد: گروهک تروریستی داعش جمهوری اسلامی ایران را دشمن شماره یک خود می دانست و این مهم نشان می‌دهد که استکبار جهانی در این حوزه توطئه های جدی را در سر داشت.

وی با بیان اینکه تفکر تکفیری در فقه امام شافعی نیز وجود خارجی ندارد، افزود: حتی این افراد خود امام شافعی را نیز قبول نداشته و به همین دلیل متاسفانه افرادی که وارد این گروهک‌ها می‌شدند مورد اغفال قرار می‌گرفتند و با تبلیغات سوء اقدامات ضد امنیتی در کشور شکل می دادند.

وی به توطئه‌های بی‌پایان دشمن در مرزهای نزدیک به استان کردستان اشاره کرد و گفت: امروز سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند و ما به صورت لحظه ای و شبانه روزی تمامی این موارد را مورد رصد قرار می‌دهیم و اقدامات سوء آنها علیه امنیت ملی خنثی و در برخی موارد عملیات آفندی علیه فعالیت های آنها انجام می گیرد.

وی به موضوع توسعه در استان کردستان اشاره کرد و افزود: تلاش برای توسعه پایدار در استان کردستان و فراهم کردن محیطی با نشاط در این استان از جمله مهمترین اولویت‌های اداره کل اطلاعات استان است.

وی افزود: ما از توسعه اماکن ورزشی و فرهنگی برای جوانان در این استان به صورت ویژه حمایت می‌کنیم و تلاش داریم تا با رونق اقتصادی فقر را ریشه کن کرده و از قشر آسیب پذیر به بهترین شکل ممکن حمایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین اقدامات و عملیات صورت گرفته در اداره کل اطلاعات استان کردستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در حوزه مسائل امنیتی در استان کردستان تمامی اهداف و توطئه‌های دشمن ناکام مانده است و این مهم بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات اداره کل اطلاعات استان کردستان است.

وی در ادامه اعلام کرد:در طول سال گذشته با ضربه به ۲۰ تیم وابسته به گروهک های تکفیری به ویژه داعش، بالغ بر ۱۰۰ نفر از عوامل عملیاتی، پیشتیبانی مورد رصد و اقدام اطلاعاتی قرار گرفته و هر گونه عملیات تروریستی و ایذایی آنها در نطفه خفه شده و مقادیر زیادی تجهیزات و مهمات تروریستی کشف و ضبط شده است.

وی به مسئله منهدم کردن اقدامات تروریستی در پوشش یکی از احزاب اشاره کرد و افزود: با دستگیری اعضا و مرتبطین مشخص شد که آنها از سوی گروهک تروریستی پژاک مورد حمایت قرار می‌گرفته و متاسفانه ترور و به شهادت رساندن راننده آمبولانس در شهرستان کامیاران نیز با هدایت آنها، توسط  تیم های گروهک تروریستی پژاک صورت گرفته بود.

وی افزود: هم اکنون افراد وابسته به این حزب به صورت کامل شناسایی و دستگیر و پرونده آنها در دستگاه ذقضایی در حال پیگیری می باشد.

وی به شناسایی و انهدام بالغ بر ۵ هسته وابسته به گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب اشاره کرد و افزود: ما در سال ۱۳۹۷ با همکاری مردم موفق شدیم از پیوستن ده‌ها نفر از جوانان استان به گروهک‌های تروریستی جلوگیری کنیم.

وی به مهمترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مسائل اقتصادی توسط اداره کل اطلاعات استان کردستان اشاره کرد و افزود: تنها در یک مورد سوء استفاده میلیاردی صورت گرفته از کارت‌های بازرگانی مردم استان کردستان شناسایی و افراد خاطی دستگیر شدند.

وی به انهدام باند قاچاق سوخت و همچنین باند قاچاق کارت‌های سوخت و اوراق جعلی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۰ باند بزرگ قاچاق کالا در استان کردستان شناسایی و منهدم شده است.

وی به شناسایی باند فرار مالیاتی در سطح استان کردستان اشاره کرد و افزود: با شناسایی و دستگیری افراد خاطی بالغ بر ۱۸۰ مورد فرار مالیاتی به ارزش بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان شناسایی و برخورد صورت گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از حضور اهالی رسانه در این نشست افزود: حرفه خبرنگاری در تمامی جهان حرفه پر خطر و آسیب پذیری است و به همین دلیل این حرفه ای دارای سختی های زیادی است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با اشاره به لزوم توجه بیشتر به موضوع اقتصاد رسانه، افزود: ما آمادگی داریم تا با برگزاری نشست های مختلف از تمامی ظرفیت‌های در اختیار در راستای حمایت از اهالی خبر و رسانه حمایت کنیم.

در جریان برگزاری این نشست هم اندیشی جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه به بیان دیدگاه‌ها و سوالات خود پرداختند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها