بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اعلام زمان حذف زوج و فرد درپایتخت، گفت: عوارض غیرقانونی اخذ شده توسط شهرداری در سال گذشته می‌تواند به حساب کارت شارژ شهروندان انتقال و برای محدوده ترافیکی امسال استفاده شود.
تدبیر24»محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در ارتباط با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال گذشته اظهار داشت: از سال ۹۷ تعرفه‌ای برای این مسئله نداشته‌ایم و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران لایحه را تفسیر و بر اساس آن عوارضی را دریافت کرد که این مسئله شکایت شهروندان را به همراه داشت و ما نیز نظرمان را کتباً اعلام کردیم که این عوارض نباید اخذ می‌شد.

وی افزود: رئیس شورای شهر تهران نامه‌ای در این زمینه به شهرداری ابلاغ کرد و از نظر ما اخذ عوارض قانونی نیست، البته هر نوع استفساریه یا سوالی را که شهردار بیان کند، در شورای شهر آن را مطرح و بررسی می‌کنیم، ولی نظر ما همان نظر رئیس شورای شهر تهران است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس راهور هم نظرش با ما یکی است و یکی از دستگاه‌های نظارتی کشور هم طی مکاتباتی اعلام کرده که اخذ عوارض در سال ۹۷ غیرقانونی بوده است، ادامه داد: البته برای سال ۹۸ باید به این نکته توجه داشت که دیگر زوج و فرد وجود ندارد و این مسئله به حلقه دوم تبدیل شده است.

علیخانی اعلام کرد: مبنای ورود و خروج در سال ۹۸ دیگر بر اساس زوج و فرد بودن خودرو‌ها نیست و این مسئله بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک است که پلیس نیز عضو آن بوده و این موضوع را تأیید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بر اساس این مصوبه تغییراتی انجام گرفته است، ولی باید به این نکته توجه داشت که اخذ عوارض برای سال ۹۷ هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.

وی گفت: اگر شهردار تهران استفسار کند باید این موضوع در صحن بررسی و بعد از آن به هیأت تطبیق اعلام و رأی نهایی اجرایی شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه احتمال بازگشت عوارض غیرقانونی در سال ۹۷ به شهروندان وجود دارد، گفت: این مسئله قابل انجام است و باید محاسبه شود؛ اگر قرار بر برگشت این عوارض باشد مبلغ آن به حساب کارت شارژ شهروندان منتقل و افراد می‌توانند از آن برای محدوده ترافیک سال ۹۸ استفاده کنند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها