بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه با قدرت با حمله دستجات ملخ های صحرایی مبارزه می کنیم و تاکنون خسارتی وارد نشده است، گفت: احتمال می دهیم تا خردادماه درگیر با حمله ملخ ها باشیم.
تدبیر24»علی باقرزاده همایی ظهر امروز در نشستی خبری، افزود: ریزش ملخ‌ها در هرمزگان مبحث جدیدی نیست بلکه در سنوات گذشته نیز همچون جاسک، سیریک و بندرلنگه وجود داشت بلکه امسال شدتش بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: علت این شدت، عدم مبارزه مناسب با این ملخ‌ها در خارج از مرزها به ویژه در کشور عربستان و کشورهای در مسیر عبور دستجات ملخ صحرایی است که منجر به شدت حمله ملخ‌ها در کشورمان شده است.

باقرزاده همایی با اشاره به اینکه اگر مبارزه صورت نگیر ممکن است خسارت وارد کند، اظهار کرد: اینکه مبارزه صورت نمی‌گیرد از سوی رسانه‌های خارجی امری نادرست و شانتاژ رسانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه از بهمن ماه با تشکیل کمیته ویژه میارطه شروع شد و تاکنون ۲۲ هزار هکتار آلوده به ملخ‌ها سم پاشی شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص کمک‌های لازم و اعتبارات کافی نیز در اختیار و حتی دو هواپیما نیز برای این امر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومان نیز هزینه شده است و هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد، تصریح کرد: تمامی امکانات مهیا و اگر سم و نیرو بیشتری لازم باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ۵۳۰ هکتار اراضی ردیابی شده ۵۰ نقطه آلوده به حمله ملخ‌های صحرایی استان در شهرستان‌های بندرلنگه، بندرعباس، سیریک و میناب نیز شناسایی شده و با ۱۵ دستگاه تراکتور و بیش از ۳۰۰ دستگاه سم پاشی پشتی و دستی و تأمین آفت کش نیز عملیات مبارزه صورت می‌گیرد.

باقرزاده با اشاره به اینکه هر فروند هواپیما تا هزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد، عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده اینگونه ملخ‌ها مراتب را به جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون خسارتی نیز گزارش نشده و تنها نگرانی ما تخم گذاری آن هاست، اضافه کرد: بازسازی و آماده سازی ۹ باند موقت فرود هواپیمای سم پاش در مناطق اصلی کشاورزی استان نیز صورت گرفته است.دو فروند هواپیمای در نظر گرفته شده برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی نیز با سرنشین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه از ۲۲ هزار هکتار شناسایی شده برای مبارزه، هشت هزار هکتار علیه پوره و ۱۴ هزار هکتار علیه دستجات ملخ بود، تصریح کرد: تاکنون دو موج از حمله دستجات ملخ‌های صحرایی به هرمزگان رخ داده و در صورت وقوع موج‌های بعدی بازهم اجازه عبور آنها به استان دیگر نداده و سریعاً آنها را از بین می بریم و نخواهیم گذاشت تخم ریزی کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۲ نخستین ورود گسترده ملخ‌های صحرایی کشور به وقوع پیوست، اضافه کرد: نخستین موج حمله در هفتم بهمن ماه سال گذشته در ۷ نقطه رخ داد و موج دوم در نخستین روزهای سال جاری رخ داد.

باقرزاده در پاسخ به سوال یک خبرنگار ابراز عقیده کرد: خوردن ملخ‌های زنده از لحاظ شرعی و بهداشتی مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حمله‌ها در بخش منابع طبیعی بوده است، تصریح کرد: این حملات به مزارع بسیار کم بوده و جلوگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و احتمال می‌دهیم تا خرداد درگیر با حمله ملخ‌ها باشیم.

باقرزاده با بیان اینکه در منظقه هشتبندی مبارزه کامل انجام داده و مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر خبری دال بر وجود ملخ‌ها نیز به به گوش برسد، سریعاً نیز کارشناسان امر به محل اعزام و بررسی‌ها صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم در مجموع هفت تا هشت میلیارد تومان نیز برای مبارزه با دستجات ملخ‌های صحرایی نیز مورد نیاز باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها