بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: خسارت سیل در دو سال اخیر در مازندران بیش از 2 هزار میلیارد ریال بوده است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، سید محسن موسوی تاکامی اظهار کرد: دفعات وقوع سیل در دهه‌های اخیر به اوج خود رسیده و میزان زیان‌ها و خسارت‌ها به شکل فاجعه آمیزی افزایش یافته که می‌توان به سیل‌های 73 و 82 نوشهر و 78 نکا و نیز 91 بهشهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگر چه جنگل‌های سرسبز دامنه شمالی البرز تداعی کننده وجود ظرفیت بالای طبیعی برای حفاظت از آب و خاک است، اما مشکلات ویژه حوضه‌های آبخیز مازندران، این حوضه‌ها را در ردیف حوضه‌هایی با سیل‌خیزی بالا قرار داده است.

موسوی تاکامی ادامه داد: نداشتن شناخت صحیح و کافی از منابع و امکانات بالقوه استان و نبود مشارکت مناسب مردم در حفاظت از منابع طبیعی و مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، اثر این عوامل را تشدید کرده است.

معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران بیان کرد: ورود دام بیش از ظرفیت مراتع توسط دامداران و برهم خوردن تعادل بین دام و مرتع، شخم در جهت شیب، قرار داشتن تنه و سرشاخه‌های مختلف درختان و انواع نخاله‌ها، رسوبات ساختمانی و معدنی و جاده سازی در آبراهه‌ها و تخلیه و لایروبی نشدن به موقع رودخانه‌ها از عوامل انسانی دخیل در وقوع سیلاب است.

موسوی ادامه داد: تجاوز به حریم رودخانه با ساخت و سازهای غیر مجاز و غیراصولی، غیراستاندارد بودن پل‌ها و زهکش آنها در مسیر رودخانه‌ها، نامناسب بودن سطح مقطع کانالها، برداشت غیراصولی از مصالح رودخانه‌ای و مسدود کردن مسیرهای آبراهه‌های فرعی و هماهنگ نبودن ارگانها در اجرای پروژه‌های عمرانی راه و معدن از دیگر عوامل دخیل در وقوع سیل است.

وی یادآور شد: هدف آبخیزداری در طرح‌های ملی و استانی، کنترل فرسایش و رسوب در حوزه سدهای موجود و در دست ساخت به منظور ایمن سازی مخازن سدها برای کنترل سیل، زمین لغزش، فرسایش و رسوب است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها