بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۲۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
امیری:
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود، گفت: این طرح بار مالی دارد اما چون به تایید شورای نگهبان رسید، لازم الاجرا است.
تدبیر24»حسینعلی امیری با بیان اینکه تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری براساس طرح نمایندگان مجلس و نه طرح دولت بود، اظهار کرد: در مقطعی که این طرح در مجلس در حال بررسی و سپس میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و برگشت بود، دولت نظر مخالف خود را اعلام کرد.


وی درباره دلایل مخالفت دولت با این طرح تصریح کرد: دولت معتقد بود تنظیم سازمان اداری کشور براساس اصل126 قانون اساسی از اختیارات رئیس جمهور است. از سویی این طرح بار مالی داشت و خلاف اصل 75قانون اساسی بود.


امیری همچنین خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی، وقتی مصوبه ای از مجلس مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، به قانون تبدیل شده و لازم الاجراست. در حال حاضر نیز این مصوبه به قانون تبدیل شده و بنابراین لازم الاجراست. ما منتظر هستیم که این قانون به دولت ابلاغ شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها