بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

 تدبیر24»نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تعطیلی گسترده‌تر در شهرهای درگیر با ویروس کرونا، گفت: در صحبت‌هایی که با کادر درمان داریم موکدا درخواست دارند که تعطیلی جهت شکستن چرخه انتقال ویروس صورت بگیرد.

به گزارش تدبیر24 سیده فاطمه حسینی ضمن تاکید بر ضرورت شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت:‌ مساله‌ای که درباره آن باید زودتر تصمیم‌گیری قاطعانه‌ای شود مساله منع رفت ‌و آمد و تعطیلی کلیه ادارات و سازمانها و همچنین بخش خصوصی است تا چرخه انتقال کرونا شکسته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «در حال حاضر ایران و کشورهای درگیر، چالش جدی برای درمان این ویروس دارند»، افزود: مساله‌ای که خیلی مهم است پیشگیری است. شبکه درمان ما هم ظرفیتش به شکلی است که در صورت تداوم شیب صعودی بالای شیوع، پاسخگو نخواهد بود

وی ادامه داد: در تهران شاهد این هستیم که وقتی برخی بیماران به بیمارستان‌های معرفی شده مراجعه می‌کنند به دلیل اینکه امکان بستری شدنشان وجود ندارد آنها را مداوای سرپایی می‌کنند و به درمان سرپایی اکتفا می‌شود و فرد راهی منزل می‌شود.

حسینی اضافه کرد: در صحبت با پزشکان متوجه شدیم برخی از فوتی‌ها بنا به این دلیل است که فرد یا دیر مراجعه کرده یا به دلیل نبود امکان بستری در مراحل اولیه در مراحل آخر بیماری بستری شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «نباید اجازه دهند که دیر شود و هرچه سریعتر این تصمیم را بگیرند»، ادامه داد: تصمیم تعطیلی مدارس هم با فشارهای مجلس عملی شد و خواهش ما این است که تعطیلی به شکل گسترده‌تر در شهرهایی که درگیر ویروس کرونا هستند صورت بگیرد تا ظرفیت کادر درمانی و پزشکی و تجهیزات پاسخگوی مبتلایان باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش کادر درمانی در جریان مبارزه با کرونا گفت: این افراد هم به دلیل نبود امکانات و هم به دلیل شیوع بالا و گستردگی ویروس جانشان در خطر است. در صحبت‌هایی که با کادر درمان داریم موکدا درخواست دارند که تعطیلی صورت بگیرد.

حسینی ادامه داد: در گزارش‌هایی که داشتیم آمده بعضا افرادی که مبتلا شده‌اند از تردد در محل‌های شلوغ ویروس را گرفته‌اند؛ بعضا در ‌باشگاه‌ها، استخرها، آرایشگاه‌ها.

این عضو فراکسیون امید افزود: مواردی که هنوز تعطیل نشده‌اند و فعالیت دارند کم نیستند و درخواست عاجزانه از مردم صورت می‌گیرد که در خانه‌ها بمانند و خارج نشوند ولی در کشور دیگری می‌بینیم که در کل کشور تردد غیرضرور منع جدی می‌شود که این تصمیم اگر دیرتر صورت بگیرد جان افراد بیشتری در خطر خواهد بود و هزینه‌های بیشتری را به کشور، مردم و کادر درمان تحمیل خواهد کرد لذا باید دستور قاطعانه برای این موضوع سریعتر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه «جهت جبران حداقلی فشار اقتصادی بر خانوارها علی‌الخصوص دهک‌های کم درآمد جامعه، پرداخت کمک هزینه جبرانی در سطح یک یا دو ماه ضروری است»، تاکید کرد: تنها راه شکستن این چرخه، ماندن افراد در منازل و منع آمد و شد است که باید در کنار اعمال محدودیت، حمایت مالی از مردم نیز صورت پذیرد.


منبع : ایسنا

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها