بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
عواملی که مانع بسته شدن چشم هستند باعث خشکی قرنیه و در نتیجه التهاب آن می‌‌گردند.
تدبیر24»دکتر محمد کی‌پور اپتیومتریست، گفت: اصولاً علائمی مثل قرمزی چشم، احساس اجسام خارجی، حساسیت به نور، اشک ریزش، تاریکی دید و دشواری در باز نگه داشتن پلک‌ها از علائم التهاب قرنیه است. که معمولاً‌ کراتیت(التهاب قرنیه) بر مبنای عمق آن، شدت و علت آن، به انواع گوناگونی تقسیم می‌گردد. 

وی در ادامه گفت: ایجاد استراتژی درمانی بر مبنای عامل ایجاد عفونت صورت می‌پذیرد که عوامل باکتریایی، ویروسی، قارچی یا انگلی می‌تواند در بروز آن مؤثر باشد. و اصولاً‌ مواردی مثل خشکی چشم، اصابت جسم خارجی به چشم، تماس با برخی مواد شوینده، انجام شیمی درمانی و حتی مصرف بی رویه کورتون‌ها می‌تواند منجر به ایجاد  این بیماری گردد. 

وی افزود: آلودگی ذرات معلق در هوا ممکن است به کراتیت غیر عفونی منجر گردد و بیماری‌های خود ایمنی نیز وضعیت مشابهی را پدید می‌آورند و عموماً قسمت محیطی قرنیه را مختل می‌کنند. 

کی‌پور خاطر نشان کرد: اصولا استفاده نادرست از عدسی‌های تماسی(contact lens) و عدم رعایت بهداشت در نگه‌داری، استمرار استفاده از لنز نامناسب و استفاده از محلول‌های نگه‌داری غیر استاندارد با وجود علائمی مثل سوزش و خارش مدام، ممکن است به بروز کراتیت بیانجامد. 

وی در پایان گفت: هر عاملی که مانع بسته شدن کامل پلک‌ها در خواب می‌شود باعث ایجاد خشکی قرنیه و در نتیجه التهاب آن می‌گردد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها