بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۲۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در جریان ابتلا به کرونا، انواع نامنظمی های قلب مانند ضربان کم، اختلالات ریتم و افزایش ضربان را هم می بینیم، بیان کرد: همه ی عوارض کووید 19 از جمله عوارض قلبی آن در تمام کسانی که سن بالاتری دارند و زمینه های بیماری های قلبی و عروقی بیشتر دیده می شود.

تدبیر24»دکتر سید هاشم سزاوار با اشاره به اینکه طبق آخرین مطالعات، درگیری های قلبی و عروقی نیز بعد از ابتلا به کرونا در برخی بیماران گزارش شده است، به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: گاهی امکان دارد برخی بیماران تظاهرات اولیه شان سکته قلبی ، سکته مغزی و دردهای قفسه سینه باشد و یا لایه های مختلف قلب از جمله میوکارد و پریکارد به صورت غیر مستقیم در جریان بیماری کرونا درگیر شوند.

وی افزود: گاهی در جریان ابتلا به کرونا، انواع نامنظمی های قلب مانند ضربان کم، اختلالات ریتم و افزایش ضربان را هم می بینیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تأکید بر اینکه تظاهرات قلبی کرونا خیلی شایع نیستند و معمولا با آسیب کمتر و گه گاه در برخی بیماران دیده می شوند، بیان کرد: ممکن است هم در مرحله اولیه و حاد بیماری کرونا با اختلالات قلبی مذکور مواجه شویم ،هم امکان دارد به عنوان یک عارضه ی تأخیری و دیررس ببینیم که عارضه قلبی در جریان کرونا اتفاق افتاده است.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: همه ی عوارض کووید 19 از جمله عوارض قلبی آن در تمام کسانی که سن بالاتری دارند و زمینه های بیماری های قلبی و عروقی مانند مصرف داروهای مختلف قلبی و عروقی، سابقه ی سکته قلبی و نارسایی قلبی دارند با احتمال بیشتری دیده می شود.

سزاوار گفت: فرد مبتلا به کووید که با عوارض قلبی به ما مراجعه می کند اگر علائم همراه مانند تب، سرفه و تنگی نفس را داشته باشد و در آزمایشاتش موارد غیر معمول ببینیم ، او را از نظر ابتلا به کرونا نیز مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: افراد مبتلا به کرونا که علائم و عوارض قلبی در آن ها ظاهر می شود ، در ابتدا باید از نظر کووید تحت درمان قرار گیرد و سپس اینکه دچار چه مشکل قلبی شده اند مثلا اختلال ریتم یا اختلال عضله قلبی مورد بررسی و براساس آن تحت درمان قرار می گیرند.

سزاوار عنوان کرد: در مورد اینکه مردان مبتلا به کووید 19 بیشتر در معرض عوارض قلبی قرار می گیرند یا زنان هنوز مطالعه خاصی انجام نشده اما افرادی که دچار چاقی، دیابت و پرفشاری خون هستند در معرض بالاتر ابتلا به عوارض قلبی هستند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در آخر به بهداشت نیوز گفت: توصیه اصلی ما در بحث کووید همچنان پیشگیری است و چون بیمارانی که مشکل ریوی، قلبی، سن بالا دارند، هم احتمال ابتلا هم احتمال عوارض در آنها بیشتر بالاتر است ، باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

برچسب ها: تدبیر24 ، قلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها