بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۲۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
مسئول پایش و مصرف منطقی فراورده های سلامت معاونت غذاودارو خراسان شمالی گفت: در نظافت خانه ها علاوه بر آنکه باید مراقب باشیم دچار حوادثی مانند سقوط از ارتفاع نشویم، باید توجه داشت که استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.
تدبیر24»دکتر مهسا فخر زارعی اظهار کرد: همیشه در هنگام استفاده از فرآورده های شیمیایی و شوینده در نور کافی برچسب روی بسته بندی را مطالعه کرده سپس مصرف کنید چرا که استفاده از داروها و مواد شیمیایی در تاریکی می تواند خطرناک باشد.

وی با اشاره به این که در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده، پنجره ها باید باز باشد، گفت: این کار باعث جریان هوا می شود چون بسیاری از این ترکیبات، بخارات سمی ایجاد می کنند که به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه می زند.

دکتر فخر زارعی تاکید کرد: از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک، مواد سفید کننده و لک بر جداً خودداری کنید چرا که بخارات و گازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی و خفه کننده هستند.

وی ضمن توصیه به استفاده از دستکش لاستیکی، کفش جلوبسته و ماسک در زمان نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک کننده ها، گفت: بسیاری از داروها و محصولات خانگی مانند جوهر نمک، مواد شوینده و لک بر، لاک پاک کن، سموم حشره کش و جونده کش (مانند مرگ موش)، تینر، ضدیخ، بنزین و نفت می توانند در صورت بلعیده شدن و تماس با پوست و چشم و یا در صورت تنفس، بسیار سمی باشند.

دکتر فخر زارعی ادامه داد: همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی، سریعاً درب آن را ببندید همچنین محصولات شیمیایی و شوینده، نفت و بنزین و داروها خصوصاً شربت ترک اعتیاد متادون را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کنید و هیچگاه این فرآورده ها را در ظرف مواد خوراکی مانند بطری نوشابه نگهداری نکنید چرا که این عمل سبب خورده شدن اشتباهی این مواد توسط کودکان و مسمومیت شدید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که نزدیکان شما ماده ای غیر خوراکی و سمی را بلعید و یا استنشاق کرد، با مرکز اورژانس 115و یا مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم 190 تماس بگیرید.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها