بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۲۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

گیلان نگین سرسبز شمال ایران است. مناطق خوش آب‌وهوایی در این استان قرار دارند که از نظر خیلی از مردم پوشیده مانده‌ است. شهرستان خشکبیجار هم از همین نقاط خوش آب‌وهوای استان گیلان به حساب می‌آید. شهری ساحلی که زیبایی آن با وجود دریای خزر دو چندان شده است. خشکبیجار ۱۵ کیلومتر نوار ساحلی دارد. این شهرستان دارای سواحلی با نام حاجی بکنده، امین آباد، امیربکنده، تالش محله، باغ محله، چپردزمان و چپرد پایین است. هرساله گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت به این منطقه سفر می‌کنند. چرا که علاوه بر زیبایی‌های طبیعی این منطقه تفریحات متنوعی را می‌توان در این شهر ساحلی تجربه کرد.

خشکبیجار با ۸۰۰ سال قدمت

خشکبیجار سابقهٔ تاریخی مفصلی دارد که به حدود ۸۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. آنچه باعث می‌شود که تاریخ در زمان حال جریان پیدا کند، تداوم یک سنت دیرینه است. به طوری که یاسنت لویی رابینو حدود ۱۰۰ سال پیش از وجود بازارهای هفتگی در روزهای دوشنبه و پنجشنبهٔ خشکبیجار روایت می‌کند. این درحالی‌ست که دوشنبه بازار و پنج‌شنبه بازار دیرینهٔ این شهر تا کنون پابرجا مانده‌اند. از این رو بازار روز خشکبیجار با بیش از یک قرن قدمت، برای بازارگردی گردشگران می‌تواند بسیار دیدنی و مفرح باشد.

دیدنی‌های مرداب سل جکتاج

خشکبیجار را می‌توان جزو یکی از قطب‌های گردشگری در شهر رشت دانست. البته که شهرستان خشکبیجار قابلیت بالایی در رشد و توسعه دارد. چرا که طبیعت این شهر با مسائل اقتصادی عجین شده‌ است. مرداب سل جکتاج یکی از دیدنی‌های طبیعی این شهر به حساب می‌آید. این مرداب محلی برای زندگی پرندگان مهاجر است. طبیعت بکر و زیبای آن مورد توجه بسیاری از طبیعت دوستان قرار دارد. آبگیر زیبای سل جکتاج نیازمند رسیدگی بالایی است تا به محلی ویژه برای گردشگران تبدیل شود. البته اطراف این مرداب امکانات رفاهی در حال گسترش هستند. از این رو، این منطقه دارای فهرست ویلاهای فروشی بسیاری است. چرا که به لحاظ گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی آیندهٔ خوبی دارد.

ماهی‌گیری در ساحل

ساحلی بودن خشکبیجار سبب شده که بسیاری از مردم این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت به ماهی‌گیری می‌روند. البته ساکنان این منطقه برای گذراندن زندگی نیز صید ماهی می‌کنند. همچنین در منطقهٔ خشکبیجار رودهای بسیاری وجود دارد که برای ماهی‌گیران و کسانی که علاقه‌مند به تجربهٔ ماهی‌گیری دارند، جذابیت خودش را دارد. یکی از رودخانه‌های مهم و نام‌آشنا در منطقهٔ خشکبیجار گیشه دمرده است. این رودخانه علاوه بر طبیعت زیبا و سرسبزش داستان جالبی هم دارد. گفته شده که در گذشته یک عروس و داماد در شب عروسی‌شان از روی پل این رودخانه در حال گذر بوده‌اند که عروس از بالای آن سقوط کرده و فوت می‌کند. از این رو نام این رودخانه و پل آن گیشه دمرده یا عروس مرده گذاشته می‌شود. با این‌حال مناظر بسیار زیبایی در اطراف این رودخانه وجود دارد. پس دیدن و گذراندن وقت در حول محور این رودخانه به گردشگران و طبیعت دوستان توصیه می‌شود.

دوستداران کافه نشینی بخوانند

همان‌طور که گفته شد، شهرستان خشکبیجار از سواحل زیادی تشکیل شده است. یکی از سواحل نام آشنا و توریستی، حاجی بکنده نام دارد. ساحل حاجی بکنده علاوه بر داشتن منظرهٔ زیبا از دریا، کافه‌هایی در اطراف خود دارد. بسیاری از گردشگران و مردمان بومی به کافه‌های این ساحل می‌روند و شب‌های بسیاری را با منظرهٔ دریا در کافه‌ها سپری می‌کنند. کافه شازده، آپادانا، ماه عسل و نارسیس از جمله کافه‌هایی هستند که در نوار ساحلی حاجی بکنده میزبان دریا دوستان‌اند.

کلام آخر

شهرستان خشکبیجار یکی از بخش‌های شهر رشت است. سالانه بسیاری از گردشگران به این منطقهٔ خوش آب‌وهوا مهاجرت یا سفر می‌کنند. جاذبه‌های دیدنی خشکبیجار به گونه‌ای است که پاسخ‌گوی نیازهای بسیاری از مردم می‌تواند باشد. خشکبیجار قابلیت توریستی و گردشگری بالایی دارد. از این رو اگر می‌خواهید در این شهر ویلا اجاره کنید یا بخرید؛ می‌توانید برای آشنایی بهتر به دیوار شهر خشکبیجار مراجعه کنید. ساحلی بودن خشکبیجار و طبیعت بکرش مورد توجه بسیاری از طبیعت دوستان و گردشگران قرار گرفته است. اگر به خشکبیجار سفر کردید از ساحل حاجی بکنده، رودخانه گیشه دمرده و بازار هفتگی این شهر دیدن کنید.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها