بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

دستگاه آسیاب و میزان آسیاب کردن دانه های قهوه نقش مهم و اساسی در طعم قهوه دارند.

شاید از خود بپرسید دستگاه قهوه چه تاثیری می تواند در طعم قهوه داشته باشد؟

در این مقاله به دنبال پاسخ خود بگردید.

اگر دانه های قهوه به درستی آسیاب نشوند و یکسان و یک شکل نباشند زمانی که آن را دم می کنید آب به طور یکسان از لا به لای دانه ها عبور نمی کند و این باعث می شود تا عصاره گیری دچار مشکل شود و اگر دانه ها به طور غیر یکسان خیلی درشت یا خیلی ریز باشند باعث می شود فشار آب در قسمتی که دانه های خیلی ریز قرار دارند بیشتر شود و طعم تلخی بیشتری از آن قسمت استخراج شود و قهوه ی شما کمی تلخ بنظر برسد.

حال اگر شما یک دستگاه خوب و حرفه ای داشته باشید هیچ کدام از این موارد پیش نخواهد آمد و قهوه ی شما خوش طعم و خوشمزه خواهد بود.

حال که ضرورت دستگاه آسیاب را برایتان توضیح دادیم باید مقدار آسیاب کردن دانه ها برای هر قهوه را هم برایتان توضیح دهیم.

قهوه های مختلف باید به صورت متفاوت آسیاب شوند تا طعم های یکسانی نداشته باشند و یکی از علت هایی که سبب می شود طعم یک قهوه با قهوه ی دیگر متفاوت بنظر برسد میزان رست و میزان آسیاب دانه های قهوه می باشد.

و حالا با وجود قهوه های کپسولی خیالتان از آسیاب کردن و رست شدن آنها راحت است زیرا که شما یک کپسول آماده دارید که تنها کافی است درون دستگاه بگذارید و دکمه ی آن را فشار دهید.

اگر دوست دارید این نسل از قهوه ها را نیز امتحان کنید ما برای خرید کپسول قهوه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شد درجات مختلف آسیاب بوجود آید روش دم آوری قهوه است بطور کلی دستگاهی که تهیه می کنید تا قهوه تان را آماده کند برای شما مشخص می کند چه میزان دانه ها و رست کنید که در ادامه گفته شده از درجه از آسیاب متناسب با کدام دستگاه است.

درجه آسیاب قهوه

خیلی نرم (Extra Fine)

برای تهیه ی قهوه ی ترک و قهوه عربی دانه های قهوه را با درجه خیلی نرم آسیاب می کنند.

پس از آسیاب با این درجه هیچگونه دانه ای احساس نمی کنید و دانه ها کاملا نرم و پودر مانند، شده اند.

نرم (Fine Grind)

از این درجه آسیاب تنها برای تهیه ی اسپرسو و دم آوری قهوه در موکاپات استفاده می شود.

متوسط (Medium Grind)

برای دم آوری قهوه با استفاده از دستگاه های دریپ پاپ بهتر است که دانه های قهوه را با درجه ی متوسط آسیاب کنیم.

البته اگر عادت داری از فیلترهای کاغذی برای دستگاه قهوه ساز خانگی تان استفاده می کنید بهتر است قهوه کمی ریز تر شود.

متوسط – نرم (Medium – Fine Grind)

برای دم آوری قهوه با استفاده از دستگاه های وکیوم پات و آسیاب های مخروطی بهتر است دانه های قهوه را با درجه متوسط - نرم آسیاب کنید.

متوسط – درشت (Medium – Coarse Grin)

برای دم آوری قهوه به کمک دستگاه هایی همچون کمکس و کافه سولو نیاز است که دانه های قهوه را با این درجه آسیاب کنیم.

درشت (Coarse Grind)

معمولا قهوه هایی که قرار است با استفاده از فرنچ پرس دم آوری شوند و همچنین برای تست طعم قهوه دانه ها را با درجه درشت آسیاب می کنند.


بسیار درشت (Extra Coarse Grind)

از قهوه هایی که با این درجه آسیاب شده اند معمولا برای تهیه ی قهوه های سرد استفاده می شود.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عادت به مصرف کپسول های قهوه دارید بهتر است دستگاه قهوه ساز نسپرسو را هم امتحان کنید.

چند نکته ی مهم

با توجه به ضرورت و اهمیت آسیاب ها و تاثیر آن ها در طعم نوشیدنی ها اگر شما باریستا هستید و برای یک کافی شاپ یا مجموعه نوشیدنی تهیه می کنید پیشنهاد ما این است که حتما از دستگاه هایی استفاده کنید که دارای درجه ی قابل تنظیم باشد تا کاملا دقیق و حرفه ای دانه هایی یکدست و یکنواخت تحویل تان دهد.



Title: Inserting image...

اگر هم در منزل و فقط برای خود و خانواده تان قهوه آماده می کنید چندین بار با تست کردن انواع درجات آسیاب و توجه به کیفیت نوشیدنی سعی کنید میزان آسیاب را تنظیم کنید تا نوشیدنی با کیفیت تری داشته باشید.

هر بار که قصد می کنید از دستگاه آسیاب خود استفاده کنید حتما مطمئن شوید که ذرات یا دانه های قهوه از دفعات قبلی در آن باقی نمانده باشد و دستگاه کاملا تمیز باشد.

اگر قصد قهوه و آسیاب و سایر ملزومات لازم برای تهیه ی قهوه را دارید پیشنهاد می کنیم حتما سری به سایت sunrup بزنید.

حال بهتر است به معرفی چند نمونه از دستگاه های آسیاب بپردازیم.

دستگاه آسیاب تیغه ای:

با استفاده از این دستگاه شما کنترلی روی یکسان و یکنواخت شدن دانه های قهوه ندارید و بطور قابل توجهی قسمتی از عطر و طعم قهوه را از دست خواهید داد.

اما در عین حال این دستگاه یکی از ارزان ترین و ساده ترین روش هایی است که می توان از آن استفاده کرد.

دستگاه آسیاب مخروطی
درست است که این دستگاه گراتن ترین نوع آسیاب است اما از دقت بالایی برخوردار است، دانه ها را بطور یکسان آسیاب می کند، دانه ها به هیچ وجه گرم نمی شوند و همچنین صدا و سرعت کم تری هم دارد.

دستگاه آسیاب چرخ دنده ای دیسکی یا فلت

این دستگاه در مقایسه با دستگاه مخروطی سرعت بالاتری دارد و به سبب چرخش با سرعت بالای دستگاه صدای بیشتری هم خواهد داشت.

در انتهای مقاله به عنوان یک نکته ی بسیار مهم به شما پیشنهاد میکنم که حتما اگر شرایطش را دارید روزی یک فنجان قهوه را در وعده غذایی خود بگنجانید زیرا این نوشیدنی سرشار از خواص است مثلا خواص قهوه اسپرسو برای کبد را همه شنیده اند و به آن واقف اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها