بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
سازمانهای دولتی برزیل نسبت به وقوع خشکسالی در این کشور که با بدترین آب و هوای خشک در ۹۱ سال اخیر روبروست، هشدار دادند.
تدبیر24»این وضعیت نگرانیها نسبت به سهمیه بندی انرژی، آسیب دیدن تولید نیروی هیدروالکتریکی و کشاورزی و ریسک آتش سوزیهای جنگل آمازون را برانگیخته است.

کمیته نظارت بر بخش برق وزارت معادن و انرژی برزیل به رگولاتور آب این کشور توصیه کرد وضعیت کمبود آب را پس از خشکسالی طولانی در بخشهای مرکزی و جنوبی برزیل و نواحی رودخانه پارانا تایید کند.

یک سازمان کنترل وضعیت جوی مرتبط با وزارت کشاورزی برزیل هم نخستین هشدار خشکسالی اضطراری را برای ژوئن تا سپتامبر صادر و اعلام کرد بارندگی طی این مدت در پنج ایالت برزیلی بسیار اندک خواهد بود.

عدم بارندگی در سراسر برزیل پیامدهای منفی برای تولید غلات، پرورش دام و تولید برق خواهد داشت زیرا برزیل برای تولید نیرو وابستگی زیادی به سدهای آبی دارد. دانشمندان گفته اند آب و هوای خشک ممکن است به آتش سوزیهای شدید جنگل بارانی آمازون و تالاب پانتانال منجر شود.

خشکی کم سابقه آب و هوا به تولید شکر و قهوه در برزیل که بزرگترین صادرکننده این محصولات است آسیب زده و قیمت معاملات آتی این کالاها را افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت معادن و انرژی برزیل اعلام کرد خشکی آب و هوا در ماههای آینده به خصوص در مناطق جنوب شرقی و سنتر وست ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها