بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۲۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

همه ی تجهیزات صنعتی که به نوعی با سیالات و گازها مرتبط هستند، به آب‌بندی مناسبی نیاز دارند که از خروج این مواد جلوگیری کنند. روش‌های مختلفی جهت آب‌‌بندی کاربرد دارد که از میان‌ آن‌ها می‌توان به جوشکاری، لحیم‌کاری و ماشین‌کاری مناسب اشاره نمود. روش دیگری در آب‌بندی وجود دارد که با استفاده از ماده‌ای نرم در بین دو ماده سخت دیگر محبوس می شود و کار آب‌بندی را انجام می ‌دهد. اورینگ‌ها در این دسته قرار دارند. آب بندی نیز به دو دسته اورینگ گلند و اورینگ گلد تقسیم بندی می گردد.

اورینگ چیست ؟

اورینگ (O-ring) قطعه‌ای دایره‌ای شکل می باشد که از جنس مواد الاستومری و پلیمری ساخته شده و در صنایع جهت آب‌بندی بین دو قطعه کاربرد دارد. این نوع واشرها به علت برخورداری از قیمت مناسب، طراحی ساده وهمچنین نصب آسان، یکی از کاربردی ترین و رایج ترین واشرها در طراحی ماشین آلات و آب بندی مواد مختلف محسوب می شوند. امروزه مراکز زیادی اقدام به فروش انواع ایکس رینگ و وی سیل می نمایند. شما می توانید این محصولات را از مراکز معتبر به صورت حضوری و غیر حضوری تهیه نمایید.

آب‌بندهای پلاستیکی همچون اورینگ را می بایست مانند سیالی تراکم‌ناپذیر با ویسکوزیته بالا در نظر گرفت که دارای کشش سطحی بالایی می باشد.. اگر فشار مناسبی به صورت مکانیکی و از طریق ساختار اطراف یا از طریق سیالی هیدرولیکی به اورینگ اعمال شود، این ماده ویسکوز در داخل گلند جریان می یابد و از نفوذ سیال ممانعت به عمل می آورد و موجب آب‌بندی کامل آن می شود.این ماده لاستیکی، با فشار ممکن است شکل مشخصی به خود بگیرد که به نوعی حالتی حافظه دار می شود و باعث آب‌بندی اتصالات می شود.

ویژگی های ایکس رینگ

ایکس رینگ ها که به آن QUAD-RING می گویند ، نمونه ای واشر آب بندی می باشند. طراحی چند لوبی  و سطح آب بندی دوبرابری این نوع واشر آن ها را برای طیف وسیعی از کاربرد دینامیک و ایستاتیک در آلات و ادوات صنعتی  مناسب می کند.این ویژگی موجب کاهش احتمال ساییدگی و پارگی ایکس رینگ می شود که باعث افزایش عمر مفید آن می شود. نوع طراحی ایکس رینگ در آب بندی  همچون اورینگ است، ولی در ایکس رینگ با تقسیم محل آب بندی به دو قسمت کوچک فشار آب بندی عملا در کناره ها ناپدید می شوند .لذا ایکس رینگ می تواند قدرت را جهت شروع کار کاهش دهد.جنس ایکس رینگ معمولا  الاستومر است، لاستیک سازی جم بسته به محل کارکرد از لاستیک های nbr .viton.epdm.cr.silicon  برای تولید ایکس رینگ ها استفاده می کند .

مشخصات ایکس رینگ

همانطور که می دانید ایکس رینگ ها به عنوان نوعی آب بند کاربرد دارند که برای روغن و ... استفاده می شوند . این ایکس رینگ ها به صورت دو طرفه عمل آب بندی را انجام می دهند . نوع طراحی ایکس رینگ ها به شکل حرف انگلیسی (X) بوده و در قسمت هایی که فشار از شفت یا سیلندر به صورت دو طرفه می باشد استفاده می شوند.در سیستم های دینامیکی ایکس رینگ ها استفاده می شوند که می توان آن ها را در پیستون ها که عملکرد آب بندی دو طرفه دارند مشاهده کرد.جنس این قطعه اغلب یک الاستومر است که می تواند با توجه به محل کارکرد از لاستیک های nbr   viton  epdm  cr  silicon باشد .

در مواردی که دما تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد بالا می رودف ایکس رینگ های سیلیکونی استفاده می شوند. ضمن اینکه ایکس رینگ های با الاستومر وایتون در محیط های شیمیایی ،حرارت، روغن و… کاربرد دارند. ایکس رینگ های epdm در انواع اسید و باز آب شور با سختی زیاد مصرف می شوند.

آشنایی با کاربرد وی سیل

کاربردهای متنوعی برای وی سیل تعریف شده است ولی ممانعت از نشتی و ورود ذرات ریز و درشت  ( گرد و خاک و پودرهای درشت) به سیستم آب بندی مهمترین کاربرد این قطعه است. لذا اگرچه این قطعه از قطعات اصلی سیستم آب بندی به شمار نمی رود، ولی با تقویت و پشتیبانی سایر قطعات باعث بهبود کارایی دستگاه های هیدرولیکی و پنوماتیکی می گردد.

مزایای استفاده از وی سیل

محاسن بسیار زیادی برای استفاده از وی سیل وجود دارد که برخی از آن ها عبارت اند از :

کاهش فشار اولیه با فعال کردن این قطعه

توانایی تحمل نیروی گریز از مرکز

کشسانی بالایی در فرایند مونتاژ به واسطه جنس لاستیکی که دارد از خود نشان می دهد.

آشنایی با انواع مدل های وی سیل

وی سیل در مدل های مختلفی از جمله VA، VS و VL به بازار ارائه می شوند. نحوه عملکرد این قطعات با توجه به استاتیک یا دینامیک بودن آن ها متفاوت می باشد. در صورتی که وی رینگ استاتیک باشد، درزگیر ها مانع از نشت روغن از اجزای ثابت می گردند ولی نوع دینامیک درزگیرها از نشت روغن از قطعات متحرک جلوگیری به عمل می آورند.

سیل گستر

شرکت سیل گستر سالاران، به عنوان وارد کننده و فروشنده انواع اورینگ، ، ایکس رینگ و وی سیل آب بندی می باشد.این مجموعه در جهت ایجاد نمایندگی در سطح استان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم می باشد .این مجموعه دارای چندین نمایندگی فعال در سطح کشور می باشد. این مجموعه بر روی محصولات وارداتی ؛ اعم از O-Ring، X-Ring، V-Ring و انواع و اقسام Packingها، تمرکز ویژه‌ی دارد تا به این شکل محصولات با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت تمام شده در بازار ایران در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد. اساس تمام فعالیت‌های شرکت سیل ‌گستر سالاران مشتری‌ مداری و قانون ‌مداری است.

این مرکز با سال ها فعالیت در حوزه فروش و واردات کیت های اورینگ، پکینگ با متریال های مختلف در نظر دارد که نقش خود را در پیشرفت صنعتی کشور عزیزمان به نحو احسن ایفا کند. شرکت سیل گستر سالاران همه ی پرسنل جوان، مجرب، با انگیزه و سخت کوش این مجموعه در تمامی نمایندگی ها با تلاش و پیگیری مجدانه به انجام وظیفه می پردازند.

برچسب ها : اورینگ,وی سیل,ایکس رینگ

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها