بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۲۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰


انواع مصالح ساختمانی امروزه برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند که سیمان سفید نیز یکی از انواع مصالح ساختمانی می باشد که به عنوان چسب و عایق در بین مصالح دیگر مورد استفاده می باشد.

در قسمت قبلی طرز ساخت و تولید سیمان سفید را ارائه کردیم و گفته شد که در تولید سیمان سفید از گچ استفاده می شود، برخی از تولید کنندگان در تولید سیمان سفید از خاکی به اسم کائولن که ترکیب سفید رنگی دارد استفاده می کنند.

یکی دیگر از کاربردهای این نوع سیمان در نصبکاشی گرانیتی است که برای چسبندگی کاشی به دیوار و یا کف مورد استفاده قرار می گیرد و با ترکیبات مختلفی ادغام شده و به همراه آب چسب بسیار قوی و مستحکمی را به وجود می آورد.

افراد می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی مجموعه آراد برندینگ رجوع کرده و از تمامی محصولات و مصالح ساختمانی دیدن کنند که این محصولات به همراه تمامی مشخصات و کاربردهایشان معرفی شده اند

.

از آنجایی که این نوع سیمان در برابر تغییرات دما استحکام و مقاومت بالایی دارد از آن در سنگ کاریهای نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می شود، سیمان سفید توسط کارخانجات زیادی در کشور تولید می شود و علاوه بر آن ممکن است که نمونه های خارجی آن نیز در بازار داخلی کشور ما وجود داشته باشد و مورد استفاده های بسیاری قرار بگیرد که این محصولات توسط شرکتهای بازرگانی به کشور وارد می شوند.

خرید سیمان سفید

با مراجعه به مراکز پخش و عرضه مصالح ساختمانی می توان خرید سیمان سفید و انواع دیگر مصالح ساختمانی همچونآجر نسوز سیمانیرا انجام داد که در این صورت با مراجعه به این مراکز و دیدن و بررسی حضوری محصولات از کیفیت آنها می توان آگاهی پیدا نمود و نسبت به انتخاب و تهیه محصول مورد نظر اقدام نمود.

برخی از مراکز خرید سیمان سفید به صورت گسترده کار می کنند و محصولات و کالاهای خود را به سراسر نقاط کشور ارسال می کنند و پذیرای تمایم سفارشات از شهرهای مختلف می باشند و برخی از این مراکز با تاسیس و راه اندازی دفاتر نمایندگی در شهرهای دیگر پاسخگوی بیشتری از نیازهای بازار سراسر کشور می باشند.

با توجه به افزایش میزان تقاضا برای انواع مصالح ساختمانی کسب و کار این محصولات بسیار پر رونق می باشد و بازار خرید و فروش انواع مصالح ساختمانی داغ می باشد که افرادی که در این حرفه مشغول فعالیت می باشند توانسته اند از طریق این تجارتها درامدها و سودهای بسیاری برای خود بدست بیاورند.

سیاهی سیمان به دلیل سولفات آهن و منیزیم و دود سوختن در کوره می باشد و برای تهیه سیمان سفید از میزان سولفات آهن کمتر در تولید سیمان استفاده می شود به علاوه آن که از مقداری گچ در تولید آن استفاده می شود و همچنین سوخت آن تحت شرایطی بدون دود انجام می گیرد

.

رایج ترین موارد استفاده سیمان سفید بند کشی و عایق بندیسرامیک کف و یا دیوار می باشد و همچنین برای نصب موازییک کف که در حیاط، پشت بام، اتاق، حال، آشپزخانه، پیاده رو و غیره می باشد که برای استفاده از آن معمولا سیمان سفید را به همراه پودر سنگ ترکیب کرده و با اضافه کردن آب به آن مایع خمیری شکلی به وجود می آورند که با استفاده از ابزار مناسب آن را در شیارهای بین سرامیک و موزایک می فشارند.

سیمان سفید لیسه ای

همانطور که می‌دانید مهمترین اجزا در صنعت ساختمان سازی بتن و ملات است که با مخلوط کردن سیمان و ماسه تشکیل می شود که بتن اولین بار به دوران رومیان باز می گردد ‌که از مخلوط خاکستر آتشفشانی درست کردند و رومیها اولین کسانی بودند که برای کف کشی بناهای خود از سیمان استفاده کردند و بعدها کشورهای زیادی در این حوزه فعالیت داشتند.

امروزه برای نمای بیرونی ساختمان به جای سنگ ازمصالح مهم و پرکاربرد مانند سیمان سفید لیسه ای یاعایق رطوبتی بتنلیسه ای و از ماله پروانه ای برای تسطیح آن استفاده می شود این نوع بتن به دلیل عملیات پرداخت ناشی از فشار وارده بر آن دارای مقاومت بیشتری نسبت به ماله دستی می باشد و چون قیمت ارزان تری نسبت به بقیه مصالح داشته است و برای اجرای کفپوش بهترین و مقاوم ترین بستر برای کف پوشهای پلی یورتان و اپوکسی است که نوع پرداخت و صیقلی کردن آن باید به حداقل رسیده باشد و در هنگام اجرای آن برای سطحهای بدون موج باید دقت بیشتری کرد

.

استفاده از این نوع مصالح علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که به نما می بخشد در برابر شرایط جوی، رطوبت و بارندگی بسیار مقاومت دارد و همچنین تنوع رنگ بندی آن بسیار بالا می باشد و می توانید از رنگهای ترکیبی در طراحی نماهای سیمانی با شکلهای مستطیل، لوزی و مربع استفاده نمائید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها