بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

فقر ریشه تمام گرفتاری ها است و باعث ناامیدی و مایوس شدن از زندگی می شود که یقینا نتیجه خوبی به دنیال نخواهد داشت. برای فاصله گرفتن از این مشکل تخریب کننده با توام توان از جا بلند شدم و با سرعت زیاد به سمت کوه های استوار بنام ثروت حرکت کردم. در حوزه خرما توانستم جایگاه بالایی را فتح کنم و بهترین تامین کننده آن به صورت عمده باشم.

خرما بریم

خرما بریم منحصر به خوزستان است و مانند سایر خرمای خوزستان طبع گرم تری نسبت به سایر خرماها دارد و این تب گرم خواص درمانی زیادی به همراه دارد، آب کارون برای آبیاری و تغذیه استفاده می شود.استفاده از خرما لبه دار با نوشیدنی های مختلف مانند چای ماهی، ماست و سایر غذاهای سرد برای تهیه معجون های مختلف یا کیک خرما و کلوچه پنیر برای صبحانه و عسل طبیعی به عنوان صبحانه و میان وعده استفاده می شود، خرمای بریم یکی از خوشمزه ترین خرماهای استان های خوزستان و بوشهر است و طرفداران زیادی دارد.

خرما بم

کشور ایران دارای رتبه دوم تولید خرما بم در جهان است که سالانه مقادیر بسیار زیادی از انواع آن از جمله مضافتی، کبکاب، زاهدی، پیارم، خاصویی و غیره را تولید می کند که بخشی از آن مورد مصرف بازار داخلی قرار می گیرد و حجم عمده ای صادر می شود. معمولا خرما مضافتی یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین خرماهای تولیدی در ایران است و سالانه حدود نیمی از تولیدات خرمای کشور را به خود اختصاص می دهد. خرمای مضافتی بم دارای رطوبت بالایی است که باعث طعم و مزه کم نظیر آن شده است. خرمای مضافتی دارای رنگ سیاه است و حدودا رطوبتی بین 20 تا 30 درصد دارد. به دلیل وجود رطوبت بالا و بافت نرم خرمای مضافتی برای جلوگیری از ترش کردن و خراب شدن، بلافاصله بعد از برداشت محصول بسته بندی شده و در سردخانه نگهداری می شود. استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تولید خرمای مضافتی را به خود اختصاص داده اند که در این میان شهرستان بم سهم عمده ای در تولید خرمای مضافتی کشور دارد و دارای شهرت جهانی می باشد.

خرما پیارم

به منظور صادرات خرما پیارم از ایران، ابتدا باید بهترین کشور مقصد برای صادرات خرما از ایران مورد بررسی قرار گیرد. ایران یکی از کشورهای مهم و برتر دنیا در بازار میوه خرما است زیرا خرمای منحصر به فردی تولید می کند به عبارت دیگر ایران خرمای با کیفیت بالا صادر می کند که اکثر کشورها از آن خرما وارد می کنند. شاید به نظر شما خوانندگان پیدا کردن اینکه کدام کشورها بهترین مقصد صادرات خرما می باشند، سخت به نظر برسد، اما کشورهای زیادی خواهان واردات خرما از ایران هستند. بیش از 50 کشور مقاصد صادرات خرما از ایران هستند که فقط تعداد معدودی از این 50 کشور بیش از 75% صادرات خرما از ایران را به خود اختصاص می دهند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها