بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

دریافت شماره شبا بانکی از سایت سلام بانک راحت‌ترین روشی است که می‌ توانید از آن برای استعلام شماره شبا استفاده کنید. با توجه به اینکه خدمات ارائه شده در این سایت به صورت آنلاین انجام می ‌شود، دارای امنیت و سرعت بالایی است.

مزیت‌ های شماره شبا

شماره شبا یک کد ۲۴ رقمی است که مانند سایر اطلاعات بانکی کاربرد ها و مزایای فراوانی دارد. این شماره که جزو شناسه ‌های بین‌المللی نیز محسوب می ‌شود، علاوه بر بانک ‌های داخل کشور در سیستم‌ های مالی بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

برای ساخت شماره شبا نیز از استاندارد های بین المللی استفاده شده است تا بتواند در نقل و انتقال حواله ‌های ارزی مورد استفاده قرار بگیرد. حالا که متوجه اهمیت شماره شبا شده‌اید، بد نیست با مزایای آن نیز آشنا شوید. به این صورت هنگامی که به شماره شبا بانکی نیاز داشته باشید، می‌توانید از خدمات سایت سلام بانک استفاده نموده و آن را دریافت کنید.

عدم نیاز به شماره حساب

با داشتن شماره شبا دیگر نیازی به شماره حساب بانکی، شماره کارت و سایر اطلاعات هویتی فرد دارنده حساب نخواهید داشت. در گذشته افرادی که قصد داشتند به حساب دیگران پول واریز کنند، حتماً باید نام صاحب حساب را روی فیش های واریزی می ‌نوشتند و علاوه بر نام بانک، کد شعبه را هم نیاز داشتند. اما شماره شبا که دارای ۲۴ رقم و دو کاراکتر انگلیسی است، تمام اطلاعات بانکی مانند شماره حساب نام بانک و کد نوع حساب را به همراه دارد. این شماره برای هر حساب به صورت یکتا تعریف می ‌شود و هر فرد برای حساب خود فقط یک شماره شبا دارد. به این ترتیب می ‌توان از روی شماره شبا نام صاحب حساب را هم پیدا کرد.

انتقال سریع وجه

انتقال وجه با شبا به صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌ پذیرد و افرادی که بخواهند برای نقل و انتقال‌ های مالی از این شماره استفاده کنند، دو روش پیش رو دارند. اگر بخواهند از روش ‌های حضوری استفاده کنند، وقت زیادی می‌گیرد. اما اگر بخواهند از روش ‌های اینترنتی استفاده کنند که سریع‌تر است، می ‌توانند در عرض چند ثانیه مبالغ بالایی را به حساب دیگران واریز نمایند. از طریق سامانه ساتنا، پایا و سامانه پل می توان نقل و انتقال‌های مالی را به صورت لحظه‌ای و آنی انجام داد.

امنیت بالای شماره شبا

به دلیل اینکه شماره شبا یکتا و منحصر به فرد است، هنگامی که کاربران بخواهند از آن استفاده کنند و پول جابجا کنند، امکان بروز خطا وجود ندارد. همچنین تراکنش‌های انجام شده با این شماره غیر قابل برگشت هستند. چنانچه خطایی در هنگام وارد کردن شماره شبا صورت بگیرد، بانک جلوی نقل و انتقال‌ های مالی را می ‌گیرد و همین نشان می‌ دهد که این شماره تا چه میزان امنیت بالایی دارد.

کارمزد کم

روش ‌های انتقال وجه گوناگون هستند. بعضی از افراد هنوز از روش‌ های قدیمی مانند کارت به کارت استفاده می‌ کنند که کارمزد بالایی دارد. اما افرادی که به این نکات توجه می ‌کنند از شماره شبا و سامانه‌های ساتنا و پایا استفاده می‌کنند. به این صورت کارمزدی که برای انتقال وجه پرداخت می ‌کنند، کمتر می ‌شود.


کاربرد شماره شبا

کاربرد شماره شبا برای انتقال حواله ‌های ارزی باعث محبوبیت آن شده و افرادی که این شماره را می ‌شناسند بیشتر درباره همین کاربرد شماره شبا اطلاعات دارند. در صورتی که شماره شبا کاربرد های دیگری هم دارد و بسیاری از افراد از آن بی‌اطلاع هستند. از جمله کاربرد های متعددی که شماره شبا دارد، می ‌توان موارد زیر را برشمرد.

ثبت نام در سامانه سجام

دریافت سود سهام عدالت، تغییر مدیریت سهام و ثبت نام در بازار های بورسی نیازمند دارا بودن یک شماره شبا است. بنابراین یکی از کاربرد های این شناسه بین المللی، استفاده از آن برای ثبت نام در این سامانه است.

بیشتر بخوانید» مراحل تغییر شماره شبا در سامانه سجام



دریافت درگاه اینترنتی

گرفتن درگاه اینترنتی و دستگاه کارتخوان حتماً به یک شماره شبا معتبر نیاز دارد.

ثبت نام در سایت ‌های مختلف

چنانچه فردی بخواهد در سایت ‌های مختلف ثبت نام کند، به عنوان مثال در سایت قرعه‌کشی خودرو، نیاز به شماره شبا دارد.

ارائه شماره شبا برای دریافت حقوق

افرادی که در سازمان ‌ها و ارگان‌ های مختلف مشغول به کار هستند، برای دریافت حقوق خود باید یک شماره شبا به سازمان مربوطه اعلام کنند تا حواله‌ های پایا از طریق این شماره برای آن ها صادر شود و حقوق خود را دریافت کنند.

راه‌ های دریافت شماره شبا

در ابتدای این نوشتار درباره دریافت شماره شبا بانک از سلام بانک صحبت کردیم. بسیاری از افراد که با سایت سلام بانک آشنا نیستند و نمی ‌دانند چه خدماتی را به کاربران ارائه می ‌دهد، ممکن است فکر کنند دریافت شبا از این سایت بسیار پیچیده و دشوار است. اما از آنجا که یکی از راه ‌های ساده و سریع دریافت شبا روش آنلاین است، توصیه می‌ کنیم به جای روش‌ های حضوری که وقت زیادی می ‌گیرند از روش ‌های اینترنتی استفاده کنید. در ادامه به همه روش ‌های استعلام شماره شبا می‌پردازیم تا در صورت نیاز بتوانید یکی از این روش ‌ها را انتخاب کنید.

دریافت حضوری شبا

دریافت حضوری شبا از طریق مراجعه کردن به بانک مربوطه یا دستگاه عابر بانک امکان پذیر است. در این روش فقط دارنده حساب بانکی است که می‌ تواند شماره شبا حساب خود را بگیرد. یعنی هیچکس اجازه استعلام و دریافت شماره شبا دیگران را از طریق روش حضوری ندارد.

دریافت اینترنتی شماره شبا

روش‌ های اینترنتی برای دریافت شماره شبا زیاد هستند. بعضی از بانک ‌ها سامانه ویژه‌ای طراحی کرده اند تا مشتریان بتوانند از طریق اینترنت بانک همان بانک، شماره شبا خود را به دست بیاورند. اما به دلیل اینکه این امکان در تمام سایت‌ ها وجود ندارد، ممکن است کاربران نتوانند از این روش استفاده کنند.


دریافت شبا از سلام بانک

سایت سلام بانک یک سایت اینترنتی خصوصی است که در ازای دریافت مبلغی بسیار اندک یعنی ۱۲۵۰ تومان، شماره شبا هر حسابی را به صورت آنلاین محاسبه می ‌کند. در این سایت کاربران می‌ توانند شماره کارت بانکی یا شماره حساب خود را وارد کنند و از طریق نرم‌افزار آنلاین سایت سلام بانک آن را به شماره شبا تبدیل نمایند.

کلام آخر

دریافت شبا بانک از سایت سلام بانک به یک شماره کارت بانکی یا شماره حساب نیاز دارد و در صورتی که کاربران بخواهند از خدمات این سایت استفاده کنند، باید یک کارت عضو شبکه شتاب و رمز دوم بانکی داشته باشند تا بتوانند کارمزد استعلام شماره شبا در این سایت را پرداخت کنند.


برچسب ها: تدبیر24 ، سلام بانک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها