بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

اداره یک رستوران یا فست‌فود به اندازه هر کسب‌وکار دیگری مسئولیت‌های سنگینی در پی دارد که یکی از آنها رسیدگی به اموری مانند بررسی حساب و کتاب‌ها، تهیه صورت‌حساب‌های دوره‌ای و موضوعاتی مانند آن است. بعضی از مدیران مشاغل برای انجام این مسئولیت از یک حسابدار حرفه‌ای کمک می‌خواهند اما برخی دیگر به جای این کار به راهی کم‌هزینه‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر یعنی استفاده از نرم‌افزار حسابداری فست‌فود فکر می‌کنند. اگر شما هم جزو مدیران خوش‌فکر دسته دوم هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. در ادامه، درباره این نرم‌افزار کاربردی، مزایای آن و راهکاری هوشمند برای به کار بردن این نرم‌افزار توضیح می‌دهیم.

منظور از نرم‌افزار حسابداری فست‌فود چیست؟

در گذشته، معمولا تمام حساب‌وکتاب‌های فست‌فودها و رستوران‌ها را فردی به نام حسابدار انجام می‌داد. این فرد که تخصص و تجربه لازم در زمینه حسابداری را داشت، مأمور می‌شد تا تمام مخارج و هزینه‌های رستوران یا فست‌فود را بررسی کند، از آنها صورتی مفصل تهیه کند و با دقت گردش مالی فست‌فود یا رستوران را زیر نظر بگیرد. این کار در دورانی که هنوز رستوران‌ها و فست‌فودها به اندازه امروز محبوب نشده بودند، ساده بود. با‌این‌حال، با استقبال بیشتر مردم از غذاهای فست‌فود و علاقه بیشتر آنها به بیرون از خانه غذا خوردن، گردش مالی این کسب‌وکارها بسیار بالاتر رفت. در نتیجه، امکان نگه داشتن حساب درآمد و هزینه‌ها مثل گذشته وجود نداشت. در حقیقت، حتی سریع‌ترین حسابدارها هم در برخی از موارد از قافله فروش فست‌فود عقب می‌ماندند.

در چنین شرایطی، نرم‌افزارهای حسابداری فست‌فود ابداع شدند. این نرم‌افزارها مثل سایر نرم‌افزارهای مالی و اداری کار می‌کنند. کافیست اطلاعات مربوط به خرید و فروش‌های فست‌فود را در آن وارد کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آنها را بررسی کند و صورت‌حساب و گزارش مفصلی از درآمدها و هزینه‌هایتان صادر کند. کاربری نرم‌افزار حسابداری فست فود بسیار ساده‌ است و هر کسی با هر سطح از دانش ریاضی و حسابداری می‌تواند با آن کار کند.


انواع نرم‌افزارهای حسابداری فست‌فود

شاید در گذشته تعداد نرم‌افزار‌های حسابداری فست‌فود به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسید اما امروزه اوضاع کاملا فرق کرده است. در حال حاضر، در سراسر دنیا گروه‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری بسیاری نرم‌افزار حسابداری فست فود خود را طراحی و عرضه می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای محبوب جهانی برای حسابداری فست‌فود عبارت‌اند از:

· زیرو (Xero

· رستوران ۳۶۵ (Restaurant365

· تاچ بیسترو (TouchBistro

· کوییک‌بوک (QuickBooks Online).

کارشناسان ایرانی هم در دنیای فناوری حرف‌هایی برای گفتن دارند و بسیاری از نرم‌افزارهای حسابداری فست‌فود گروه‌های نرم‌افزاری و شرکت‌های ایرانی نیز در حد و اندازه رقبای خارجی خود ظاهر شده‌اند. برخی از این نرم‌افزارها که توانسته‌اند برای خود اعتباری کسب کنند، عبارت‌اند از:

· نرم‌افزار حسابداری رستوران سپیدز؛

· نرم‌افزار حسابداری رستوران، فست فود و کافی‌شاپ زعفران؛

· نرم‌افزار حسابداری آرمینا فود.

ویژگی مهم نرم‌افزارهای حسابداری فست‌فود ایرانی این است که برای کاربران فارسی‌زبان کاربردی‌تر هستند و مطابق با نیازهای فست‌فودهای ایرانی طراحی شده‌اند.

چرا باید از نرم‌افزار حسابداری فست‌فود استفاده کنیم؟

احتمالا بعد از آشنایی با ویژگی‌ها و انواع نرم‌افزار حسابداری فست‌فود، از خود می‌پرسید که چرا باید این نرم‌افزارها را تهیه کنیم؟ این نرم‌افزارها برای اداره فست‌فود چه فایده‌ای دارند؟ در ادامه، مهم‌ترین مزایای این نرم‌افزار حسابداری را می‌خوانید.

۱. صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک نرم‌افزار حسابداری فست‌فود این است که به شما هدیه‌ای به نام زمان می‌دهد. احتمالا با خود فکر می‌کنید که چند دقیقه زودتر یا دیرتر رسیدگی کردن به حساب و کتاب‌ها چندان اهمیتی ندارد اما این تصور کاملا اشتباه است. زمان در اداره فست‌فود ارزش بیشتری دارد. به جای اینکه وقت خود را صرف رسیدگی به درآمدها و مخارج فست‌فود کنید، می‌توانید سراغ کارهای مهم‌تر برای جلب رضایت مشتری بروید.

از آن گذشته، با وجود نرم‌افزار حسابداری نیازی به استخدام کارکنان در این بخش ندارید. در نتیجه، هزینه‌ مربوط به استخدام یک کارمند حسابداری را صرف امور مهم‌تر مانند بهبود کیفیت غذاها و خرید مواد اولیه مرغوب‌تر می‌کنید.

۲. صدور صورت‌حساب‌هایی مطابق نیازها و ترجیحات شما

ممکن است لازم بدانید تا مواردی را در صورت‌حساب مشتری بیاورید و برخی از آنها را از این گزارش حذف کنید. به‌علاوه، ممکن است ترجیح بدهید تا برخی از اطلاعات در تمام صورت‌حساب‌ها تکرار شوند. کارهایی مانند این را می‌توانید با خیال راحت به نرم‌افزار حسابداری بسپارید.

۳. گزارش‌های مالی سریع‌تر

گاهی اوقات باید اطلاعات مهمی مانند صورت‌حساب‌های مالی و نتایج محاسباتی که ساعت‌ها طول می‌کشند را به‌سرعت بررسی کنید. در چنین شرایطی، یک نرم‌افزار پیشرفته به کمک شما می‌آید. با کمک نرم‌افزار حسابداری در عرض چند ثانیه تمام اطلاعات مالی مورد نظر خود را دریافت می‌کنید. علاوه‌براین، می‌توانید بر اساس اطلاعات داده شده به نرم‌افزار، نیازها و ترجیحات مشتریان خود را بررسی کنید و از آنها نیز گزارش جامعی داشته باشید. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند تا برنامه‌ریزی برای اداره فست فود را آگاهانه‌تر و مطابق با نیازهای مشتریان خود انجام دهید.

۴. کاهش خطای انسانی

یک حسابدار هر اندازه که باتجربه و متخصص باشد، باز هم ممکن است در برخی از مواقع بر اثر مسائلی مانند خستگی یا بیماری در محاسبات خود اشتباه کند. این موضوع گاهی به بهای از دست دادن بخشی از سرمایه فست‌فود تمام می‌شود. در عوض، یک نرم‌افزار حسابداری که به‌خوبی طراحی شده، می‌تواند حسابدار شبانه‌روزی، خستگی‌ناپذیر و دقیق شما باشد.

۵. فناوری فضای ابری

بهترین نرم‌افزارهای حسابداری در سراسر جهان دارای فضای ابری اختصاصی خود هستند. فضای ابری به مدیران کسب‌وکار کمک می‌کند تا از هر جا و در هر زمانی به اطلاعات مالی و تمام صورت‌حساب‌های خود دسترسی داشته باشند.

بهترین راهکار برای استفاده از نرم‌افزار حسابداری فست فود

همان‌طور که توضیح دادیم، نرم‌افزارهای حسابداری به بخش مهمی از کسب‌وکارهای امروزی از جمله اداره فست‌فود تبدیل شده‌اند. بااین‌حال، این نرم‌افزارها را باید به روشی هوشمندانه به کار ببرید. بهترین راه برای تجهیز رستوران و فست‌فود به این نرم‌افزارها این است که از ابزارهای پیشرفته مجهز به آنها استفاده کنید. کیوسک‌های پرداخت و سفارش‌دهی از انواع کیوسک‌های تعاملی هستند که اغلب چنین نرم‌افزارهایی در آنها تعبیه شده‌اند.


نمونه موفق چنین کیوسک‌هایی نیز کیوسک تعاملی دیجی سان است. کیوسک‌های سفارش‌دهی و پرداخت دیجی‌سان برای بهبود کسب‌وکار و سهولت اداره کسب‌وکارهایی مانند رستوران و فست‌فود طراحی شده‌اند.

کیوسک‌های دیجی سان از طریق سیستم مدیریت محتوای نت بی کنترل می‌شوند. در نتیجه، به جای اینکه نرم‌افزارهایی مانند نرم‌افزار سفارش‌دهی و نرم‌افزار حسابداری فست‌فود را به طور جداگانه نصب کنید و دچار دردسرهای مربوط به نصب آنها شوید، به‌سادگی همه را یک‌جا خواهید داشت. با کمک این کیوسک‌ها قادر خواهید بود تا هم از ویژگی‌های یک کیوسک سفارش‌دهی یا پرداخت هوشمند بهره ببرید و هم از نرم‌افزارهای نصب شده روی آنها از جمله نرم‌افزار حسابداری فست‌فود و سفارش‌دهی اختصاصی نت بی استفاده کنید. برای سفارش این کیوسک‌ها و بررسی مدل‌های مختلف آن نیز کافیست با کارشناسان بخش فروش دیجی سان تماس بگیرید.


برچسب ها: تدبیر24 ، دیجی سان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها