بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
اسید دیمر (Dimer acid) یکی از چربی های سنتزی پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد. از برندهای معتبر که این ماده را تولید می کنند می توان به سیگما آلدریچ اشاره نمود. محصولات شرکت سیگما آلدریچ همگی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. Cas no مواد شیمیایی در تمامی محصولات این شرکت مطابق استاندارد جهانی شناسایی مواد شیمیایی درج می گردد.

اسید دیمر چیست؟

اسید دیمر در طی فرآیندی به نام دیمریزاسیون از اسیدهای چرب غیر اشباع تولید می گردد. نتیجه این فرآیند تولید موادی با ویژگی های برتر شیمیایی است که آنها را برای کاربردهای تخصصی تر در صنعت مناسب می سازد. اسیدهای دیمر نسبت به مواد سازنده خود (اسیدهای چرب غیر اشباع) وزن مولکولی بالاتری دارند و به بصورت مایعات چسبناک زرد رنگ دیده می شوند.

داشتن سازگاری با محیط زیست، Dimer acid را به یکی از مواد ایده آل برای صنعت آینده تبدیل کرده است. به همین خاطر شاهد رشد روز افزون استفاده از این ماده ارگانیک سنتزی هستیم.

حالت ظاهری Dimer acid (مایع زرد رنگ).

کاربردهای مختلف اسید دیمر

  1. تولید پوششهای سطحی

یکی از کاربردهای اساسی اسید دیمر، استفاده از این ماده برای تولید رزین های آلکیدی (Alkyd resins) است. این رزینها بصورت گسترده در ساخت انواع رنگها، پوشش های شفاف و روکش ها بخصوص در صنعت ساختمان سازی استفاده می شوند.

  1. روغن ها و روان کننده های صنعتی

اسید دیمر غالبا به فرمولاسیون روغن ها و روان کننده های صنعتی اضافه می گردد. ویژگیهای فیزیکوشیمیایی خاص Dimer acid موجب افزایش روانکاری و پایداری حرارتی این محصولات می گردد.

ساختار شیمیایی.

  1. سورفکتانت ها

اسید دیمر در تولید سورفکتانت ها نیز بکار میرود. سورفکتانت ها در محصولات پاک کننده، انواع شوینده ها و حتی در محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شوند.

  1. سایر کاربردها

اسید دیمر در تولید پلی آمیدها، پلی استرها و پلی یورتان ها به عنوان کومونومر (Comonomer) بکار می رود. برای محافظت از بسترهای سربی می توان از اسید دایمر هیدروژنه به عنوان یک بازدارنده خوردگی استفاده نمود. این ماده همچنین می تواند در تولید چسب های حرارتی کارا باشد. می توان گفت اسید دیمر یک عنصر کلیدی در تولید چسب محسوب می گردد، چون می تواند موجب ایجاد پیوندهای قوی گردد. در نتیجه این چسب ها می توانند برای کاربردهای سنگین و مهم نیز بکار روند.

خرید اسید دیمر

اسید دیمر را می توان از مراکز تولید و پخش مواد شیمیایی تهیه نمود. البته با توجه به گسترش قارچ گونه شرکتهای پخش مواد شیمیایی بهتر است به شرکتها و برندهای معتبر تولید مواد شیمیایی مراجعه نمایید. برخی از این شرکتها اقدام به فروش محصولات خود بصورت آنلاین هم نموده اند مانند سیگما آلدریچ.

با توجه به عدم دسترسی مستقیم به شرکتهای بین المللی معتبر تولید و پخش مواد شیمیایی، می توان از نمایندگی های این شرکتها در ایران استفاده نمود. چندین مرکز پخش مواد شیمیایی مانند شرکت دایا اکسیر محصولات برندهای معروف در این زمینه را ارائه می دهند.

شما می توانید اسید دیمر مورد نیاز خود را از طریق یکی از این نمایندگی ها سفارش دهید. بیشتر این شرکتها دارای فروش آنلاین مواد شیمیایی نیز هستند و هنگام خرید به شما پیش فاکتور حاوی Cas no ماده شیمیایی را می دهند. این کار موجب می گردد تا از خرید اشتباه که بعضا اتفاق می افتد جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها