بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

انتخاب کارتن میوه مناسب برای صادرات از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های کسب و کارهای فعال در زمینه صادرات میوه است. از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید و یا طراحی کارتن‌های میوه به آن توجه داشت، علاوه بر کیفیت کارتن، میزان کنتراست بین رنگ‌های موجود در بسته‌بندی است. استفاده از رنگ‌هایی که مخالف یکدیگر هستند، می‌توانند سبب افزایش جذابیت تصاویر ثبت شده بر روی بسته‌بندی‌ها شوند. امروزه کارتن‌هایی که برای بسته‌بندی میوهها، استفاده می‌شوند، بسیار متنوع هستند و دست خریداران در خرید کارتن میوه صادراتی باز است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عموماً جنس کارتن میوه را متناسب با مسافتی که باید طی شود، انتخاب می‌کنند. مسلماً کیفیت و مقاومت کارتن‌هایی که برای انتقال میوه‌ها از بازار میوه به منزل استفاده می‌شوند با کارتن‌های صادراتی متفاوت است. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع کارتن‌های میوه، مزایا و نکاتی که باید در زمان انتخاب کارتن‌‌های میوه به آن توجه داشته باشید، بپردازیم.

انواع کارتن‌های میوههای صادراتی

ممکن است شما فکر کنید که کارتن‌های میوه تنها در حمل ‌و نقل میوه نقش دارند، اما باید توجه داشته باشید که کارتن میوههای صادراتی در بازاریابی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. در حقیقت، امروزه بسته‌بندی محصولات در بازارهای جهانی اهمیت زیادی یافته است و به این ترتیب، شاهد افزایش تنوع طرح‌های موجود در زمینه طراحی بسته‌ها و کارتن‌های بسته‌بندی هستیم. در این بخش قصد داریم برخی از انواع کارتن‌های میوه را معرفی کنیم.

1. کارتن میوه با درب کیبوردی

یکی از محبوب‌ترین انواع کارتن‌های میوه صادراتی، کارتن‌های درب‌دار و کارتن‌های میوه با درب کیبوردی هستند. از آنجایی که امکان چاپ انواع طرح‌ها با کیفیت عالی بر روی این نوع از کارتن‎ها وجود دارد، در نتیجه، کارتن‌های درب کیبوردی طرفداران بسیاری در زمینه صادرات میوه پیدا کرده‌اند.

2. کارتن میوه درب و زیره

کارتن میوه درب و زیره گزینه مناسبی برای صادرات میوه با ظاهری مرتب و شکیل است. در این نوع کارتن می‌توان میوه‌های صادراتی را به ‌صورت کاملاً مرتب درون جعبه‌های میوه قرار داد و به نقاط مختلف دنیا صادر کرد. در واقع، به کمک این کارتن‌ها امکان چیدن میوه‌ها به ‌صورت ردیفی و منظم وجود دارد.

3. کارتن‌ میوه پلیت

یکی دیگر از کارتن‌های میوه که جزو کارتن‌های سنتی و پرکاربرد برای انواع میوهها نیز است، کارتن میوه پلیت نام دارد. در مبحث خرید کارتن میوه صادراتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که این نوع کارتن‌ها از طراحی سنتی صندوق‌های میوه الهام گرفته و به شکل امروزی‌تر توسعه یافتند. از مهم‌ترین مزایا و خصوصیات این نوع کارتن‌های میوه، وجود زبانه‌ها و امکان قرار دادن زبانه‌ها برای چفت شدن هر کارتن بر روی دیگری است. به این ترتیب، جابجایی و انبارداری میوه‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

4. خرید کارتن میوه صادراتی، کارتن لمینتی

کارتن میوه لمینتی از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی نسبت به سایر انواع کارتن‌های میوه قرار دارد. علاوه بر این، چاپ لمینتی بسیار باکیفیتی که بر روی این نوع کارتن‌ها انجام می‌شود، سبب شده تا کارتن‌های لمینت ظاهری بسیار زیبا داشته باشند. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این کارتن‌های میوه صادراتی از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون ‌به‌ صرفه هستند. همچنین این کارتن‌ها وزن سبکی دارند، قابل بازیافت بوده و به طبیعت باز می‌گردند.

5. کارتن‌های دایکاتی

کارتن‌های دایکاتی به سبب ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی که دارند، در بین مشتریان بسیار محبوب شده‌اند. لازم به ذکر است که در هنگام طراحی این نوع کارتن‌های میوه می‌توان از طرح‌های بسیار زیبا و خلاقانه نیز استفاده کرد. بنابراین، این نوع کارتن‌ها وظیفه و نقش خود در بازاریابی رت نیز به خوبی ایفا می‌کنند. همچنین از آنجایی که این نوع کارتن‌های میوه صادراتی بدون دخالت دست برش داده می‌شوند، در نتیجه، می‌توان آن‌ها را در هراندازه و هر تعداد که مد نظر مشتری است، تولید کرد.

6. خرید کارتن میوه صادراتی، کارتن‌های مقوایی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های کارتن‌ها و یا جعبه‌های مقوایی سبک بودن و حمل‌ و نقل راحت محصولات با این نوع بسته‌بندی‌ها است. علاوه بر این، با چاپ بر روی این جعبه‌ها می‌توان برند مورد نظر را به نمایش گذاشته و به این ترتیب، سبب جلب نظر مشتریان شد. بهتر است بدانید که عموماً خرید کارتن‌ میوه صادراتی از نوع مقوایی، توسط بیزینس‌های صادرات خرما، عناب و سایر موارد اینچنینی انجام می‌شود.

7. کارتن 3 لایه با چهار رنگ

در واقع، کارتن‌های سه لایه با چهار رنگ، کارتن‌های سه لایه هستند که میوه‌ها به صورت ردیفهای تکی در این دسته از کارتن‌های میوه صادراتی قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که امکان چاپ بر روی این نوع از کارتن‌ها نیز وجود دارد. در واقع چاپ بر روی این کارتن‌ها با استفاده از چهار رنگ انجام می‌شود تا به این ترتیب بتوان نظر مشتری را به محصول جلب کرد.

8. کارتن 3 یا 5 لایه دردار

این نوع از کارتن‌ها به طور معمول، از جنس کارتن‌های 3 لایه و 5 لایه با روکش سفید بوده و به همین دلیل از ضخامت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

مزایای خرید کارتن میوه صادراتی

ضرورت استفاده از کارتن باکیفیت برای صادرات میوه بر هیچ کسی پوشیده نیست. از این رو، آن دسته از افرادی که دوست دارند بیزینس پرسودی را برای خود راه‌اندازی کنند، باید تمامی مراحل کار را به درستی انجام دهند. این مراحل شامل بسته‌بندی اصولی، انتخاب نوع کارتن، انتخاب طرح روی آن، چیدن میوه و غیره هستند که باید با دقت انجام شوند. در ادامه این بخش مزایای خرید کارتون برای میوه‌های صادراتی را بیان می‌کنیم.

1. اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از کارتن، حفظ کیفیت میوه‌ها در پروسه صادرات و تحویل بار به مقصد است.

2. کارتن‌های میوه از له شدن و آسیب دیدن میوه‌ها در حین انبار کردن و جابجایی جلوگیری می‌کنند.

3. استفاده از کارتن میوه سبب جلب بیشتر مشتری با استفاده از طراحی و زیبایی‌های ظاهری بسته‌‌بندی می‌شود.

4. کارتن‌های میوه سبب ایجاد فرصتی برای بسته‌بندی میوه‌ها با درجه‌بندی‌های مختلف می‌شوند.

5. کارتن میوه به طور موثری سبب سهولت در فرآیند توزیع جعبه‌ها می‌شود.

6. به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که خرید کارتن میوه صادراتی و بسته‌بندی میوه‌ها به صورت لوکس سبب افزایش سود دهی و در نتیجه فروش بیشتر محصول خواهد شد.

نکاتی که باید در زمان خرید کارتن میوه صادراتی به آن توجه داشته باشید

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، کارتن‌های میوه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و حمل راحت میوه‌ها از مبدا به مقصد دارند، در نتیجه، ‌خرید کارتن میوه برای صادرات امری بسیار مهم است. با این حال، بهتر است در زمان خرید کارتن برای صادرات میوه‌ها نکات اشاره شده در زیر را در نظر داشته باشید.

1. جنس کارتن و میزان مقاومت آن بسیار حائز اهمیت است.

2. در زمان خرید و انتخاب کارتن حتماً به اندازه کارتن توجه داشته باشید، زیرا انتخاب کارتن نامناسب سبب له شده و آسیب به میوه‌ها می‌شود.

3. میزان تحمل سختی و سازگاری کارتن در شرایط مختلف نیز بسیار مهم است.

4. انجام درست تهویه‌ی هوا در کارتن از پوسیدن میوه‌ها و ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کند.

5. قیمت کارتن نیز باید متناسب با ابعاد، کیفیت و غیره باشد.

6. توجه داشته باشید، ممکن است به هر دلیلی تعداد کارتن خریداری شده توسط شما کم بوده و نیاز به شارژ و خرید مجدد کارتن وجود داشته باشد. بنابراین کارتنی که انتخاب می‌‌کنید باید به راحتی در دسترس شما قرار داشته باشد.

کارتن سازی یزدباکس

شرکت کارتن سازی یزد باکس به ‌عنوان یکی از تولید کنندگان کارتن در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه توانسته با همت کارکنان و مدیران خود موفق به تولید کارتن‌های بسیار با کیفیت شود. شما می‌توانید به منظور خرید کارتن میوه صادراتی یزد باکس این مجموعه مراجعه کنید و یا با شماره تلفن‌های واحد فروش مجموعه، 09100751020 09109081020 تماس گرفته و بدون واسطه اقدام به خرید کارتن میوه کنید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها