بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳

پیچ و رولپلاک سنگ نما یک روش نصب مدرن برای تزئین دیوارهای خارجی ساختمان‌هاست که با استفاده از سنگ‌های طبیعی یا مصنوعی به شکل پلاک‌های مستطیلی یا مربعی شکل، یک ظاهر منحصربه‌فرد و زیبا خلق می‌کنند. این روش نه‌تنها به دیوارها زیبایی و شکوه می‌بخشد، بلکه از لحاظ عملکردی نیز بسیار موثر است؛ زیرا به‌دلیل ساختار منظم پلاک‌ها، مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی و فشار وزن دارد. با استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما، می‌توانید به ساختمان خود یک استایل مدرن و شیک ببخشید و آن را از سایر ساختمان‌ها تمایز دهید. علاوه‌براین، این روش نگهداری نما آسان است و دوام بالایی دارد که باعث می‌شود تا سال‌ها به شکل خیره‌کننده‌ای حفظ شود.

پیچ و رولپلاک نما چیست؟

پیچ و رولپلاک در عمل سفت کردن سنگ به سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار توسط شرکت‌های کار در ارتفاع (ROPE ACCESS) انجام می‌شود. افرادی که این کار را انجام می‌دهند، به‌عنوان راپل‌کار شناخته می‌شوند و معمولا متخصص در اجرای مقاوم‌سازی انواع سنگ‌های نما هستند. آن‌ها از جزئیات کوچک و بزرگ این کار آگاهی دارند. با انجام این فرایند، ظاهر نمای ساختمان تغییر نمی‌کند و همانطور که بوده است، باقی می‌ماند. زمانی که سنگ‌های نما با پیچ و رولپلاک دوباره تثبیت می‌شوند، برخی اقداماتی که به حفظ ظاهر نمای سنگ‌ها کمک می‌کند، انجام می‌شود؛ زدن رنگ بتون روی پیچ‌ها یکی دیگر از این کارهاست که حتما باید توسط راپل‌کار انجام شود.

پیچ و رولپلاک نما با طناب

تکنیک راپل یک روش بسیار کارآمد و ایمن است که برای پیچ کردن سنگ نما استفاده می‌شود. با این روش، از طریق کنترل یک طناب، افراد می‌توانند بادقت به ارتفاعات بالا بروند. این روش نه‌تنها سرعت انجام کار را افزایش می‌دهد، بلکه به افزایش ایمنی نیز کمک می‌کند. یکی از مزایای این روش، کاهش هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای انجام کار است. با استفاده از تکنیک راپل، می‌توان به‌صورت موثر و با کیفیت بالا پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام داد، بدون این‌که نیاز به دستگاه‌های سنگین و پیچیده باشد.

از طریق این روش، افراد می‌توانند از تمامی فواید ایمنی برخوردار شوند. به‌دلیل استفاده از طناب و تجهیزات ایمنی مناسب، احتمال وقوع حوادث و سقوط افراد به حداقل ممکن کاهش می‌یابد. با این‌که این روش در ایران به تازگی معرفی شده است؛ اما به‌دلیل ایمنی بالا و کیفیت کاربری، به یکی از بهترین روش‌ها برای انجام پیچ رولپلاک سنگ نما تبدیل شده است.

متریال قابل اجرا برای پیچ و رولپلاک سنگ نما چیست؟

نصب پیچ و رولپلاک روی سنگ‌های نما یک فرآیند حساس و حائز اهمیت است. این کار به‌شدت نیازمند دقت خواهد بود؛ زیرا سلامت افرادی که پایین ساختمان حرکت می‌کنند، در معرض خطر قرار می‌گیرد. استفاده از مواد مناسب برای پیچ و رولپلاک روی نمای ساختمان تأثیر زیادی بر طول عمر و ظاهر ساختمان خواهد داشت. برای حفر سنگ‌های نما به منظور نصب پیچ و رولپلاک، بهتر است از دریل و مته‌های خاص برای همان نوع سنگ استفاده شود. ابزارهای حفر استفاده‌شده برای سنگ‌ها باید 7 و 8 سانتی‌متر باشند تا اندازه‌ مناسب برای پیچ و رولپلاک در سنگ و سیمان فراهم شود.

همچنین بسته به نوع سنگ مورد استفاده، می‌توان برای حفر سیمان و سنگ از دریل‌های نیمه‌هیلتی و سه نظام استفاده کرد. به‌عنوان مثال، برای سنگ‌های با ضخامت کمتر از 15 سانتی‌متر، بهتر است از دریل‌های سه نظام استفاده شود و برای سنگ‌های با ضخامت بیشتر از 15 سانتی‌متر از دریل نیمه‌هیلتی استفاده شود.

مراحل اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

بعد از بازدید ابتدايی، قرارداد امضا می‌شود، سپس محل نصب طناب تعيين می‌شود و آماده‌سازی برای نصب پيچ و رولپلاک آغاز می‌شود. ابتدا سنگ با استفاده از دريل‌های سه نظام يا دريل‌های نيمه‌هيلتی حفر شده، سپس پيچ و رولپلاک که از پيش به هم پيچيده‌اند، در سنگ قرار داده می‌شوند. با استفاده از چكش، رولپلاک به‌طور كامل وارد سوراخ شده و سپس با استفاده از دريل و پيچ‌ سفت‌كن، پيچ به سمت عقربه‌های ساعت به داخل سنگ و سيمان هدايت می‌شود. در مرحله آخر، هم‌خوانی و هم‌رنگ‌سازی بين سنگ و پيچ با استفاده از بتن‌های ضدآب انجام می‌شود.

پیچ رولپلاک سنگ نما در کدام نماها قابل اجرا نیست؟

همه نماها قابل پیچ و رولپلاک شدن با طناب هستند؛ اما برخی ساختمان‌ها به‌دلیل ویژگی‌های فیزیکی و طراحی خاصی که روی آن‌ها اعمال شده است، امکان پیچ و رولپلاک با طناب را ندارند. یکی از این ساختمان‌ها، نماهای شیروانی هستند که عمدتا در مناطق شمالی کشور دیده می‌شوند. به علت وجود یک برامدگی آهنی در سقف آخرین طبقه، امکان پیچ و رولپلاک کردن نمای سنگی شیروانی با طناب ممنوع است و باید داربست نصب شود. مکان دیگری که نصب پیچ رولپلاک روی نمای سنگی امکان‌پذیر نیست، عدم وجود یک کارگاه مناسب برای بستن طناب است.

عمر پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما چقدر است؟

اگر روند اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان به درستی انجام شود، هرگز سنگ از سیمان جدا نمی‌شود. پیچ و رولپلاک کردن سنگ، بهترین و پایدارترین روش برای تثبیت سنگ نماست که در صورت اجرای صحیح، می‌تواند ساختمان را تا انتهای عمرش محافظت کند. استفاده از پیچ و رولپلاک با کیفیت درجه یک و اجرای صحیح می‌تواند از ریزش دوباره سنگ جلوگیری کند. یکی از شرایط اساسی برای این ایمن‌سازی، انتخاب یک شرکت معتبر در زمینه پیچ و رولپلاک سنگ نماست که با تخصص و اصول کامل، ایمنی ساختمان را تضمین کند. یافتن یک شرکت معتبر در حوزه پیچ و رولپلاک سنگ نما امری آسان است، کافیست که قرارداد مناسب و ضمانت‌نامه‌ای بلندمدت را امضا کند و از مصالح باکیفیت استفاده کند.

نصب انواع پیچ و رولپلاک توسط شرکت پیچ و رولپلاک سنگ نما

شرکت پیچ و رولپلاک سنگ نما دارای توانایی و تجربه برای انجام کارهای نمای راپل است. همه اعضای تیم حرفه‌ای و ماهر هستند. با استفاده از مهارت‌ها و تجربیات ویژه خود، این تیم قادر است نماهای ساختمان شما را با استفاده از روش راپل نما و نماشویی بهبود بخشد. با ترکیب تجربه و بهترین ابزارآلات برای کار در ارتفاع و راپل، بهترین خدمات راپل به شما ارائه می‌شود.

برای اموزش و اجرای پیچ و رولپلاک نما وارد ادامه مطلب شوید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها