بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۲۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
پارشال فلوم که با نام ناودان پارشال هم شناخته می‌شود، در سال 1983 اختراع شد. مخترع این نوع ناودان که یکی از مشهورترین ناودان‌ها است، فردی به نام پارشال بود؛ به‌همین‌دلیل، نام این سازه از روی نام مخترع آن انتخاب شد. از ناودان پارشال برای برآورد میزان حجم آب عبوری و دبی جریان در موارد مختلف استفاده می‌شود.

پارشال فلوم که با نام ناودان پارشال هم شناخته می‌شود، در سال 1983 اختراع شد. مخترع این نوع ناودان که یکی از مشهورترین ناودان‌ها است، فردی به نام پارشال بود؛ به‌همین‌دلیل، نام این سازه از روی نام مخترع آن انتخاب شد. از ناودان پارشال برای برآورد میزان حجم آب عبوری و دبی جریان در موارد مختلف استفاده می‌شود. ناودان پارشال را می‌توان در کانال‌ها، شبکه‌های انتقال آب، فاضلاب و در ورودی دستگاه تصفیه فاضلاب استفاده کرد. از پارشال برای اندازه‌گیری جریان آب در یک کانال روباز استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم راجع‌به این ابزار بیشتر صحبت کرده و نحوه عملکرد و ساختار کلی آن را شرح دهیم.

آشنایی با نحوه عملکرد ناودان پارشال

همان‌طورکه اشاره شد، پارشال فلوم کمک می‌کند تا میزان آب عبوری از یک کانال روباز اندازه‌گیری شود. اگر به ظاهر ناودان پارشال نگاه کنید، متوجه می‌شوید این قطعه شامل سه بخش است. این سه بخش شامل یک قسمت پهن و همگرا، یک بخش گلویی با شیب روبه پایین و یک قسمت واگرا با شیب به‌سمت بالا هستند. با استفاده از پارشال می‌توان یک عمق بحرانی ایجاد کرد و با کمک روابط هیدرولیکی، میزان دبی عبور را محاسبه نمود.

آب در سازه پارشال از یک قسمت پهن و مسطح، کم‌کم همگرا می‌شود. در مرحله بعد، آب از قسمت گلویی عبور می‌کند. قسمت گلویی شیب رو‌به‌پایین داشته و آب را به قسمت واگرا هدایت می‌کند. در قسمت واگرا شیب به سمت بالا ایجاد شده‌است. این سازه تبدیل را می‌توان برای موارد متعدد استفاده کرد. باتوجه‌به این توضیحات می‌توان فهمید که جریان آب بالادستی که وارد پارشال فلوم می‌شود، می‌بایست در شرایط زیر بحرانی قرار داشته باشد و عدد فرود آن از 0.99 بیشتر نشود. پارشال در اندازه‌های مختلفی ساخته و استفاده می‌شود. اندازه مناسب را باید باتوجه‌به محل استفاده از پارشال تعیین کرد. در بازار می‌توانید پارشال را در بیش از 22 اندازه مختلف پیدا کنید.

در بازار چند نوع ناودان پارشال وجود دارد؟

همان‌طورکه اشاره شد، در بازار می‌توان ناودان پارشال را در اندازه‌های متفاوتی یافت. برای اندازه‌گیری پارشال باید به اندازه قسمت گلویی آن توجه کنید؛ به بیان ساده‌تر، اندازه گلویی تعیین‌کننده اندازه نهایی پارشال و سایز آن است. معمولا برای طراحی پارشال از جدولی استفاده می‌کنند که ضرایب استاندارد و اندازه‌ها در آن وجود دارد. پارشال ازنظر پهنا به سه دسته پهنای زیاد، پهنای کم و پهنای متوسط تقسیم می‌شود. باتوجه‌به نوع کاربرد باید پارشال فلوم با اندازه مناسبی را انتخاب کرد. برای مثال، در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب معمولا از پارشال با اندازه متوسط استفاده می‌شود. پارشال در مسیر مستقیم جریان آب نصب می‌شود. محل استقرار پارشال باید کاملا آرام و یکنواخت باشد. برای اندازه‌گیری دقیق‌تر توصیه می‌شود که پارشال در محلی که جریان آب غیریکنواخت و انحنادار است، استفاده نشود.

مزیت استفاده از ناودان پارشال

مهم‌ترین مزیت استفاده از پارشال را می‌توان دقت آن در اندازه‌گیری دانست. در طراحی و ساخت این دستگاه نکات بسیار مهمی در نظر گرفته می‌شود تا درنهایت سازه موردنظر دقیق باشد. درصورتی‌که این سازه به‌درستی نگهداری و نصب شود، می‌توان از آن انتظار دقت بسیار بالایی را داشت. بعد از نصب، نیاز به شرایط خاصی جهت نگهداری ندارد و تعمیر آن هم خیلی پیچیده نیست؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان انتخاب پارشال فلوم را یک انتخاب اقتصادی و کاربردی دانست.

شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان یکی از معتبرترین شرکت‌های خصوصی در زمینه ساخت انواع تجهیزات برای پکیج های تصفیه فاضلاب است. در این شرکت متخصصانی از سراسر ایران و از دانشگاه‌های معتبری چون صنعتی شریف و تهران، گرد هم آمده‌اند تا تجهیزات مختلفی را با کیفیت بالا و هزینه‌ای معقول به‌دست مشتریان برسانند. مجموعه‌های مختلفی در ایران شامل وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت نفت، وزارت صنعت و معدن و... با شرکت تمدن تصفیه ایرانیان همکاری دارند.

جنس ناودان پارشال از چیست؟

ناودان پارشال باید از متریالی ساخته شود که در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته باشد؛ از‌سویی‌دیگر، نباید روی دقت اندازه‌گیری جریان، تأثیر منفی بگذارد. معمولا از فایبر گلاس پلی استر برای ساخت پارشال استفاده می‌شود. در فاضلاب‌های صنعتی می‌توان درصورت نیاز، پارشال فلوم را از فولاد ضدزنگ یا وینیل استر و... نیز ساخت. درهرصورت هنگام خرید می‌توانید از تولیدکننده در این‌باره مشاوره بگیرید. در ادامه متریال‌های مختلفی که در ساخت پارشال استفاده می‌شوند را نام برده و ویژگی هرکدام را بازگو می‌کنیم:

آلومینیوم

آلومینیوم وزن سبکی داشته، اما درعین‌حال استحکام زیادی برای سازه ایجاد می‌کند. مقاومت بالای آلومینیوم باعث می‌شود تا سازه موردنظر برای حمل مواد مختلف مناسب باشد، البته ناگفته نماند که هزینه تمام‌شده سازه درصورت استفاده از آلومینیوم بیشتر خواهد بود.

فایبر گلاس

درصورتی‌که از فایبر گلاس استفاده شود، سازه هم وزن سبکی خواهد داشت و هم مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهد؛ ازسویی‌دیگر، قیمت‌ تمام‌شده سازه درصورت استفاده از فایبر گلاس نسبت‌به بسیاری از متریال‌های دیگر، مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

فولاد گالوانیزه

از فولاد گالوانیزه هم برای ساخت پارشال فلوم استفاده می‌شود. اگرچه سازه ساخته‌شده از فولاد، وزن سنگینی دارد، اما مزایای زیادی دارد. برای مثال، سازه مقاومت بسیار بالایی داشته و به‌‌آسانی آسیب نمی‌بیند.

فولاد ضدزنگ

درصورت استفاده از فولاد ضدزنگ، هزینه سازه گران‌تر از سایر متریال‌ها خواهد شد. بااین‌حال فولاد در برابر ساییدگی، خوردگی، فساد، ضربات فیزیکی و... بسیار مقاوم است؛ ازاین‌رو، استفاده از آن، مزایایی به‌همراه دارد.

کلام آخر

استفاده از پارشال برای اندازه‌گیری جریان در صنایع مختلف رایج است. در این مطلب راجع‌به ناودان پارشال و ساختار و عملکرد آن صحبت کردیم. با خواندن این مطالب می‌توانید هنگام انتخاب و خرید پارشال، دقت بیشتری به‌خرج دهید. برای خرید بهترین پارشال فلوم می‌توانید به مجموعه تمدن تصفیه ایرانیان مراجعه کنید. این شرکت فنی‌ و مهندسی با همت جمعی از نخبگان دانشگاه‌های مطرح ایران نظیر نخبگان دانشگاه تهران و صنعتی شریف، کار خود را آغاز کرده‌است. در این مجموعه انواع دستگاه‌های تصفیه فاضلاب با کیفیت بالا و قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شود. برای تصفیه فاضلاب از هر نوعی اعم از فاضلاب صنعتی، انسانی، بهداشتی و... می‌توانید از شرکت تمدن تصفیه ایرانیان کمک بگیرید.

https://tamadon-tasfie.com/

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها