بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
وی تاکید کرد: در برخی موارد گرگ، شغال، روباه یا کفتارها به دنبال تامین نیازهای حیاتی خود به مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند و در صورتی که تمامی موارد امنیتی و حفاظتی توسط ساکنان این مناطق رعایت شود صدمات جانی و مالی برای ساکنان مناطق به بوجود نخواهد آمد.

تدبیر24: رییس اداره محیط زیست شهرستان ابهر گفت: عدم آگاهی کافی و بالا بودن خرافات موجب شده در برخی از مناطق شکار حیوانات وحشی ارزش تلقی شده و موجب بحران انقراض برخی گونههای جانوری شود.

"سعید حقیقی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عدم آگاهی کافی و بالا بودن خرافات موجب شده است که در بسیاری از مناطق شکار حیواناتی همچون گرگ، کفتار، پلنگ، خرس و جغد، یک ارزش تلقی شود، در حالی که این گونههای باارزش حیات‌وحش کشور در بحران انقراض قرار گرفتهاند.

وی افزود: خوشبختانه در برخی از نقاط برخورد با حیوانات بهتر شده است، ولی هم‌چنان در گوشه و کنار شاهد حیوان‌آزاری و شکار بی‌رویه جانوران به ویژه در فصل سرما هستیم.

حقیقی تصریح کرد: حیوانات در فصل سرما جهت رفع نیازهای حیاتی به مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند، زیرا بارش برف و سرما موجب می‌شود که دسترسی به غذا و علوفه به ویژه در ارتفاعات سخت شود.

این مسوول تأکید کرد: نزدیک شدن حیوانات به جوامع شهری و روستایی در فصل سرما یک امر طبیعی است. در واقع با احداث بی‌رویه جادهها و محدودههای صنعتی و مجتمع‌های مسکونی زیستگاه حیوانات محدود شده است و به طور طبیعی حیوانات در مسیر گذر فصلی خود ممکن است به مراکز تجمع انسانی نزدیک شوند، لذا نباید از این اتفاق سوءاستفاده کرد.

حقیقی خاطرنشان کرد: در مناطقی که پوشش گیاهی نامناسب دارد و یا پوشش گیاهی در حال نابودی است، حیوانات گوشتخوار از حیوانات گیاه‌خوار بیشتر هستند و به علت نبود منابع غذایی برای گوشتخواران این حیوانات به مصرف زباله‌های شهری گرایش پیدا کرده و در نهایت خوی وحشی‌گری خود را از دست داده و یا دچار بیماری می‌شوند.

وی تاکید کرد: در برخی موارد گرگ، شغال، روباه یا کفتارها به دنبال تامین نیازهای حیاتی خود به مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند و در صورتی که تمامی موارد امنیتی و حفاظتی توسط ساکنان این مناطق رعایت شود صدمات جانی و مالی برای ساکنان مناطق به بوجود نخواهد آمد.

حقیقی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سگهای ولگرد را گرگ مینامند و این امر باعث بروز برخی شایعات از جمله شایعه بیاساس رهاسازی گرگ در طبیعت توسط سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود و باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌گردد.

این مسوول در خصوص پرندگان مهاجر نیز گفت: مهاجرت پرندگان از جمله بارزترین نمونههای مهاجرت در حیات‌وحش محسوب می‌شود که استقبال ما در مقابل این مهاجرین در مقایسه با سایر کشورها نامناسب بوده و در برخی مناطق شاهد شکار تعداد زیادی از این گونهها هستیم.

حقیقی تصریح کرد: کشتارهای جادهای گونه‌های مختلف حیات‌وحش به ویژه حیوانات نابالغ و ماده‌های آبستن که توان حرکت سریع و گریز از خطر را ندارند و در فصل سرما به دلیل گرمتر بودن سطح جاده‌ها و بزرگراهها نسبت به زمینهای اطراف به سوی این گذرگاهها جلب می‌شوند، آمار نگران‌کننده‌ای دارد و لازم است رانندگانی که در این مسیرها تردد میکنند در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها