بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
رئیس جمهور در جمع مسئولان وسفرا
دولت تدبير و اميد افتخار دارد كه در ماه خدا، در ماهي که افضل شهور است و ايام و ليالي آن افضل ايام و ليالي است كار خود را آغاز كرده است و ان شاءالله در هفته پيش رو با راي اعتماد نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، هيات دولت تشكيل خواهد شد . . .
تدبیر24 : حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهور در ديدار مسئولان، سفراي کشورهاي اسلامي و جمعي از اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبري ، با تبريک عيد سعيد فطر، اين عيد را عيد ايستادگي و پايداري و تهذيب نفس خواند و با تشکر از همه ملت ايران براي حرمت داري اين ماه مبارک افزود: رمضان، ماه وحدت است که همه ملت ها با مناسکي واحد پيوند خود را محکم تر مي کنند.

بسم الله الرحمن الرحيم


«الحَمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام علي سيد الانبيا و المرسلين، محمدٍ و آله الطاهرين و علي صَحبه المنتجبين»

عيد سعيد فطر را به محضر حضار گرامي بويژه رهبر معظم انقلاب اسلامي، سفراي كشورهاي اسلامي مقيم تهران، همه ي ملت ايران و مسلمانان جهان تبريك و تهنيت عرض مي كنم.

عيد فطر، عيد ايستادگي و پايداري است. عيد فطر، عيد تهذيب نفس با چشمه زلال تسليم و عبوديت است. عيد فطر پايان يك مبارزه دائمي در طول يك ماه در برابر هواهاي نفساني است؛ عيدي كه با دستگيري به فقرا برنامه اش آغاز مي شود؛ «قد افلح من تزكي، وذکر اسم ربه فصلي» با زكات و ياد مستمندان و فقرا و ياد حق و نماز شكوهمند عيد فطر؛

در اين يك ماه چه زيبايي ها كه نديديم . سفره‌ي صبحانه و ناهار، جاي خود را به سفره‌ي سحري و افطار داد؛ سفره افطاري كه با زمزمه "اللهم لکَ صمتُ و علي رزقکَ افطرتُ"

گويي اذان مغرب شيپور پايان مبارزه مستمر 17 ساعته براي مردان و زنان روزه دار بود ؛ شادماني براي پيروزي كه "لصائم فرحتان" و انشاء الله فرحه ي قيامت هم براي همه صائمين و روزه داران خداي رحمان و رحيم مقرر بدارد.

سپاس بر همه ملت ايران كه حرمت اين ماه صيام و روزه را نگاه داشتند ؛ اكثريت به دليل باورشان و ايمانشان و اقليت به خاطر احترام به باور اكثريت؛ که اين مردم، مردماني هستند كه همواره همزيستي مسالمت آميز توام با فرهنگ بلند را آموخته اند و عمل كرده اند؛ سپاس و سلام بر همه روزه داران بويژه جوانان و زنان؛ جواناني كه در روز هاي گرم و بلند تابستاني در كنار كار و تلاش وظيفه روزه داري را به خوبي انجام دادند و حضور شان در مساجد و محافل و قرائت قرآن و شبهاي احيا باعث زيبايي و شكوه مراسم ديني ما بود؛ مخصوصا جواناني كه براي اولين بار افتخار انجام وظيف روزه داري را بر عهده گرفته بودند و زناني كه در اين روزهاي بلند و گرم در كنار وظايفي كه داشتند به حجاب هميشگي خود ملتزم بودند و در كنار رنج و سختي هاي فراوان، سفره افطار را هم براي خانواده آماده كردند.

سپاس بر آنهائيكه رنج بيشتري كشيدند در اين روزهاي گرم؛ كارگران، كشاورزان، دامداران، خدمت رساناني همچون پرستاران و پزشكان و امدادگران و رانندگان و آنهائيكه پاسدار مرزهاي ما و مرابط بودند نيروهاي مسلح كه رنج بشتري را به جان و تن خريدند كه به همه آنها مي گوييم خدا قوت؛ خدا قوت اي همه توليد گران، اي همه ‌ي خدمتگزاران به ملت.

رمضان ماه وحدت دنياي اسلام و جهان اسلام است كه همه با مناسكي واحد پيوند خود را محكم تر و مستحكم تر مي كنند؛ پيام شبانه و صيام روزانه و قرائت قرآن مجيد و دعا و دست نياز به سوي حق دراز كردن و احياي شبهاي قدر و بالاخره عيد فطر و نماز پرشكوه عيد فطر .

خدايا رنج را از همه مسلمانان دور بدار؛ مخصوصاً كشورهايي كه امروز با دخالت خارجي و با رنج مضاعف مواجهه هستند؛ مردم مسلمان سوريه و ابتلا به جنگ داخلي و مردم مصر و آغاز اختلافات و كشمكش ها؛ بعد از زماني كوتاه از دوران حكومت ديكتاتورها بر آن سرزمين؛ مردم فلسطين و آوارگي دائمي و ظلم هميشگي بر آنها ؛ مردم عراق و رنج تكفيري ها و تروريست ها و مردم افغانستان و مداخله خارجي ها و بحرين و همه كشورهاي اسلامي كه دچار رنج و زحمت اند و با مشكلات فراوان مواجهه هستند در اين روز عيد ، عيدانه آنها را راحتي از رنج و مشقت و معضلات قرار بده .

ماه رمضان ماه سعه صدر و ديد بلند بود که قبل از انكه براي خود بگوييم "اللهم غير سوء حالنا بحسن حالک" براي همه مسلمانان گفتيم؛ و گفتيم " اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمين" و قبل اينکه از همه‌ي مسلمانان سخن بگوييم از همه انسانها سخن گفتيم که "اللهم اغن کل فقير، اللهم اشبع کل جائع، اللهم فک کل اسير، اللهم اقض دين کل مدين."

چه دعاي زيبايي و چه ديد بلندي که صائمين و روزه داران در کنار نماز و بعد از نماز ياد همه بودند ياد همگان؛ اين ماه، ماه رحمت و مغفرت بود؛ مگر همه به پيشگاه حق براي غفران گناهانمان دست دراز نكرديم؟ و اگر اين ماه، ماه غفران الهي است پس بياييم از هم بگذريم؛ پس بياييم دل ها را انبان كينه ها قرار ندهيم.

هر آنچه كه گله داريم از انتخابات اخير و قبل و بعدش ، اين ماه ، ماه رحمت است " الا تحبون ان يغفر الله لکم" پس اگر اينچنين است " واليعفو، واليصبحو" ؛ اگر ما غفران الهي را مي خواهيم خود هم بايد دست به غفران وگذشت بزنيم و كينه ها را بزداييم و محبت را در سراسر جهان و در جمع خودمان بويژه مستقر سازيم .مگر اين امير المومنين نبود که بعد از ضربت در ماه مبارك رمضان فرمود اگر زنده ماندم من اولي هستم به عفو و اگر رفتم «فالعفو لي قربه و هو لکم حسنه، فاعفو و اصبحو الا تحبون ان يغفر الله لکم»

اين راد مرد بزرگ تاريخ كه همه افتخار ما پيروي از او و راه او ست، اينچنين به ما مي آموزد؛ دلها را پاك كنيم ، محبت ها را گسترش دهيم ، انسجام و وحدت جامعه را لحظه به لحظه بيشتر كنيم كه همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما نياز به قدرت ملي داريم و قدرت ملي قبل از قدرت سياسي و نظامي و حتي اقتصادي ، قدرت فرهنگي و اجتماعي مطرح است؛ اين قدرت فرهنگي و اجتماعي در سايه ماه رمضان ها به دست مي آيد؛ قدرت فرهنگي و اجتماعي يعني انگيزه بيشتر، ايمان بيشتر، مقاومت بيشتر كه رمضان و روزه براي همين بود که «لعلكم تتقون»؛ که اگر در يك كلمه بخواهيم تقوا را معني كنيم يعني قانونگرايي ، قانونگرايي در برابر قانون خدا و حتي در برابر قانوني که در جمهوري اسلامي ايران به تصويب و تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده است؛ قانونگرايي همان تقواست و اين روزه براي تمرين آن بود و اين ماه رمضان براي انسجام ، وحدت ، عفو و گذشت كه انشاءالله اينچنين خواهد شد.

دولت تدبير و اميد افتخار دارد كه در ماه خدا، در ماهي که افضل شهور است و ايام و ليالي آن افضل ايام و ليالي است كار خود را آغاز كرده است و ان شاءالله در هفته پيش رو با راي اعتماد نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، هيات دولت تشكيل خواهد شد و با كمك حق و عنايت خداوند بزرگ و حمايت و كمك همه‌ي مردم ايران و رهبري معظم انقلاب ، ان شاءالله خدمت بي منت خود را شروع خواهد كرد .

خدايا مائده رحمت، استقامت ، مائده انسجام، مائده برادري در اين روز عيد بر ما نازل كن.

«اللهم ربنا انزل علينا مائده من السماء، تکون لنا عيداً لاولنا و آخرنا»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها