بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
با انعقاد تفاهم نامه ای ضمن تامین 810 میلیارد ریال اعتبار، عملیات ساخت سد دالکی بر روی رودخانه ای با همین نام در شهرستان دشتستان آغاز شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، معاون امورعمرانی استانداری بوشهر درآیین انعقاد تفاهم نامه تامین مالی واجرای سد دالکی افزود : دشتستان از امکانات توسعه ای فراوانی در بخش کشاورزی برخورداراست که تامین آب مهم ترین زیرساخت و توسعه کشاورزی است.

شاهپور رستمی اظهارداشت: شهرستان دشتستان با داشتن چهار میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما وتحت پوشش داشتن بخش قابل توجهی ازاراضی کشاورزی تامین آب یکی از نیازهای اساسی بهره برداری از قابلیت کشاورزی آن است که با ساخت سد دالکی این مهم تحقق خواهد یافت.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد : بدلیل خشکسالی طولانی مدت بخش اعظمی از اراضی کشاورزی دشتستان بر اثر بی آبی رو به خشکیدن است.

وی تصریح کرد: بارش رحمت الهی هر چند مناسب و مطلوب باشد ولی اگر قابل استحصال نباشد موجب بروز خسارت می شود.

رستمی ادامه داد: سد سازی در کشور عمر 30 ساله دارد و ساخت سد دالکی با تلاش متخصصان داخلی ضمن اینکه سرعت بخشی دراجرای کار می شود هزینه های ساخت آن بشدت کاهش می بابد.

وی گفت:اجرای این طرح بامشارکت سرمایه گذاران درمدت سه سال اجرا می شود .

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ساختگاه سد دالکی در 20 کیلومتری شرق شهر دالکی است، گفت : سد مخزنی دالکی سدی ازنوع خاکی با هسته آسفالتی با ارتفاع 105 متر است.

رستمی تصریح کرد: سد دالکی با مخزن 260 میلیون متر مکعب و آب تنظیمی سالانه 345میلیون متر مکعب از طرح های اولویت دار وزارت نیرو است .

تامین آب مورد نیاز 13هزار هکتار از نخلستان های موجود دالکی، دهقاید، منطقه وحدتیه وبخش سعدآباد وبخشی ازحقابه بران حاشیه رودخانه حله وزیست محیطی رودخانه یادشده از اهداف اجرای سد دالکی است.

ساخت سد دالکی افزون برتنظیم وکنترل جریانات رودخانه دالکی برای جلوگیری از هدر رفت آب های منطقه ، افزایش اشتغال زایی، توسعه و بهبود کشاورزی و آبیاری چهار میلیون و500 هزار اصله نخل خرما را در پی دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها