بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت:هم اینک مهمترین چالش فراروی این سازمان، رویکرد سنتی بیمارستان هاست به گونه ای که برخی از جراحان این مراکز درمانی تا چند واحد خون اهدایی نباشد، بیمار را عمل نمی کنند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایرنا، علی اکبر پورفتح الله، روز سه شنبه در آیین معارفه مدیرکل انتقال خون استان فارس درشیراز بیان داشت:این موضوع مصرف خون اهدایی برای عمل جراحی بیماران را بالا برده است.

وی افزود:اگرچه امروز نگاه جامعه به مصرف خون تغییر کرده است اما متاسفانه هنوز برخی از بیمارستان ها رویکرد سنتی خود را دراین بخش دنبال می کنند.

پورفتح الله اضافه کرد:رویکرد جدید مراکز درمانی دنیا ، استفاده از خون شخص بیماراست اما درایران این گونه نیست و بعضی از جراحان تا چند واحد خون اهدایی نباشد بیمار را عمل نمی کنند.

وی افزود: مراکز درمانی کشور باید به متخصص و مشاوره خونی مجهز شوند تا با مشاره های تخصصی مراکز را دراستفاده هرچه بهتراز فرآورده های خونی یاری دهند.

پور فتح الله، به موضوع به روز بودن مباحث مربوط به فرآورده های خونی درکشور اشاره کرد و گفت:متاسفانه دربحث فرآورری و استفاده از فرآورده های خونی در کشور ضعیف هستیم و براین باوریم که برای جبران کاستی ها و تحقق نتیجه مطلوب دراین بخش، تغییر نگرش ها ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متاسفانه آماراهدای خون از سوی بانوان درچند سال گذشته روند منفی داشته است به طوری که در سال های گذشته 10 درصد از اهدای خون کشور را بانوان تشکیل می دادند اما امروز این میزان به شش درصد رسیده و ازابتدای امسال تاکنون این میزان به کمترازچهاردرصد رسیده است.

پور فتح الله ادامه داد: روند اهدای خون بانوان درشیراز و استان فارس نیز نامطلوب است و حل این مشکل نیازمند این است که کارهای مهم و تاثیرگذاری دراین زمینه در کشورصورت گیرد.

وی اضافه کرد:استان فارس پس از تهران بیشترین اهدا کننده خون را به خود اختصاص داده است و در مجموع شاخص های بسیار خوبی دراهدای خون مستمردر فارس وجود دارد.

پورفتح الله با اشاره به این که شاخص اهدا خون در شیراز بالاتراز تهران است ، گفت:در برخی از نقاط دنیا شاخص اهدا خون هفت واحد درهزارنفراست اما درشهر شیراز این رقم 30 واحد درهزارنفر و روند مطلوبی است.

وی ادامه داد: میزان اهدا خون در طول سال درکشورافزون بردو میلیون و 100 هزار واحد است که از این میزان استان تهران با 180هزار واحد و استان فارس با 145هزار واحد رتبه های برتراهدا کننده خون کشور را به خود اختصاص داده اند.

دراین آیین محمد حسین کریمی به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون استان فارس معرفی و از خدمات علیرضا توسلی مدیرکل پیشین این نهاد تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها