بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در پی بارندگی های خوب 28 و 29 دی جاری در این استان 750 طرح آبخیزداری این منطقه به طور کامل آبگیری شد.
تدبیر24: ابوالقاسم حسین پور، روزدوشنبه به خبرنگاران بیان داشت:حجم کل نزولات جوی مهارشده درپشت سازه های آبخیزداری استان هرمزگان اعم از سامانه های پخش سیلاب، سدها و بندهای خاکی و سنگی ملاتی و دیگر سازه های آبخیزداری آبگیری شده دراین مرحل از بارش زمستانه در مجموع افزون بر 100 میلیون مترمکعب است.

وی افزود:براثر بارندگی های دی جاری که در دو نوبت دراستان هرمزگان انجام شد حدود 30 درصد از ظرفیت سالانه سازه های آبخیزداری این استان آبگیری شده است.

حسین پور بیان کرد:بیشترین میزان آبگیری طرح های آبخیزداری در حوزه شرق استان هرمزگان در شهرستان های سیریک، بشاگرد، میناب و رودان اتفاق افتاده است.

به گفته وی ، در این میان طرح های آبخیزداری حوزه کنارجو و سراردود شهرستان سیریک با ذخیره سه میلیون مترمکعب بارش، رکورد دار بیشترین میزان آبگیری بودند.

حسین پوربیان کرد:در دو روز گذشته شهرستان سیریک با 98 میلی متر و جزیره ابوموسی با هشت و چهاردهم میلی متر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش استان هرمزگان را به خود اختصاص دادند.

هم اینک شش هزار و 500 سازه آبخیزداری با ظرفیت استحصال سالانه 400 میلیون متر مکعب آب در استان هرمزگان وجود دارد.

نزدیک به هشت سال پیاپی استان هرمزگان دچار کم آبی ناشی از خشکسالی بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها