بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۵۲۵۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
دریچه تازه نگاه به یک اتفاق از دیدگاه فرورتیش رضوانیه
ضرغامی که بزرگ‌ترین رسانه این کشور را در انحصار مافیای خود گرفته باید تاکنون فرهنگ‌سازی می‌کرد و به جامعه آموزش می‌داد که چگونه از جان و سلامتی خود محافظت کند.اکنون جز بازگو کردن حقیقت، چه کاری از من ساخته است . . .

تدبیر24 : فرورتیش رضوانیه روزنامه نگار و پژوهشگر اجتماعی که بیشتر مردم وی را با طنز هایش می شناسند در نوشتاری جدید نگاه تازه ای به ماجرای خیابان جمهوری تهران که در آن دو زن به دلیل پرت شدن از ساختمان کشته شدند داشته است . این روزها این موضوع در شورای شهر تهران و دولت به شدت حاشیه ساز شده است و رئیس جمهور نیز قبل از عزیمت به سوئیس دستور پیگیری آن را صادر کرده است . در حالی که این روزها همه انگشت های اتهام را به سوی یکدیگر نشانه می روند رضوانیه در مطلب خود از نگاه دیگری به بررسی علل این حادثه پرداخته است .

به گزارش خبرنگار ما رضوانیه در این خصوص می نویسد : متاسفم که این مطلب را می‌نویسم، اما حقیقت باید گفته شود.

آیا می‌دانید دو زنی که روز یکشنبه در حادثه خیابان جمهوری از طبقه پنجم ساختمانی که دجار حریق شده بود خود را به پایین پرتاب کردند، چرا جان خود را از دست دادند؟کسانی که ویدئوی سقوط دومین زن را در اینترنت مشاهده کردند، با خود گفتند: «حق داشته! از پنجره آویزان شده تا خودش را نجات دهداما این نظریه واقعیت ندارد.

قربانیان این حادثه در حالی از پنجره بیرون آویزان شده بودند که آتش هنوز به آن اتاق سرایت نکرده بود و همکاران آنها هنوز در آنجا بودند.آن دو کارگر، تحت تاثیر صحنه‌هایی که پیشتر در فیلم‌ها که پیشتر دیده بودند، جوگیر شدند و ناگهان تصمیم گرفتند تا برای فرار از سوختن در آتش، از لبه نمای بیرونی ساختمان آویزان شوند.آن دو زن چنان دچار وحشت شده بودند که با خود فکر نکردند اگر آویزان شدن از پنجره ضرورت دارد و بهترین راهکار است، پس چرا دیگر همکارهایشان وسط اتاق ایستاده‌اند و آنها این کار را نمی‌کنند.دو زنی که روز یک‌شنبه جان خود را از دست دادند، قربانی وحشت ناشی از ناآگاهی شدند، پدیده‌ای که تاکنون جان بسیاری را گرفته و باز هم این روند ادامه خواهد داشت.

باور این ماجرا دشوار است که پنج تن در اتاقی که هنوز آتش به آن نزسیده منتظر بالابر آتش‌نشانی هستند، اما دو زن خود را از پنجره آویزان کرده‌اند، چون فکر می‌کنند آنجا برایشان امن‌تر است.باور کردن این حقیقت دشوار است که وقتی آتش‌نشان‌ها همکاران آن دو زن را نجات دادند، هنوز آتش به آنجا نرسیده بود.ضرغامی که بزرگ‌ترین رسانه این کشور را در انحصار مافیای خود گرفته باید تاکنون فرهنگ‌سازی می‌کرد و به جامعه آموزش می‌داد که چگونه از جان و سلامتی خود محافظت کند.اکنون جز بازگو کردن حقیقت، چه کاری از من ساخته است؟

این که باید شاهد باشم دو زن از اتاقی که هنوز آتش نگرفته، فرار کردند و به اخطارهای آتش‌نشان‌ها که فریاد می‌زدند به داخل ساختمان بازگردند توجهی نکردند و در نهایت پایین افتادند و له شدند، چون پیشتر سریال تلویزیونی 125 به جای آموزش دادن مخاطبانش، به دنبال خلق صحنه‌های اکشن و بدلکاری عجیب و غریب و به تصویر کشیدن ماجراهای عاشقانه بود تا پرمخاطب باشد و برای تلویزیون آگهی جذب کند و کارگردان و تهیه‌کننده و بازیگرانش را مشهورتر کند.

وقتی تلویزیون فیلمی می‌سازد که مردی داخل چاه می‌افتد و ته آن هم آب دارد و هم گاز، بی‌اطلاعی نویسنده را اثبات می‌کند که نمی‌داند یک چاه یا آب دارد و یا گاز... نوشابه نیست که همزمان هردو را داشته باشد.

تلویزیون سریالی ساخت که در یکی از قسمت‌های آن «حمید لولایی» وقتی در آسانسور بود، بین طبقات گرفتار شد. پس از چند دقیقه او تنگی‌نفس گرفت و برای نجات جان خودش شیشه در را شکست تا هوا داخل بیاید.نویسنده این سریال شعور تحقیق نداشت، چون اگر برایش مهم بود که چه چیزی را به مخاطب نشان می‌دهد، این را می‌دانست که جز در مواقع آتش‌سوزی، کانال آسانسور بهترین مکان ساختمان برای تنفس است و هرگز اکسیژن آن تمام نمی‌شود.

اما نمایش این سکانس از تلویزیون باعث شد تا پس از آن بارها و بارها آتش نشان‌ها هنگام امدادرسانی به افراد محبوس شده در آسانسور، با کسانی مواجه شوند که شیشه در را شکسته‌اند و دستشان بریده و از خونریزی در حال مرگ هستند، بدون این که آن کار ضرورتی داشته باشد.مدرک دانشگاهی شعور نمی‌آورد. شعور با مطالعه و اطلاع‌رسانی و آگاهی به دست می‌آید. وقتی نویسندگان و کارگردان‌ها و حتی خبرنگاران بی‌شعور تریبون‌های بزرگتری داشته باشند، جامعه هر روز بی‌شعورتر از قبل خواهد شد.

در آینده شاهد خواهیم بود که پس از وقوع حوادثی چون زلزله، چطور بی‌اطلاعی جامعه، جان انسان‌ها را خواهد گرفت.اتفاق خیابان جمهوری، فقط یک نمونه بسیار بسیار کوچک بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
6
با اینکه نظرت رو درباره مهران مدیری قبول ندارم اما
دمت گرم
با این حرفت خیلی موافقم.همون زمانی که داشتم تصاویر رو نگاه میکردم این سوال هم باری من ایجاد شده بود که چرا وقتی آتش به آنجا نرسیده این دو زن خود را از پنجره آویزون کردند!
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
7
جالب بود اینجوری بهش فکر نکرده بودم به هر حال خدا رحمتشان کند
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
4
هیچم به این موضوعات ربطی نداره جناب سرهنگ قالیباف به اوضوع تجهیزات آتش نشانی رسیدگی نکرده بنده خدا ها هول شدند پله باز نمیشده اونا هم افتادند
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
3
سلام، خراب کردن آسونه اما ساختن این خرابکاریها زمانی بسیار طولانی تر میخواد
یک ساختمون یک شبه خراب میشه اما برای درست کردنش ماهها باید کارکرد
بابا خودتون برید کنار حقتون این سمت ها که زورکی غصبش کردین و با چشم چشم نگهش داشتید نیست نبوده نخواهد بود
خدانکند گدا معتبر شود
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
کاوه
|
FRANCE
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
1
3
نگاه متفاوت و تحلیل منطقی ایشان ستودنی ست.
حقیقت تلخ است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
1
5
آتش نشان ها چرا روی خانمی که از پنجره آویزان بود آب می پاشیدن؟ تصاویر اینطور نشون میده که آتش اصلا به آن اتاق و اون خانم نرسیده بود.
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
1
1
آقای رضوانیه شماکه بکوتاهنرین دیواربرای یافتن مقصرحمله میکنی بفرمائید آن همکارانی که دراطاق بدون آتش ماندندونجات یافتندکجاآموزش دیده بودند؟.یکنفرکه مدعی پژوهشگری درحوزه اجتماعیست بایداندک اطلاعاتی هم درروانشناسی اجتماعی ورفتارانسانها درزمانهای خاص وبحرانی داشته باشد.شاید خواسته ای اینجاهم طنزپردازی کنی اماجواب واقعی چیزدیگریست.گرچه من نمیخواهم وظیفه رسانه ملی راکتمان کنم ولی یکی ازاحتمالاتی که میتوان مطرح کرداینستکه احتمالا آندو مرحومه که خدارحمتشان کندوبه بازماندگانشان صبرعنایت نمایددرفیلمها دیده بودندکه درچنین مواقعی ابتدائی ترین کاری که آتش نشانی انجام میدهد گذاردن تشکهای مخصوص درمحل سقوط احتمالیست.کاریکه متاسفانه بذهن هیچکس نرسید.حداقل سیماکه بارها این صحنه هارا نشان داده چراآتش نشانی ما یادنگرفته؟!اینراکه نمیتوانی آقای مطنززانکارکنی.درمورد جذب آگهی گفته ای که تاحدودی درست است ولی چرانمیگوئی مسولین بودجه موردنیازرسانه ملی راتامین کنندتامجبورنباشدازاین طرق درآمدزایی کند؟این سیاستیست که متاسفانه توسط دوستان شما(کاگزاران سازندگی)ومشخصاکرباسچی پایه گذاری شدکه هنوزهم ادامه داردویکی ازعلل مهم تورم دراقتصاد بیمارمامیباشد .وآخراینکه آنجاکه صحبت ازشعورکرده ای لازم بوددرردیف نوسندگان وکارگردانان اضافه میکردی طنزپردازان ونان بنرخ روزخوران را.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
4
0
هرچیزی میتونه بهانه ای برای تاخت به اصولگرایان باشدحتی مردن یک گنجشک بر اثر یک سنگی که بوسیله بچه ایکه در کلاس فرهنگسازی شرکت نکرده!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
3
0
خیلی چیزها شعور نمی آورد
از جمله لباسهای عجیب پوشیدن و به قالیباف فحش دادن و نیز توهم روشنفکری داشتن!
مگر شما قرار نبود که از تهران بری بیرون؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
3
0
اقای قالیباف یک شهردار نمونست این حرف ها و مزخرفهایی که میگید فقط برای تخریب شخص اقای قالیباف هستش حتی او بهترین گذینه برای ریاست جمهوریه اون صندلی که روحانی روش نشسته ماله قالیبافه که لیاقتشو داره نه یک حراف که با مزخرفاتش سر مردم کلاه گذاشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
2
0
از الان باید جلو انتخاب ...در انتخابات 96 را گرفت
آفرین
به ...شخصیت ها ادامه بدید
کریم
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
1
1
وقتی رسانه اقای ضرغامی بدون تحقیق در مورد صحت تبلیغاتی که از رسانه ملی پخش می شود و ...را به جای کرم حلزون به مردم میدازند انتظاری بیشتر از این نمی توان داشت، ...به فکر پول است نه به فکر ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
1
0
از مدتها پیش این فرورتیش را جزو عقده ای ها دسته بندی کرده بودم
خوشحالم که درست بود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها