بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۱۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
آندرس فوگ راسموسن دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی ناتو دوشنبه به حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان درباره پیامدهای خودداری از امضای پیمان امنیتی با آمریکا برای دوره پس از سال 2014 هشدار داد.
تدبیر24: راسموسن در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت:« من نگرانی هایی را که آمریکا ابراز کرده است درک می کنم.»
آمریکا و شمار زیادی از کشورهای ناتو بی صبری خود را از خودداری کرزای از امضای پیمان دوجانبه امنیتی آمریکا ابراز کرده اند.
این پیمان شرایط حضور نظامی خارجی را پس از سال 2014 هنگامی که ماموریت رزمی ناتو پایان یابد ، مشخص می کند.
راسموسن تاکید کرد :« رهبران افغان نباید تاثیر منفی این مسئله را بر افکار عمومی و طبقه سیاسی کشورهایی که نیروهای آنان در افغانستان حضور دارند ،کم اهمیت بدانند.»
وی گفت:« اگر کابل با حضور نیروهای آمریکایی مخالفت کند ، تصمیم گیری درباره حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغان بسیار دشوار خواهد بود.»
راسموسن افزود:« من نمی دانم چگونه افغانها خواهند توانست حقوق نظامیان و پلیس خود را بدون حمایت بین المللی بپردازند.»
راسموسن گفت:« کمک به توسعه که این کشورها اعطا می کنند نیز ممکن است تحت تاثیر این خودداری کرزای قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ،امضای این پیمان امنیتی به نیروهای شکننده افغان به ویژه امکان خواهد داد از حمایت هوایی پس از خروج 58000 نظامی ناتو برخوردار شوند.
خروج نظامیان ناتو نگرانی هایی را در خصوص تشدید خشونت ها در کشور به وجود آورده است .
به فرض اینکه این توافقنامه امضا شود ، واشنگتن می تواند 10 هزار نظامی خود را در افغانستان برای دوره ای دو ساله پس از سال 2014 حفظ کند.
کشورهای عضو ناتو همچنین مشارکت خود را از نظر نیرو و کمک مالی اعلام کرده اند.
راسموسن گفت :« در این چشم انداز ، ما باید به سرعت بدانیم آیا ما دعوت می شویم در افغانستان باقی بمانیم یا خیر زیرا در صورت پاسخ منفی ، ما به چندین ماه برای سازماندهی این خروج تا پایان سال نیاز داریم .»
یکی از مقامات ناتو که به طولانی ترین ماموریت خود در افغانستان پایان می دهد تاکید کرد :« باید کرزای آگاه باشد زمان تصمیم گیری نزدیک می شود.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها