بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۱۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال‌احمر استان کرمانشاه به افراد توصیه کرد برای جلوگیری از برق‌گرفتگی به هنگام رعد و برق حمام نروند
تدبیر24: شهریار نوری‌الاصل گفت: ‌با متنوع خواندن آسیب‌های ناشی از برق‌گرفتگی، تصریح‌کرد: هنگامی که شخص دچار برق‌گرفتگی می‌شود، جریان برق از نقطه تماس وارد بدن او شده و مسیری که کمترین مقاومت را دارد، مانند اعصاب و رگ‌های خونی را طی کرده و با یک حرکت سریع، گرما و آسیب شدیدی را در بدن فرد ایجاد می‌کند.

نوری‌الاصل با بیان اینکه بیشتر برق‌گرفتگی‌ها در منزل ناشی از استفاده از وسایل برقی معیوب یا استفاده نادرست از آنها است، گفت: از جمله این موارد می‌توان به کشیدن سیم سیار از زیرفرش و نیز رد کردن آن از کنار و بالای درهای فلزی اشاره کرد.

به گفته این مدرس و کارشناس امداد و نجات هلال‌احمر استان کرمانشاه شست و شوی وسایل برقی به جای دستمال‌کشیدن آنها نیز می‌تواند موجب شود تا مقداری رطوبت در وسایل برقی مانده و به هنگام استفاده از آنها موجب برق‌گرفنگی فرد شود.

نوری الاصل با بیان اینکه برخی موارد برق‌گرفتگی ناشی از رعد و برق است، به افراد توصیه کرد هیچ‌گاه به هنگام رعد و برق از حمام خانه استفاده نکنند.

وی گفت: مواردی وجود داشته که فرد در حمام در اثر برخورد رعد و برق با اتصالات و لوله‌های فلزی و طی جریان برق تا محوطه داخلی حمام دچار برق‌گرفتگی شده است.

وی عنوان کرد: افراد باید به هنگام رعد و برق از درها و پنجره‌های فلزی فاصله گرفته تا دچار برق‌گرفتگی نشوند.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال‌احمر کرمانشاه توصیه کرد افراد به هنگام رعد و برق حتما دوشاخه وسایل‌برقی خانه از جمله تلویزیون و کامپیوتر را از برق خارج کنند.


 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها