بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۱۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
خاکستر ناشی از فوران آتشفشان سوماترای اندونزی که 15 کشته و ده ها مفقود به همراه داشت، وارد مالزی شد و آسمان این کشور را تحت تاثیر قرار داد.
تدبیر24: فعالیت آتشفشان ˈ سینابونگ ˈ که از روز شنبه بار دیگر فوران کرد به اندازه ای گسترده بود که خاکستر ناشی از آن از صبح امروز (چهارشنبه) وارد جنوب غرب مالزی شد و بخشی از آسمان این منطقه را تیره کرد.

مناطقی از ایالت های ملاکا و جوهور مالزی در نزدیکی سنگاپور تحت تاثیر خاکسترهای این آتشفشان اندونزی قرار گرفته اند که دو هزار و 460 متر ارتفاع دارد و نخستین بار در سال 2010 و پس از چهار قرن فعال شد.

این کوه آتشفشانی چینه ای در استان سواماترای شمالی است و از چهار دهانه آتشفشانی آن تنها یکی فعال است.

سازمان هواشناسی مالزی مه ناشی از این آتشفشان را به سازمان ها و شرکت های هواپیمایی بین المللی که در این منطقه پرواز می کنند گزارش داده است.

هواشناسی مالزی احتمال داد این مه ممکن است عملیات پروازی را تحت تاثیر قرار داده و دید کادر پرواز را کاهش می هد.

دو شرکت هواپیمایی ایران هم اکنون 9 پرواز از تهران به کوالالامپور انجام می دهند.

سیستم رادار در هواپیماهای جت قادر به نشان دادن ابرهای آتشفشانی به دلیل ذرات ریزخاکستر نیستند و یافتن چنین ابرهایی با چشم نیز برای کادر پرواز بویژه در هنگامی که دید کم باشد و یا در هنگام شب، مشکل است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 747 در مالزی سال ها قبل از میان یک ابر خاکستر آتشفشانی عبور کرد و باعث شد چهار موتور آن از کار بیفتد.

کادر پرواز پس از مدت زمانی توانست موتورها را دوباره روشن کند، اما قبل از آن هواپیما از ارتفاع 11 هزار متری به سه هزار و 500 متری کاهش ارتفاع پیدا کرده بود.

براساس پیش بینی هواشناسی مالزی خاکسترهای ناشی از آتشفشان سینابونگ به علت شرایط هوایی تا روز پنجشنبه در ایالت های جنوبی مالزی باقی خواهند ماند.

کوه سینابونگ یکی از ده ها کوه آتشفشانی فعال در اندونزی است
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها