بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
عباس جوانمرد و اصغر فرهادی‌ شامگاه (18 اسفندماه) به تماشای نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» به‌ کارگردانی روح‌الله جعفری نشستند و پس از اتمام نمایش به بیان دیدگاه‌های خود درباره این اثر پرداختند.

تدبیر24: پیش از آغاز صحبت‌های جوانمرد و فرهادی، جعفری پانزدهمین اجرای نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» را به اصغر فرهادی تقدیم کرد.

کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» درباره حضور مجدد عباس جوانمرد برای دیدن این نمایش گفت: بسیار خوشحالم که آقای جوانمرد به عنوان یکی از دردانه‌های تاریخ تئاتر معاصر ایران، برای دومین‌بار در جمع ما حاضر هستند و این نمایش را تماشا کردند. اگر نسل ما در حال حاضر کار می‌کند، به خاطر پایمردی، عشق و ایثار چنین بزرگانی بوده و نباید این مهم را فراموش کرد.

وی اظهار داشت: اجرای این نمایش را به اصغر فرهادی، مردی از تبار فرهنگ و هنر که در میان ما حضور دارد تقدیم می‌کنم. به اعتقاد من، او نابغه‌ی هنرمندی است که انسان بودنش ارجح بر نابغه بودنش قرار دارد و این ویژگی بزرگی است که خداوند به ایشان داده.

این کارگردان تصریح کرد: در گذشته‌ی نزدیک که نابخردان می‌خواستند لبخند زدن، دوست داشتن، عشق ورزیدن و غرور ملی را به خیال خود از من و ما بگیرند، او با تولید و خلق اثری فرهنگی چون «جدایی نادر از سیمین» که فیلمی ملی و دارای زبانی بین المللی است، کاری کرد که دوباره به غرور ملی خود افتخار کنیم. فرهادی با ساخت این اثر ارزشمند، دل‌های مردم را به هم نزدیک کرد و آتشفشان غرور ایرانی بودن را در وجود هر ایرانی زنده کرد.

عباس جوانمرد (سرپرست و کارگردان گروه هنرملی) بعد از آن که از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت، گفت: من برای بار دوم است که به تماشای این نمایش آمده‌ام. این بار نیز که آن را دیدم، لذت بردم و از تماشای آن سیر نشدم.

وی ادامه داد: روح‌الله جعفری در این کار به لحظات ناب و درخشانی از ریتم در صحنه رسیده است و تماشاگر با آن که 100 دقیقه نظاره گر نمایش است، اما به هیچ وجه خسته نمی شود و ارتباطش با نمایش قطع نمی‌شود.

اصغر فرهادی نیز بعد از آن که به اظهار لطف و تشویق پیاپی تماشاگران پاسخ داد، گفت: من نمایش را دوست داشتم. آن چه که امشب در تالار چهارسو دیدم، کاری محکم بود. اجرا با این تعداد بازیگر و عوامل، کار دشواری است. باید مدتی بگذرد تا بتوانم راجع به آن چه که امشب دیدم، به طور دقیق صحبت کنم.

نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» از اول اسفند‌ 1392 تا پیش از تعطیلی مجموعه تئاترشهر و از 17 تا 31 فروردین 1393 در تالار «چهارسو» تئاترشهر، ساعت19:30 دقیقه به صحنه می‌رود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها