بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۲۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
نماینده مردم خاش با تأکید بر برائت قوم بلوچ از حرکات تفرقه‌انگیز اظهار کرد: هرگونه حرکت‌ گروه‌های تکفیری از نظر علمای اهل سنت بلوچ مردود است.
تدبیر24: امیررضا پشنگ نماینده مردم خاش در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با اشاره به اسناد بالادستی و چشم‌انداز 20 ساله کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان با وسعت یک یازدهم مساحت کشور دارای پایین‌ترین شاخصه‌های توسعه‌ای است که لازم است در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نسبت به بالا بردن سطح رشد و توسعه پایدار در این استان برای به فعل رساندن پتانسیل مردم اقدام لازم صورت گیرد.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی و مصوبات در سفر استانی آتی هیأت دولت به سیستان و بلوچستان به واقع گروگانگیری اخیر اشاره کرد و اظهار کرد: خبر مسرت‌بخش آزادی مرزبانان پس از خبر تاثرانگیز شهادت گروهبان دانایی‌فر که با ابتکار عمل مسئولان امنیتی کشور و به پشتوانه ظرفیت علما و معتمدان منطقه‌ای صورت گرفت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.
 
پشنگ بیانیه‌های رئیس‌جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان واقع‌گرای مجلس و نیز وزرای اطلاعات و کشور را پس از آزادی گروگان‌ها یادآور شد و گفت: آنها نقش ظرفیت‌های محلی و معتمدان استان را در پیشگیری از عواقب این حرکت سخیف مورد اشاره قرار دادند.
 
وی با اشاره به اینکه معتمدان محلی با دعوت از گروه‌های تروریستی به احترام به قرآن کریم توانستند آنها را به صرف نظر کردن از حرکات خشونت‌آمیز ترغیب کنند گفت: بسیاری از توطئه‌ها برنامه استکبار و صهیونیسم برای روشن کردن آتش اختلاف مذهبی و تحریک احساسات قومی است.
 
نماینده مردم خاش افزود: به‌رغم تأیید این حرکت انسان‌دوستانه و همراهی علمای استان با مسئولین برای آزادی گروگان‌ها این اقدام به مذاق بسیاری خوش نیامد و نوک حملات خود را متوجه امام جمعه اهل سنت زاهدان کردند و تهمت‌های ناروایی به او زدند که جای گله‌مندی دارد.
 
وی با تأکید بر ضرورت تنویر افکار عمومی نسبت به نقش علمای اهل سنت و برائت قوم غیرتمند بلوچ از حرکات تفرقه‌انگیز اظهار کرد: نباید اجازه داده شود که برخی جریانات غوغاسالار زمینه تضییع بیش از پیش حقوق اهل سنت را فراهم آورده و بر طبل گسترش ناامنی و تفرقه مذهبی بکوبند.
 
پشنگ لزوم تأسی به فرمایش‌های گهربار امام راحل و مقام معظم رهبری درباره تعمیق وحدت را مورد اشاره قرار داد و گفت: هرگونه نسبت ناروا به علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان و حرکت‌های گروه‌های تکفیری را مردود می‌داند
 
ی ادامه داد: ما اهل سنت و قوم بلوچ، سنی و ایرانی بوده و از مسئولان نظام خواهشمندیم توهین به مقدسات اهل سنت را جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.
 
نماینده مردم خاش در بخش دیگری از نطق خود از مسئولان خواست به‌گونه‌ای در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تدبیر کنند که اقشار آسیب‌پذیر دچار مشکل نشوند.
 
وی در مورد خواسته‌های استانی به ضرورت گازرسانی به مرکز و سایر شهرهای استان، پیش بردن راه‌آهن چابهار، خاش، زاهدان، سدسازی و رسیدگی به مسئله آب استان و استفاده از ظرفیت‌های بومی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی از جمله در بحث صدور مجوزهای استخدامی اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها