بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۲۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
اسحاق جهانگيري:
خيلي از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار مي‌آوردند كه عده‌اي را از دريافت يارانه حذف كنيم و معتقد بودند كه چرا بايد يارانه بگيرند. اسحاق جهانگيري ديروزدر مراسم ..
تدبیر24: معاون اول رئيس‌جمهور گفت: خيلي از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار مي‌آوردند كه عده‌اي را از دريافت يارانه حذف كنيم و معتقد بودند كه چرا بايد يارانه بگيرند. اسحاق جهانگيري ديروزدر مراسم هفته سلامت كه در تالار همايش‌هاي رازي برگزار شد، گفت: در سال‌هاي گذشته قدم‌هاي خوبي در زمينه بهداشت برداشته شده و در حال حاضر در دور افتاده‌ترين روستاها و مناطق عشايري خانه‌هاي بهداشت فعال هستند و تاثير خوبي در مرگ و مير گذاشته و روند مثبتي داشته است. وي افزود: سياست‌هاي كلي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در زمينه سلامت فرصت جديدي براي مسئولان است تا همه دستگاه‌ها را درگير كار كند. اسحاق جهانگيري خاطرنشان كرد: همه دستگاه‌ها براي ارتقای بهداشت و سلامت همت كنند و متولي اين كار نيز وزارت بهداشت است كه بايد برنامه‌هاي مدون و مفيدي داشته باشد. معاون اول رئيس‌جمهور تصريح كرد: مسئولان بايد به مردم در زمينه سلامت فردي و جامعه آگاهي دهند و اين موضوع بسيار مهمي است. وي با اشاره به اينكه در زمينه پزشكي وضعيت مطلوبي داريم، تاكيد كرد: در حال حاضر خيلي از افراد از ساير كشورها و حتي از اروپا براي درمان به كشور ايران سفر مي‌كنند. جهانگيري به موضوع هزينه‌هاي درمان اشاره كرد و گفت: هزينه‌هاي درمان مطلوب هيچكس نيست و دغدغه بسياري از مردم است. معاون اول رئيس‌جمهور اظهار داشت: هزينه درمان در كشور با هيچ استانداردي قابل قبول نيست و لذا يكي از اولويت‌هاي دولت يازدهم كاهش هزينه‌هاي درمان از جيب مردم است. وي موضوع هدفمندي يارانه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولان وقت درباره هدفمندي يارانه‌ها تعبير جراحي اقتصادي را به كار مي‌بردند و از طرف ديگر دنبال تعادل در عرضه و تقاضاي انرژي بودند، اما هيچ كدام حاصل نشد. جهانگيري خاطرنشان كرد: در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها ان شاءالله بخشي از كسري‌هاجبران خواهد شد و به بهداشت و درمان توجه ويژه‌اي خواهد شد. امنيت غذايي هم مورد توجه خواهد بود. معاون اول رئيس‌جمهور تاكيد كرد: مشكلات پيشروي دولت بسيار زياد است، اما مصمم به حل مشكلات هستيم. وي افزود: سياست‌هاي اشتباه دولت بايد نقد شود، اما نقد با تخريب فرق مي‌كند. برخي فقط تخريب مي‌كنند و هنگامي گله مي‌شود كه چرا تخريب مي‌كنيد، مي‌گويند خودتان گفتيد انتقاد كنيد. غافل از اينكه اقدامات آنها تخريب است تا انتقاد. جهانگيري گفت: وقتي منافع و مصالح ملي در پيش است، بايد مصلحت‌هاي ديگر كنار گذاشته شود. بايد مصلحت‌هاي سياسي كنار گذاشته شود. معاون اول رئيسجمهور به فرآيند ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها اشاره و تصريح كرد: خيلي از افراد صاحب نفوذ به دولت فشار مي‌آوردند كه عده‌اي را از دريافت يارانه حذف كنيم و معتقد بودند كه چرا بايد يارانه بگيرند، اما دولت حذف را كار تندي مي‌دانست و از خود مردم درخواست كرد كساني كه به يارانه نياز ندارند انصراف دهند و خودشان قضاوت كنند. وي افزود: عده‌اي فكر مي‌كردند اگر مردم به ميزان قابل توجهي از دريافت يارانه انصراف دهند موفقيت دولت خواهد بود و لذا در همين ايام ثبت‌نام مرحله دوم هدفمندسازي يارانه‌ها بحث وزراي ميلياردي يا موضوع جشن كاخ سعدآباد و بريز و بپاش‌ها را مطرح كردند تا مردم بگويند دولت وزير ميلياردي دارد و بريز و بپاش مي‌كند و چرا بايد انصراف دهيم. علاوه بر آن
اس‌ام اس‌هايي كه پخش مي‌شد و جايش اينجا نيست كه درباره آن سخن بگويم، اما از همه مردم سپاسگزاري مي‌كنم. از آنهايي كه انصراف دادند تا دولت را ياري دهند نيز سپاسگزاري مي‌كنم. جهانگيري ادامه داد: حتي برخي خانوارها هنوز مطرح مي‌كنند ما از دريافت يارانه انصراف مي‌دهيم و اينها همه فهم بالاي مردم را نشان مي‌دهد كه آينده‌نگر هستند. معاون اول رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش به موضوع توسعه پايدار اشاره كرد و گفت: توسعه پايدار نياز جامعه بوده كه مستلزم آن سلامت آحاد مردم است. وي توسعه انساني را اصلي‌ترين بعد توسعه پايدار دانست و خاطرنشان كرد: سلامت ضامن آسايش، پيشرفت و آباداني كشور است و ما اگر دنبال اين شاخص‌ها هستيم بايد سلامت مردم را تضمين كنيم. جهانگيري ضمن تشكر از تيم سلامت جامعه و وزارت بهداشت در دنبال كردن سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در امر سلامت، اظهار داشت: با تلاش‌هاي شخص آقاي هاشمي وزير بهداشت دولت در اسفندماه 2 هزار و 800 ميليارد تومان جدا از بودجه اختصاص يافته به اين وزارتخانه اختصاص داد و علاوه بر آن نيز قرار شده 4 هزار و 800 ميليارد تومان از محل هدفمندي يارانه‌ها اختصاص يابد. معاون اول رئيس‌جمهور در پايان گفت: مشكلات در اين زمينه بسيار زياد است و هيچكس انتظار ندارد كه در حل مشكلات راه صد ساله را يك شبه رفت.  
 
بابك زنجاني 30 هزار ميليارد تومان از تامين اجتماعي پول گرفته و ردي به جا نگذاشته است
 
اسحاق جهانگيري با حضور در ميان اعضاي شوراي مركزي حزب كارگزاران درباره هدفمندي يارانه‌ها، گفت: آنچه در وضعيت فعلي وجود دارد يك فاجعه ملي است، چون درآمد حاصله از هدفمندي يارانه‌ها به اندازه نصف هزينه‌اي است كه اجراي اين طرح بر دوش دولت مي‌گذارد. او درباره فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها ابراز نگراني كرد كه دولت قبل 21 هزارميليارد تومان درآمد كسب كرده اما در عوض 42 هزارميليارد تومان پرداخت كرده و اين يك ضرر در اين بخش محسوب مي‌شود چراكه قرار بود با افزايش هزينه‌هاي آب و برق اين دو سازمان سامان پيدا كنند اما الان وضعيت اداره برق و شركت آب به گونه‌اي است كه آنها حتي هزينه تعميرات تجهيزات خود را ندارند. او در عين حال به پرونده بابك زنجاني اشاره كرد و گفت: وي هنوز حاضر به اداي بدهي‌هاي خود به دولت نشده است و دولت هم راهي براي استيفاي قهري آن ندارد؛ گرچه درآمدها و ثروت بابك زنجاني با حمايت‌هايي در ايران كسب شده اما او تقريبا هيچ سرمايه‌گذاري موثري در داخل كشور انجام نداده است و جز قطعه زميني در ايران زمين و هواپيمايي قشم سرمايه‌اي در ايران ندارد تا بدهي دولت از آن تامين شود. جهانگيري در عين حال گفت كه دولت كاري به حاميان و ريشه‌هاي حمايت از بابك زنجاني ندارد و فعلاً فقط به دنبال تاديه پول‌هاي خود از اوست. معاون اول رئيس‌جمهور ادامه داد: در بحث فساد آقاي بابك زنجاني درحوزه نفت، 4 ميليارد دلار از پول نفت را گرفته است. 2 ميليارد دلار نيز به همين ترتيب گرفته تا به طرف پيمانكار بدهد. اكنون نه آن 4 ميليارد را به دولت و نه آن 2 ميليارد دلار را به پيمانكاران داده است. او گفت: دولت درصدد است پولي كه بابك زنجاني دريافت كرده را بگيرد. او 2 ميليارد و 700 ميليون دلار به دولت بدهكار است كه اين مبلغ نزديك به 8 هزار ميليارد تومان مي‌شود. در اين ميان او از سازمان تامين اجتماعي نيز 30 هزار ميليارد تومان پول گرفته كه آن را نيز پرداخت نكرده است. اكنون او هيچ ردي از اين پول‌هايي كه گرفته برجا نگذاشته و دست همه خالي است. جهانگيري در ادامه درباره سهام عدالت نيز گفت: اين بخش نيز به ويرانه‌اي شبيه است. دولت پيش كارخانه‌هاي دولتي را 120 ميليارد تومان فروخته است ولي اين سهام هيچ ساماني ندارد. نه كارها به روال قانوني صورت گرفته و نه پرداخت‌ها قانوني انجام شده است. معاون اول رئيس‌جمهور درباره سياست خارجي دولت تدبير و اميد و مذاكرات هسته‌اي با 1+5 نيز گفت: در بحث سياست خارجي وضعيت خوب است و فضاي مذاكرات تاثير خوبي بر روند اين مذاكرات برداشته و پيش‌بيني دولت اين است كه در 6 ماه به توافقات كلي برسيم. جهانگيري مسكن مهر را يك پروژه مشكل‌دار خواند و گفت: از سوي بانك مركزي حدود 42 هزار ميليارد تومان پول به اين بخش تزريق شده كه همين تورم زيادي را در جامعه ايجاد كرده است.  
 
 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
چرا اعدامش نمی کنن؟
تا حساب کار بیاد دست بقیه ای که این بچه رو فرستادن جلو و خودشونو قایم کردن
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها