بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین مساله جامعه را اقتصاد و تحول در آن دانست و گفت: نیاز به جهاد و تحول اقتصادی داریم و مذاکره هم مکمل جهاد است.
تدبیر24:  «محسن رضایی» روز جمعه در مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین گفت:جهاداقتصادی ومذاکره مثل بال یکدیگر هستندواقتصاد مقاومتی به همراه دیپلماسی مکمل یکدیگر هستندو مارا از شرایط کنونی عبور می دهند.
 
وی درباره شرایط کنونی اقتصادی گفت:مهمترین متن جامعه موضوع اقتصاد است که باید تحول در آن صورت گیرد و نیازمند یک جهاد در این عرصه هستیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جامعه ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است، گفت: جنگ اقتصادی جهاد اقتصادی را می طلبد و فعالان، دولتمردان و نخبگان اقتصادی و سیاسی باید فارغ از فرصت سوزی در جهت این جهاد حرکت کند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: احزاب و فعالان سیاسی می توانند نقش هوشیارانه و بیدارانه برای جهاد اقتصادی مردم و پیشرفت کشور پدید آورند؛ بیداری مردم در شرایط امروز مهمترین مساله کشور است.
 
وی درباره مذاکرات هسته ای کشورمان و نوع رفتار آمریکایی ها نیز گفت: آمریکا هم از طریق مذاکره و هم از طریق عدم مذاکره خواهان ورود به ایران است و اگر هوشیار نباشیم می خواهد از هر دو سو وارد شود.
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد:مساله این است که در فعالیت های سیاسی هوشیاری و تدبیر را لازم داریم یا خیر؟ آیا در چارچوب خطوط رهبری که ترسیم شده حرکت می کنیم؟ که در مذاکره یا عدم آن آیا با برداشت خود پیش می رویم؟
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تبدیل کردن مسایل حاشیه ای به متن جامعه بزرگترین آسیب به انقلاب است گفت: گاهی متن را رها کرده و به حاشیه ها می پردازیم که این باعث فرصت سوزی و ازدست رفتن زمان است.
 
رضایی خاطرنشان کرد: امروز باید به متن جامعه توجه کردکه این متن مهم مساله اقتصاد، تحول اقتصادی و جهاد اقتصادی است.
 
وی از احزاب و تشکل های قانونمند کشور خواست که از حاشیه ها دوری کرده و زمان خود را بر روی متن جامعه و تحول اقتصادی بگذارند.
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آن افراد و گروه هایی که به دنبال قدرت هستند پی حاشیه سازی می روند و کسانی که دلسوز کشور و انقلاب می باشند به دنبال متن می روند.
 
رضایی درادامه خواستارتوجه فعالان سیاسی به تحول اقتصادی ومتن جامعه شد و گفت: همانند زمانی که خرمشهر به اشغال دشمن درآمده بود و با یک جهاد همگانی آزادشد اکنون نیز باید با جهاد به مقابله با جنگ اقتصادی برویم.
 
وی اضافه کرد:امروز تجارت کشور ما به واسطه تحریم ها و مشکلات دشمن همانند خرمشهر اشغال شده و نباید بی خیال و بی تفاوت بود؛ ما نیازمند جهاد و دفاع همانند سال های دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر هستیم.  
 
این کارشناس مسایل اقتصادی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی بی تفاوتی ها در جامعه مشاهده می شود و این آمپول های بی تفاوتی جامعه را از احساس مسوولیت بازمی دارد که بایددرچنین شرایطی همه را به جهاداقتصادی تشویق کرد.
 
** توسعه احزاب باعث قوام مردم سالاری دینی می شود
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به موضوع احزاب، عملکرد آنها و مردم سالاری دینی در کشور اشاره کرد و گفت: احزاب ارزشی هر چه بیشتر توسعه پیدا کنند مردم سالاری دینی قوام بیشتری می یابد؛مردم سالاری دینی یک حرف شعاری نیست بلکه یک واقعیت محسوب می شود.
 
رضایی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم واقعیت مردم سالاری دینی شکل بگیرد نیازمند کار سیاسی، انتخابات و کادرسازی از سوی احزاب ارزشی هستیم.
 
وی اضافه کرد: ازجمله الزامات مردم سالاری دینی مشارکت در فعالیت های سیاسی، انتخابات و کادرسازی است.
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: احزاب می توانند در تمام زمینه ها به قوام مردم سالاری دینی کمک کندوحزب ارزشی می تواند آموزشگاهی برای تربیت افراد سیاستمدار باشد.
 
رضایی تصریح کرد: یک حزب می تواند امکانی برای فعالیت های آگاهی بخش و بیداری درست کند؛حزب و تشکل های سیاسی وسیله ای برای هدایت آرا و کمکی برای انتخاب افراد شایسته از سوی مردم هستند.
 
وی خواستار تقویت احزاب درکشور شدوگفت:تقویت احزابی که به مردم سالاری دینی توجه کنند و روبه روی یکدیگر نایستند تاثیرگذار و مناسب خواهد بود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایستادگی احزاب رودرروی هم را مورد انتقاد قرار دادوگفت: احزابی که روبه روی هم بایستند مردم سالاری دینی را خواهان نخواهند بود بلکه وحدت جامعه را متلاشی می کنند.اگر احزاب به دشمنی بپردازند یک انتحار و خودکشی سیاسی است.  
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام رقابت میان احزاب را به نفع جامعه دانست و تاکید کرد:جناح اصولگرا و اصلاح طلب یا راست و چپ اگربه رقابت بپردازند موجب منفعت جامعه خواهد شد و اگر با هم دشمنی کنند جامعه متلاشی می شود.
 
رضایی یادآور شد: متاسفانه احزاب در ایران از زمان گذشته برای دشمنی شکل گرفت که این خواسته استعمار بوده است.  
 
وی افزود: مرز رقابت ودشمنی رابایدحفظ کرد وبراساس رقابت صادقانه در احزاب به پیش برویم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری عملکرد استعمار در مقابله احزاب با یکدیگر گفت: خواسته استعمار از 300 سال گذشته رودرروی هم ایستادن حوزه و دانشگاه و یا احزاب مقابل هم بود چرا که آنها خواهان از بین بردن وحدت جامعه بوده اند.
 
رضایی درخصوص سابقه تاریخی احزاب گفت:احزاب در چارچوب دوران مشروطه و طی آن سال ها شکل گرفت و در انتهای همان دوران مشروطه متلاشی شد که این سرنوشت تلخ حزب ها در ایران را نشان می دهد.
 
وی به مسایلی همچون رودرروی هم ایستادن احزاب درسال های پس ازانقلاب نیز اشاره کردوگفت: موضوعاتی که همانند دوران مشروطه و از سوی استعمار اتفاق افتاده بود نیز در سال های جمهوری اسلامی به وقوع پیوست و اگر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نبودند احزاب می توانستند جامعه را متلاشی کنند.
 
این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در وضعیت بهتری قرار داریم اما تانقطه مطلوب فاصله است و هنوز تا رسیدن به احزاب مطلوب فاصله ای را مشاهده می کنیم.
 
رضایی توصیه کرد: برای رسیدن به آن نقطه مناسب ابتدا باید رقابت و دشمنی تفکیک شود چرا که رقابت بین احزاب باعث پیشرفت ودشمنی آنها با هم موجب پسرفت در جامعه خواهد شد.
 
وی اظهارداشت:رقابت میان احزاب شکوفایی رابه دنبال دارد و دشمنی جناح ها با هم سبب تخریب در جامعه می شود.
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:متاسفانه در جامعه ما فرهنگ احزاب و تشکل های سیاسی بر پایه ای نهاده شده است که به دنبال قهرمان سازی می باشدوبیشتر درانتخابات ویافعالیت های سیاسی بر محور احساسات حرکت می کند.
 
رضایی اضافه کرد: این به معنای آن است که فرهنگ جامعه از درگیری و منازعه استقبال می کند و البته این موضوع به دلیل فشار 200 ساله استعمارگران بر دوش مردم است.
 
وی افزود: اگر کسی بخواهد رقابت کند و حزبی پیش برود نباید شمشیر تند و تیز داشته باشد و باید با عقل و منطق حرکت نماید.
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام بر رقابت سالم و پرهیز از دشمنی در میان احزاب تاکیدکرد و گفت: اگر بستر رقابت برای تحزب فراهم نباشد و آنها در صورت هم چنگ اندازی کنند باعث تخریب در جامعه می شود.
 
رضایی باانتقاد از برخی حاشیه سازی ها و تخریب ها در کشور گفت: مسایل حاشیه ای وقت و عمر را می گیرد و حاشیه پردازی ها باعث حرکت دشمن و توقف ما خواهد شد؛همین حاشیه پردازی ها کافی است و نیازی به حمله آمریکا نداریم.
 
وی اضافه کرد: دشمنی ها و تخریب ها امروز بیش از تحریم ها آسیب وارد می کند؛ خودزنی ها و تخریب ها بیشتر سد راه ملت است.
 
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در کشور منابع انسانی و مالی در اختیار داریم گفت: ما منابع انسانی و مالی کم نداریم چرا این ها فعال نمی شود؟ باید به منابع انسانی توجه ویژه ای شود.
 
رضایی با اشاره به موضوع تحریم ها در کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر حتی کشورهایی مانند هندوستان هم که در چهار سال گذشته پول نفت ما را واریز می کرد از این کار سرباز می زند و در شرایط تحریم قرار داریم که البته باید این حادثه ها باعث وحدت در کشور شود.
 
وی اضافه کرد: باید تجارت اشغال شده با وحدت جامعه و مردم آزاد شود و نیاز به توجه به متن و دوری از حاشیه ها داریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها