بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مدیر کارخانه یخ سازی خاش گفت: این کارخانه بعد از دو سال تعطیلی دوباره راه اندازی شد.
تدبیر24: عبدالناصر پاکزاد با بیان این مطلب که کارخانه یخ خاش از سال ۷۹ آغاز به کار کرده است، اظهارکرد: این کارخانه با توجه به کمبود اعتبار و نیز فرسوده بودن تاسیسات در ۲ سال گذشته تعطیل بوده است که با همکاری و مساعدت استاندار و فرماندار خاش آغاز به کار کرد.
 
وی با اشاره به این مطلب که روزانه بیش از ۸۰۰ قالب یخ در این کارخانه تولید می شود، تصریح کرد: با راه اندازی این کارخانه به مسئله اشتغالزایی جوانان این شهرستان کمک بسیاری شده است.
 
پاکزاد بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم راه اندازی مجدد این کارخانه یکی از ضروریات این شهرستان است که با اعتبار کافی می توان از این کارخانه برای سایر شهرهای استان نیز یخ صادر کنیم.
 
فرماندار خاش با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی گفت: تعداد ۴۰ واحد تولیدی، صنعتی در سالهای گذشته در شهرک صنعتی خاش در امر اشتغال و تولید موثر بودند که به دلایل مختلف و از جمله سوء مدیریتی تعطیل شدند.
 
محمد اکبر چاکرزهی مشکلات نیروی کارگری، مسائل مربوط به استاندارد، مسائل مدیریتی، بیمه و مالیات را بخشی از دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی عنوان کرد.
 
وی با تاکید بر این مطلب که سرمایه گذاری در شهرک صنعتی خاش مورد توجه سرمایه گذاران سطح استان قرار بگیرد، بیان کرد: از کلیه سرمایه گذاران دعوت می کنیم در جهت تحقق اهداف دولت و ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان، سرمایه گذاری در شهرک صنعتی خاش را در برنامه های اقتصادی و تولیدی خود قرار دهند.
 
چاکرزهی تصریح کرد: یکی از این واحدها که چند سال غیر فعال بوده و با همت سرمایه گذار و همکاری دستگاه های اجرائی فعال شده کارخانه یخ می باشد که با توجه به آغاز فصل گرما و نیاز خاش و دیگر شهرهای همجوار به یخ راه اندازی این کارخانه ضروری بود.
 
وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خاش در سال ۱۳۷۴ با ۲۰۰ هکتار مساحت توسط شرکت شهرک های صنعتی استان در کیلومتر ۷ محور خاش – زاهدان جانمایی و وارد فاز عملیاتی شده و هم اکنون نیز با مقدار۴۰ هکتار مساحت و امکانات زیربنایی از قبیل آب، برق، تلفن و جدول گذاری آماده واگذاری به سرمایه گذاران می باشد، ازسرمایه گزاران بومی منطقه در خواست کرد در امر ایجاد اشتغال و تولید از مزایای آن بهره ببرند.
 
چاکرزهی گفت: در این شهرک تعداد ۸ واحد تولیدی صنعتی به بهره برداری رسیده که در حال حاضر ۵ واحد تولیدی شامل: ۲ واحد تولید موزائیک ، یک واحد تولید محصولات لبنی ، یک واحد تولید عایق رطوبتی و یک واحد تولید بتون آماده با سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومان و ۶۰ نفر اشتغال فعال می باشد.
 
فرماندار خاطرنشان کرد: همچنین یک واحد یخسازی ، یک واحد تولید کیسه کاغذی و موزائیک سازی با سرمایه گذاری ۳ میلیارد تومان و اشتغال ۳۴ نفر غیرفعال می باشد که واحد یخسازی آن با همت سرمایه گذار و همکاری فرمانداری آغاز بکار کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها