بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۲۶۱۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
سایت بی باک نوشت:
رئیس جمهور در حالی دیروز در نشست خبری خود رقبای انتخاباتی اش را تندرو خواند و به قول خود از "نه" بزرگ مردم به آنها سخن گفت که لحظاتی بعد از آن در یک پارادوکس رفتاری با همانهایی که از دیدگاه وی تندرو بودند نشست به اصطلاح صمیمانه برگزار کرد!
تدبیر24: منتقدین - این تناقض رفتاری رئیس جمهور در حدی بود که رسانه های حامی وی نیز خواسته و یا ناخواسته در یک صفحه اوج سیاسی بازی خود را به نمایش گذاشتند. موضوعی که حرارت آفتاب یزد را در حدی بالا برد که به اصطلاح موتور سوزاند و در نیم صفحه اول خود هم از تندروی رقبا پرده برداشت و هم از منطق و صمیمیت آنها که منجر به نشستی صمیمی شده است!



در اولین سالگرد پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور کشورمان ظهر دیروز پس از اتمام نشست مطبوعاتی‌اش میزبان رقبای خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بود. رئیس‌جمهور به همراه رقبای انتخاباتی خود ضمن صرف ناهار در مورد مسائل کشور بحث و گفت‌وگو کردند. در این نشست، افرادی چون حدادعادل، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، محسن رضایی، محمدرضا عارف و سید محمد غرضی حضور داشتند و تنها غایب این نشست، علی‌اکبر ولایتی بود که پیش‌تر در خبرها آمده بود به چین سفر کرده است.

حسن روحانی بعد از بدرقه مهمانان خود در جمع خبرنگاران به تشریح علل برگزاری این نشست و مسائل مطرح شده در آن پرداخت. این نشست در ساختمان قرمز نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شده بود و در راهروهای این ساختمان، عکس‌هایی از یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و رقابت‌های انتخاباتی نصب شده بود. در این مراسم، حسین فریدون، نهاوندیان و حسام‌الدین آشنا نیز رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند و بعد از اینکه عکس یادگاری گرفته شد، حسام‌الدین آشنا از حضار خواست تا برای سلامتی حسن روحانی و رقبایش صلوات بفرستند.

در اینکه چنین جلساتی برای کشور و منافع ملی بسیار مفید و سازنده است هیچ شک و شبهه ای نیست اما در این میان دو نکته حائز اهمیت است:

1- برگزاری چنین نشست هایی بیش از اینکه بزرگی رئیس جمهور را برساند، بزرگ منشی رقبای وی را می رساند که علی رغم انتقادات فراوان و دلخوریشان از رئیس جمهور، از همان ابتدای اعلام نتایج به وی تبریک گفتند و برخلاف نامزدهای سال 88 اصلاح طلب به آرای مردم تمکین کردند و به قانون احترام گذاشتند و اکنون نیز بعد از گذشت حدود یکسال علی رغم عدم عمل دولت به بسیاری از شعارها و وعده هایش، حاضر به همکاری و کمک دولت هستند. بذا هیاهوی رسانه های اصلاح طلب برای بهره برداری این نشست به نفع خود و دولت بسیار مضحک می باشد.

2- اینکه رئیس جمهور محترم بارها منتقدان خود را که این کاندیداها را هم شامل می شود، بی سواد و افراطی و تندرو بخواند، حتی در نشست مطبوعاتی خود قبل از دیدار با رقبای انتخاباتی خود هم بر این موضوع تاکید و تصریح کند، با اعتدال و برگزاری چنین نشستهایی همخوانی ندارد و در افکار عمومی چنین القا می کند که این نوع نشستها تنها و تنها برای یک نمایش و رپرتاژ سیاسی به نفع دولت طراحی شده است و الا  رئیس جمهور محترم که شعارش اعتدال است نه تندروی و افراطی گری، چگونه حاضر است با کسانی که به عقیده وی تندرو هستند و به قول وی مردم در انتخابات گذشته به تندروی آنها نه گفته اند، جلسه بگذارد و از نظرات آنها بهره مند شود و حتی در بنر نصب در آنجا بنویسند " همیشه در کنار هم هستیم"؟! به هر حال این جماعت اگر تندرو هستند چرا رئیس جمهور همیشه در کنار تندورها خواهد بود و اگر نیستند این طفره رفتنها و هیاهوها برای چیست؟ لذا این غضب گفتاری و دیدگاه منفی رئیس جمهور در قبال رقبایش و این نشست و قربان صدقه رفتن نمایشی آنهم در یک روز اگر حمل بر دو رویی نگردد، قطعا از دیدگاه برخی افکار عمومی صادقانه و خیرخواهانه تلقی نخواهد شد. بنابراین چنین برداشت می شود که رئیس جمهور محترم خود بخوبی می داند که بهترین و منطقی ترین و وزین ترین رقبا را در انتخابات سال گذشته داشته است و باید از نظرات آنها برای رفع بحران های دولتش استفاده کند اما از طرفی تصور می کند باید برای رهایی از انتقادات مردمی و طفره رفتن از برخی ناکارآمدیهای دولتش، هیاهو براه اندازد و به رقبای خود حمله کند که صدالبته این تفکر کاملا غلط بوده و تاریخ اثبات کرده است که چنین دوگانگی ها و طفره رفتنها بجایی نخواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
2
2
ای وای دکتر! از تو بعیده. چرا با این بیسوادا دم خور میشی؟ چرا بهشون احترام میذاری که اینطوری برات دست بگیرن؟ دوری کن از اینا که به نفعت نیست. مردم رو فراری نده از دور خودت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
0
1
لابد باید به دست بوسی اقای قدوسی و کوچک زاده و ... می رفت ؟ رو که نیست سنگ پا ست ! ببم شما 8 سال کشور را به لبه پرتگاه بردید و هنوز یک لنگمان در هوا اویزان است و به جای عذر خواهی هنوز در فضای انتخابات هستید و در این 10 ماه هر وروز خواب سقوط دولت روحانی را می دید و صبح که از خواب پا می شدید به محل قبلی پست های خود مراجعه می کردید و لی نگهبان ساختمان به شما حالی می کرد که بابا خواب دیده اید و دوباره با دلی مغموم به کنج حجره باز می گشتدید!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها