بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۷۳۴۵
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
رفتار دوگانه رسانه های ارزشی! در مقابل یک بازیگر ارزشی!
این سیاست یک بام و دو هوا از کجا ناشی می شود و چرا کار بد یک عده، بد نیست و انجام همانکار توسط فردی دیگر بد است؟

تدبیر24 : با آغاز سال جدید ، پیش از آنکه خبرنگاران ورزشی وارد حواشی بازی های جام جهانی شوند ، خبرنگاران هنری و سینمایی خود را در میانه این میدان یافتند. خبری که از اعزام چهل بازیگر و هنرپیشه به برزیل حکایت داشت و گفته می شد که قرار است آنان به همراه 60 ورزشکار دیگر مستندی با عنوان یار دوازدهم را برای شبکه نمایش خانگی تولید کنند که البته پس از آن به دلیل آنچه که آن را به بد قولی اسپانسر و ... نسبت دادند سفر 60 ورزشکار به برزیل منتفی شد و سید جواد هاشمی در مقام تهیه کننده حدود 20 بازیگر را با خود به برزیل برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تدبیر24 ، سفر بازیگران به برزیل از همان ابتدا با حاشیه ها و تغییرات گسترده ای آغاز شد ، یک روز خبر از سفر محمدرضا گلزار و لیلا بلوکات و ... به جام جهانی داده شود و روز بعد خبر لغو این سفرها به گوش رسید ، برخی از بازیگران منصرف شده علت انصرافشان را حواشی و فشارهای پیش آمده در پی سفرشان به برزیل اعلام کردند و احتمالا منظورشان نقدهایی بود که درباره هرینه کرد سفر در رسانه ها و افکار عمومی مطرح می شد ، چراکه برخی از شهروندان و رسانه ها معتقد بودند که دلیلی ندارد چند بازیگر با پول بیت المال به جام جهانی بروند.

سر انجام پس از این حواشی، گروهی از بازیگران و هنرمندان که در میانشانمحسن تنابنده، محمدرضا شریفی‌نیا، مهراب قاسم‌خانی، بابک اردلان، سام درخشانی، فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، امیرحسین صدیق، پژمان جمشیدی، رضا یزدانی، سیدجواد هاشمی، مسعود پاکدل، مهران غفوریان، سیاوش خیرابی، سیروس عبدلی، کامران تفتی، نرگس محمدی، حسام نواب‌صفوی و... به چشم می خورد راهی برزیل شدند تا در مستندی به تهیه کنندگی سید جواد هاشمی و کارگردانی محمد حسین لطیفی حضور داشته باشند.

پس از این سفر اما نقدهای دیگری متوجه پوشش بازیگران در این سفر شد ، انتقاداتی که با واکنش تند محراب قاسمخانی روبه رو شد و او در نوشتاری ضمن پاسخ به این موارد گفت که خود را نماینده ایران در برزیل نمی داند و هر طور که بخواهد لباس می پوشد . در ادامه بازی شگفت انگیز ایران در مقابل آرژانتین از شدت این انتقادات کم کرد تا اینکه چندی پیش تصویری از محمدرضا شریفی نیا ، نرگس محمدی ، مهران غفوریان و لیندا کیانی در شبکه های مجازی منتشر شد. این عکس مربوط به تابلویی می شد که افراد با قرار دادن صورت خود در جای خالی چهره تصویر عکسی یادگاری با آن پوشش می گرفتند و نحوه پوشش ها نیز طوری بود که قرار گرفتن صورت فرد در آن باعث ترکیبی خنده دار برای افراد شود.

محمدرضا شریفی نیا بازیگر فیلم های مسعود ده نمکی و نرگس محمدی نیز دست به همین کار زده و در جایگاه دو بازیگر مطرح کشور چنین تصاویری را از خود ثبت کردند ، شریفی نیا چهره خود را به جای زنی تمام عریان قرار داد و چند عکس از وی ثبت شد.

این عکس به سرعت در شبکه های مجازی انتشار داده شد و حتی در برخی از رسانه های داخلی نیز بازنشر داده شد اما جای تاسف اینجاست که امپراطوری رسانه های جریان افراط بار دیگر چشمانش را درمقابل این اقدام بست و کوچکترین به اشاره ای به آن نداشت. این موضوع در نگاه اول می تواند نشانگر بلوغ عقلی و اخلاقی مدیران برخی از این رسانه ها باشد و این تعبیر از آن شود که خبرنگاران این رسانه ها بالاخره یاد گرفته اند که در زندگی خصوصی شهروندان و افراد سرشناس هنری ، سیاسی و ... دخالت نکنند. اما روی دیگر آن بیانگر همان سیاست یک بام و دو هوای افراطی هاست.

چند سال پیش زمانی که اصغر فرهادی با کسب نخسین اسکار برای سینمای ایران ، پرچم کشورمان را بر فراز ایالت متحده بر افراشته بود ، خبرگزاری فارس و رسانه های زنجیره ای تغذیه کننده از آن با یادآوری حرکت گلشیفته فراهانی در کلیپ فیگارو به طور تلویحی به وی هشدار داد که مراقب باشد چند سال دیگر لیلا حاتمی به سرنوشت گلشیفته دچار نشود.

مدتی بعد پوشش همین بازیگر در جشنواره ای خارجی دوباره از سوی همین جریان رسانه ای مورد هجمه قرار گرفت و حتی کار را به جایی کشاند که یکی از مقامات پلیس ایران از پیگیری بدحجابی بازیگران زن در جشنواره های خارجی از سوی اینترپل خبر داد و بسیاری از شخصیت های سیاسی همسو با این جریان فریاد وا اسلاما سر دادند که کشور از دست رفت! آخرین حاشیه سازی برای این بازیگر پر افتخار کشورمان نیز به بیش از یک ماه پیش باز می گردد ، زماتی که لیلا حاتمی در افتتاحیه جشنواره فیلم کن به عنوان داور حاضر شد و باژیل ژاکوب رییس نود ساله فستیوال کن دیده بوسی کرد. پس از این ماجرا رسانه های مدعی ارزش چنان هجمه ای را علیه این بازیگر کلید زدند که گویی همسر علی مصفا و دختر سعدی سینمای ایران در فیلمی مستهجن ایفای نقش کرده و در آن چه هتاکی به جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام شده است! متاسفانه برخی از مسئولان نیز با تعریفی که خبرنگاران مدعی ارزش ارائه کردن بدون دیدن آن صحنه به قضاوت و اظهارنر در این خصوص پرداخته و جو سنگینی علیه لیلا حاتمی ایجاد شد تا جایی که او با انتشار یادداشتی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

این برخورد دوگانه پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است ، این رسانه ها برخورد نوک انگشتان دست سید محمد خاتمی با دختر 14 ساله مسیحی در ایتالیا را نشانه فساد و بی بند وباری رییس جمهور وقت می دانستند اما در مقابل به آغوش کشیدن مادر هوگو چاوز و بوسیدن وی از سوی احمدی نژاد را که فیلم آن نیز در رسانه ها منتشر شده بود، فوتوشاپ خوانده و به سادگی از کنار آن عبور کردند.

به نظر می رسد سکوت این رسانه ها نیز ناشی از همن موضوع باشد ، شریفی نیا و حاتمی هر دو بازیگرند ، حاتمی در موقعیتی انجام شده و شریفی نیا در موقعیتی ارادی دست به این کار زدند وصرف نظر از اینکه کدام یک با پول بیت المال و به عنوان نماینده فرهنگی ایران در فرانسه یا برزیل حاضر شده اند، جای این پرسش برای مخاطبان رسانه ها باقی است که این سیاست یک بام و دو هوا از کجا ناشی می شود و چرا که بد یک عده بد نیست و انجام همانکار از سوی فردی دیگر بد است؟ چرا بر فرض اگر خبرگزاری فارس در شعری به پیامبران الهی توهین کند مورد تقبیه نیست اما اگر روزنامه آسمان اشتباهی سهوی انجام دهد مستوجب توقیف فوری است؟!! و بسیاری قیاس و رفتار دوگانه دیگر که در ذهن شهروندان مطرح می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۳۰
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
24
این روزها اسلام مظلومانه توسط باندهای مختلف به شیوه های خاص چه در دنیا و چه در ایران برای اهداف بظاهر مقدسی مصادره شده وهر کسی که در بخشهایی از آن افراط بیشتری دارد سهم بیشتری طلب میکند. متاسفانه به هرمخالفی انگ ضد اسلام ، لیبرال ، عامل رژیم صهیونیبستی و آمریکا زده میشود.مافیای مذهبی با رنگ و لعاب دینی پیوسته به لحاظ پیشروی در کسب حوزه های قدرت و به تبع آن ثروت در حال رشد بوده و مانند سیلی خطرناک ماموریت ورسالت اصلی دین که اخلاق میباشد را بیرنگ نموده و عوامل آن نیز از این رویکرد تبعیت میکنند و کسی هم توان مبارزه با این جریان ندارد چون با بازوی امنیتی خاص و پروپاگاندای رسانه ای دودمان آن را بر باد میدهند.متن این مقاله به زیبایی از زاویه ودریچه خاصی به این موضوع پرداخته که صمیمانه از عوامل آن سپاسگزاری می شود
پاسخ ها
ساحل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
احسنت بسيار دلچسب بود
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
6
22
وقتی مجلس از دستشون دراومد یاد میگیرن از ابزار دین برای اهداف سیاسی و در قدرت موندن استفاده نکنند. تا انتخابات مجلس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
چی می گی گلابی ؟؟؟ فک می کنی طرف دیگه بهترن؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
18
سلام
در پارگراف آخر تقبیح صحیح است نه تقبیه
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اینا مثلا با سوادهامون هستند!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
19
12
با سلام
نوشته شما هم به گونه ای است که انگار کار لیلا حاتمی درست بوده (در موقعیت انجام شده هم نبوده!!) و یا کار محمد خاتمی درست بوده!!!
کار خلاف شرع خلاف شرع است. چه شریفی نیا انجام دهد چه حاتمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد.
نوشته شما بر اساس حق قضاوت نمیکند چون شما هم به خاطر اعتراض به یک کار غلط از کار غلط دیگری حمایت کرده اید.
ضمنا به نظر من جریان افراطی کسانی هستند که در نسبت دادن دروغین افراط به دیگران افراط میکنند.
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
با سلام ،دوست عزیز پیامبراکرم (ص) میفرمایند: هرچه خلاف عقل است خلاف شرع است.متاسفانه رسانه های وابسته به جناح خاص با پشتیبانی امنیتی نزدیک به دو دهه تریبون های کشور را در اختیار داشته اند و جناح مقابل از اندک تریبونی محروم بوده است.برخی از امور اساساً مشکلی با شرع ندارند ولی عده ای با سیاسی کردن و شلوغ کردن پیرامون آن اهدافی را دنبال میکنند که در جهت منافع گروهی برای کسب قدرت و ثروت نامشروع هست و دلشان برای شرع و یا مردم نسوخته بنا به قولی دلسوزی شان از حب علی نیست از بغض معاویه است.با آرزوی موفقیت برای شما وایران عزیز
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
با سلام خدمت آقا صادق عزیز.
من هیچ کاری با متن شما ندارم فقط تذکر میدم که عبارت
آنچه خلاف عقل است خلاف شرع است نه تنها سخن پیامبر نیست بلکه اصلا روایت هم نیست بلکه یکی از عبارات اصول فقه در کتب اصولی است که رفته رفته باب شده است. میتونی سرچ کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
سجاد عزیز! این حدیث پیامبر است و صادق درست به کار برده است. اینکه این حدیث به عنوان قاعده در اصول به کار میرود شبهه برای شما ایجاد نموده.
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
ناشناس! پسر عزیزم... اگر سندش رو هم لطف کنی بگی ممنون میشم.
چون احتمالا این حدیث رو توی سفیدی های کتاب احادیث پیدا کردی!!!
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
من به شما اهانت نکردم. سند هم میخواهی برو کتب احادیث شیعه را ببین! واقعا که هشت سال با همین طرز جواب دادن و توهین به مردم خوب تاختید! انشاء الله که دوران سیاه حضور شما دیگر تکرار نشود.
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
ممنون از اینکه کاملا مستند حرف میزنی...هم چنین خوشحالم که کتب روایی شیعه رو میخونی و حتی از سفیدی هاش هم روایت بیرون میاری!!!!
متاسفم که قضیه رو سیاسی کردی! من طرفدار خاتمی و هاشمی و موسوی هستم...
زنده باد موسوی زمان امام! جناح اصلاح طلب به خاطر همین غیر مستند حرف زدن ها ضربه دیده
فردوس توسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
10
جای تاسف و تفکر داره مگه اینا چه فرقی با بقیه مردم داشتند؟ با پول ملت خوشگذرانی و عیش و نوش !!
انشاا... مجلس معتدل و فراجناحی اینده
SeD MoSTaFa
|
Canada
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
5
2
تیتری که انتخاب کرده اید یک تیتر کاملا غیر اسلامی ست : آنان که آبروریزی شریفی نیا در برزیل را ندیدند

ایها الناس ان دِماءَکم و اعراضَکم علیکم حرامٌ الی آن تلقوا ربَکم؛
ای مردم! خون و مال و آبروی شما حرمت دارد تا قیام قیامت.

با یک سرچ کوتاه در فضای مجازی هزاران حدیث و روایت با چنین موضوعی خواهید یافت ....

و لازم میدانم یادآور شوم : هر چند که کار شریفینیا شایسته نبوده ولی خلاف شرع هم نبوده است!
ولی آنهایی که شما در مقابل فرمودید تمامش خلاف شرع بود ...
در مورد احمدی نژاد هم که رسما هجو پردازی فرمودید چون در آن زمان تمام رسانه ها محکومش کردند و در نهایت با یک دروغ پردازی دولتی بهانه ای برای نادیده گرفتن آن خطا ایجاد شد و همچنان هم این خطا بر پیشانی ایشان هویداست ...
پاسخ ها
امید مدبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
به نظر حقیر این که شخصی پشت تصویر و کاریکاتور یک زن عکس بگیرد گناه کبیره است و مستوجب سنگسار، ولی حالا یک رییس جمهوری از باب ادای احترام یک ملت به ملتی دیگر برای دقایقی بازوان خوش تراش یک دختر زیبا رو را از سر محبت و با ملاطفت و ملاعبت ونوازش و نه از سر خشونت بگیرد و...، دقیقا عین تدبیر است و چه بسا موجب ازدیاد امید خارجی ها به مسلمانان بشود که تکرار آنجلس امکان پذیر هست و...
به هر ترتیب نوازش دلبرکان اگر موجب ادخال امید و سور باشد عین تدبیر است و مقرون به ثواب آن است که لمس کننده مستحق ورود به بهشت و شاید پاستور باشد.
البته بوسه دادن زنان زیبا روی همولایتی به مردان اجنبی نیز از باب ادخال سرور قی قلوب الاجنبی صحیحٌ. و من تبوسها وجب لها جنة.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چه ادبیات و ذهن کثیفی داری امید مدبر! معلومه تو ذهن امثال تو چی میگذره...
ftm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
2
11
وقتی باپول بیت المال کشوراسلامی به عنوان نماینده ی ایران میرن غلط میکنن هرجور دوس دارن لباس بپوشن قاسم خانی اگه خودشونماینده ی ایران نمیدونه به چه اجازه ای باپول بیت المال رفته
لیلا حاتمیم کارش اشتباه بوده توجیح کاراشتباهم اشتباهه
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
قاسم خانی گفته من نماینده هیچ کجا نیستم فقط با پول شما میرم الواطی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
5
0
http://sowmezia.blogfa.com/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
شریفی نیا، محمد خاتمی، گلشیفته فراهانی و لیلا حاتمی سرو ته یک کرباسند؛ کرباس اصالة الذة!
امید مدبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
8
6
شبیه آن چه برای احمدی نژاد و مادر هوگوچاوز پیش آمد برای حسن خمینی و یک خانم پیش آمده، گفتم حالا که بحث نقد رفتار دوگانه است خدایی نکرده حق و ناحق نشود و به حسن خمینی جفایی نشده باشد.
پاسخ ها
مرادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
دوست عزيز آنچه كه براي نوه امام پيش آمد متفاوت از اونچه كه براي احمدي نژاد رخ داد بود. اون پيرزن از روي ارادت به خاندان امام خودش به طرف سيد حسن رفت و دستش را تا نزديكي صورتش برد اما احمدي نژاد خودش به سمت مادر چاوز رفت و اون رو به آغوش كشيد و صورتش رو به صورت اون زن چسبوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
2
8
باید هم آدم معلوم الحالی مانند شریفی نیا بعنوان هنرمند برود، شهر که بی کلانتر شد قورباغه هم هفت تیرکش می شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
4
5
معلوم الحال شمایید که دختر 14 ساله رو با پیر زن 70 ساله قیاس میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
2
8
از اون مداح معروف که با خانمها در حال قلیان کشیدن بود هم بگید که این رسانه ها لال بودند یا از اون فرمانده پلیسی که با چند خانم بازداشت شد
مرادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
0
6
اين سياست يك بام و دو هوا حالا حالا ها ادامه خواهد داشت. خيالتان راحت.
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
نه فرهادی هیچ پخی هس نه اینا
کلا من نمی دونم کی گفته اینا نماینده ایرانن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
چرت و پرت گفته نویسنده
چپی احمق
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
0
0
در پاسخ به اکثر شما ما در یک شکوری زندگی میکنیم که دم از شیعه بودن میزنیم لذا ما تابع آرمانهای حضرت مادر سلام الله علیها((حضرت زهرا سلام الله علیها)) هستیم که اکثر قریب به اتفاق بازیگران صدا وسیما و تئاتر وسینمابه این مسئله پایبندی به شرایع اسلامی توجهی ندارندودرواقع متراف ندارد و بلکه کاملا در تضادهای شیعه بودن هست ...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها