بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
دو برادر که با حمله شبانه به خانه‌ای، زنی جوان و بچه‌هایش را به وحشت انداخته و دست به سرقت طلا زده بودند، افشاگری کردند. اطلاع از این‌که مرد آشنایی در خانه‌اش حضور ندارد وسوسه سرقت هولناک را به جان دو برادر تبهکار انداخت.
تدبیر24:برادر کوچک‌تر سر به زیر انداخته و از آرزوهایش پرده بر می‌دارد. وی در مصاحبه با شوک گفت: اسمم «جواد» است و 23 ساله  هستم  تا سوم راهنمایی درس خواندم و چون علاقه‌ای به تحصیل نداشتم دنبال جوشکاری رفتم.  مهارت و استعداد خیلی خوبی در این کار داشتم استادم می‌گفت تو می‌توانی در حرفه جوشکاری هنرنمایی کنی اما چه فایده که دنبال راه خلاف رفتم و پا توی کفش برادر بزرگم رضا کردم. رضا 39 سال سن دارد و تا پنجم ابتدایی درس خوانده است.  ترس از دزدی و شرارت را در واقع برادرم در وجود من از بین برد و تا به حال با هم مرتکب چندین فقره سرقت‌ شده‌ایم.  
من آرزوهای زیادی برای آینده‌ام داشتم، نمی‌خواستم به چنین سرنوشتی دچار شوم اما اعتیاد به مواد مخدر و از سویی  ارتباط با برادر بزرگ‌ترم  عقلم را ربود.
من و رضا با یکی از بچه های محل مان به نام مرتضی که 26 ساله است دوست بودیم او هم به مواد مخدر معتاد است و با هم از مردم زورگیری می‌کردیم.
   ماجرای آخرین سرقت
وی افزود: مدتی پیش در  خرابه‌ای که برای مصرف مواد مخدر به آنجا می‌رفتیم نشسته بودیم که برادرم رضا گفت به خانه یکی از دوستانش رفت و آمد می‌کند و همسر دوستش طلا و زیور آلات زیادی دارد.  با شنیدن این حرف وسوسه شدیم که سرقت کنیم.
ما زاغ سیاه صاحبخانه را چوب زدیم و یک شب که همسر دوست رضا در خانه تنها بود از روی دیوار وارد خانه شدیم.  فاطمه  و بچه‌هایش خواب بودند. بالای سرآن‌ها رفتیم. زن جوان ناگهان از خواب پرید. شمشیر و قمه را که دست ما دید، می‌خواست جیغ بزند. بچه اش را گرفتیم و تهدید کردیم اگر صدایت دربیاید بچه را می‌کشیم.
این زن در تاریکی شب خیلی ترسیده بود. صدایش می‌لرزید و گریه می‌کرد. ما طلاهایش را سرقت کردیم و با عجله از خانه پا به فرار گذاشتیم.
فکر نمی‌کردم دستگیر شویم اما راست می‌گویند  بار کج به منزل نمی‌رسد.
رئیس پلیس استان خراسان رضوی در مصاحبه اختصاصی  به شوک گفت: از چندی پیش گزارش سرقت‌های مخوف به مرکز 110 اعلام و کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات گسترده خود را در این باره آغاز کردند.
سرتیپ «بهمن امیری مقدم» افزود: کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافته بودند که با انجام چهره‌زنی رایانه‌ای، مشخصات ظاهری عاملان این سرقت‌های خشن در اختیارشان بود تا این که  گزارش دستگیری سه جوان شرور در پاتوق افیونی توسط مأموران پلیس ‌مشهد در اختیار  پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان در بررسی موضوع دریافتند که مشخصات ظاهری آنان با عاملان سرقت‌ها تشابه زیادی دارد.
وی خاطرنشان کرد:  این سه جوان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند و در مواجهه حضوری با قربانیان سرقت‌های مخوف شناسایی شدند.
سرتیپ امیری مقدم گفت: مجرم دیگری به نام «مهدی» که مالخر اموال سرقتی بود نیز در این ارتباط دستگیر شد و مأموران در بازرسی از مخفیگاه این  تبهکاران ‌4 شمشیر،  3  قمه، چاقو  و تعدادی چماق به دست آوردند.  رئیس پلیس استان خراسان رضوی با اشاره به این که تاکنون 7مالباخته اعلام شکایت کرده‌اند، گفت: زوج جوانی‌ نیز با اطمینان از دستگیری اعضای این باند به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشتند  این سه دزد بارها به خانه آن‌ها رفته و با تهدید از آنان زورگیری کرده‌اند.
وی گفت: هر 3 دزد «شمشیرزن» پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدن به سزای اعمال  مجرمانه شان در اختیار مقام قضایی هستند و پلیس خراسان رضوی در مقابله با هرگونه ناامنی، شرارت و اخلال در نظم و امنیت عمومی‌ قاطعانه و قانونی برخورد جدی دارد.

منبع: روزنامه ایران
برچسب ها: حمله ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها