بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
گل‌محمدی:
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با انتقاد شدید از فدراسیون فوتبال بابت عدم اعزام مربیان به جام جهانی برزیل گفت: می‌‌خواهم هنرپیشه شوم تا شاید بتوانم به جام جهانی بروم.
یحیی گل‌محمدی که این روزها مشغول آماده‌سازی ذوب‌آهن است در مورد بحث ماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی‌ و تعلل فدراسیون فوتبال در این زمینه و ... گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم داشت که در زیر می‌خوانید.

شرایط ذوب‌آهن چطور است؟
تمرینات را طبق برنامه پیش می‌‌بریم. قرار است شنبه هفته آینده یک بازی دوستانه در تهران داشته باشیم و روز یکشنبه به ترکیه برویم.

ظاهراً به صورت جدی خواهان جذب  بیک‌زاده و انصاری‌فرد هستید؟
با کریم حدود سه هفته پیش صحبت کردم ولی خبر جدیدی به من نداده است. با بیک‌زاده هم چند روز پیش مذاکره کردم و قرار شده است به من خبر بدهد.

با این بودجه محدود فکر می‌‌کنید بتوانید این دو بازیکن را جذب کنید؟
بودجه ما در حدی نیست که بعضی‌ها انتظار دارند ولی ذوب‌آهن دو فاکتور مثبت دارد. اول اینکه باشگاه مبلغ قرارداد بازیکن را تا ریال آخر می‌‌دهد و دوم اینکه تیم ما حاشیه ندارد. نمی‌‌دانم آنها به ذوب‌آهن می‌آیند یا خیر ولی اگر این دو موضوع برای‌شان مهم باشد ذوب‌آهن را انتخاب می‌‌کنند. خیلی از باشگاه‌ها بیشتر از 50 درصد از پول بازیکن را نمی‌‌دهند اما در ذوب‌آهن اینطور نیست.

اگر انصاری‌فرد و بیک‌زاده به ذوب‌آهن نیایند برای آنها جایگزین دارید؟
هنوز با شخص دیگری صحبت نکرده‌ایم. ما مهاجم داریم اما از آمدن کریم استقبال می‌‌کنیم. اگر بیک‌زاده هم نیامد دنبال گزینه خارجی می‌‌رویم.

امسال دنبال قهرمانی هستید؟
حرف زدن از قهرمانی خیلی زود است. ذوب‌آهن دو سال بد را پشت سر گذاشت و نباید از این تیم انتظار داشته باشیم. ما فقط می‌خواهیم بازی‌های زیبا انجام بدهیم تا همه لذت ببرند.

این روزها چند بازیکن و مربی سابق پرسپولیس به راه‌آهن پیوسته‌اند و می‌‌گویند حمید استیلی (مالک و سرمربی تیم راه‌آهن) برای پرسپولیس اپوزیسیون درست کرده است. نظر شما در این مورد چیست؟
من این حرف‌ها را قبول ندارم. افرادی مثل باقری، عابدزاده، کریمی و همچنین استیلی الان در پرسپولیس جایی ندارند و این حق را دارند که هر جا می‌‌خواهند کار کنند. آنها عاشق پرسپولیس هستند و اینکه می‌‌گویند اپوزیسیون پرسپولیس هستند را قبول ندارم.

فکر می‌‌کنید کی‌روش در ایران بماند؟
من قبلاً موضع خودم را گفته‌ام. کی‌روش پنجشنبه شب گفت که دوست دارد بماند و حتی تأکید کرد که مسائل مالی برایش مهم نیست و بیشتر از فدراسیون امکانات می‌‌خواهد. نمی‌‌دانم چرا فدراسیون شرایط کی‌روش را قبول  نکرده و در حفظ او تعلل می‌کند. من از صحبت‌های کی‌روش و کفاشیان فهمیدم که او دوست دارد بماند ولی فدراسیون فوتبال دوست ندارد کی‌روش در ایران بماند.

خیلی‌ها معتقدند بیانیه کانون مربیان انتقاد شدید از کی‌روش بود. نظر شما چیست؟
من صحبت‌های آقایان جلالی و حاج‌رضایی را گوش کردم و تقریباً اختلافی بین صحبت‌ها ندیدم. فکر می‌‌کنم بعضی از حرف‌های جلالی درست بود و ما مربیان ایرانی انتظار داریم که از دانش کی‌روش استفاده لازم را ببریم. به عنوان مثال او در دو ماه میانگین دوندگی بازیکنان را به شکلی فوق‌العاده بالا برد و ما می‌‌توانیم چنین چیزی‌هایی را از او یاد بگیریم. فکر می‌کنم خیلی‌ها موافق ماندن این مربی در تیم ملی هستند.

در جام جهانی عملکرد کدام مربی شما را تحت تأثیر قرار داده است؟
تیم‌هایی مثل الجزایر، شیلی و مکزیک واقعاً خوب بازی کردند. آنها از لحاظ قابلیت‌های جسمانی و سرعت بازی خیلی خوب بودند. فکر می‌‌کنم خوزه پکرمن و همچنین سرمربی الجزایر عملکرد خوبی داشتند. در این جام سرعت بازی‌ها خیلی بالا بود و شرایط فیزیکی و جسمانی بازیکنان هم نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت قابل توجهی داشت.
تسنیم: قرار بود شما برای تماشای بازی‌های جام جهانی به برزیل بروید. چرا این اتفاق نیفتاد؟
من می‌‌خواهم در دانشکده هنرهای زیبا ثبت‌نام کنم و هنرپیشه شوم تا بتوانم به جام جهانی بروم! متأسفم برای فدراسیون فوتبال که نتوانست مربیان ایرانی را به جام جهانی ببرد. از چند ماه قبل پاسپورت مرا گرفتند ولی در روزهای آخر گفتند که مشکل اسپانسر به وجود آمده است. واقعاً تأسف‌آور است که فدراسیون نتوانست کاری برای مربیان ایرانی انجام دهد. البته خوشحالم که به برزیل نرفتم، چون اگر می‌‌رفتم شاید بلای خبرنگاران ایرانی سرم می‌آمد و 20 ساعت باید از این شهر به آن شهر با اتوبوس نقل مکان می‌‌کردیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها