بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۸۵۵۹
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
سوال شهروندان از استيضاح كنندگان وزيرعلوم
نویسندگان نامه از نادران خواسته‌اند كه پاسخ دهد که آیا در دولت محمود احمدي نژاد اين اقدامات موجب اخلال در روند رشد علمی کشور نشده؟!
تدبیر24 : گرچه به نظر مي‌رسد 50 نماينده مجلس تا اطلاع ثانوي كه احتمالا يك ماه باشد از استيضاح وزير علوم منصرف شده‌اند ، اما بدنه دانشجويي كشور و حاميان رضا فرجي دانا دست‌به كار شدند تا با حمايت خود از وزير علوم ، تحقيقات و فناوري دولت تدبير و اميد در فضاي مجازي و حقيقي هزينه‌هاي استيضاح احتمالي را براي مجلس بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار تدبیر24، همزمان با اعلام خبر طرح استضياح وزير علوم از سوي 50 نفر از نمايندگان مجلس ، موج حمايت از وزير علوم نيز در سطح جامعه شكل گرفت ، حمايت‌هايي كه به شكل حقيقي و مجازي انجام شد و در آن بيش از 1000 نفر از اساتيد دانشگاهي و اعضاي هيات علمي با امضاي نامه‌هاي متعدد خطاب به روساي جمهور و مجلس حمايت خود از فرجي دانا و مخالفتشان با تصميم نمايندگان مجلس را اعلام كنند .
گروهي ديگر از  نمايندگان به نام مجلس از جمله علي لاريجاني نيز وارد گود شده و تلاش كردند تا گروه 50 نفره نزديك به تفكرات جبهه پايدري از تصميم‌شان منصرف شوند و حالا گرچه به نظر مي‌رسد نتيجه اين اقدامات موثر بوده و نمايندگان خواستار استيضاح،  تا اطلاع ثانوي كه احتمالا يك ماه يگر باشد از اقدامشان منصرف شده‌اند ، اما موج عظيمي از حمايت‌ها از وزير علوم در فضاي مجازي به راه افتاده است و شمار دنبال كنندگان كمپيني كه با هدف نه به استيضاح وزير و با عنوان " كمپين حمايت از دكتر رضا فرجي دانا " ايجاد شده طي حدود يك هفته از مرز 11 هزار كاربر گذشته است. 
گروهي ديگر از فعالان فضاي مجازي نيز اقدام به انتشار نامه‌اي به الياس نادران از نمايندگان تهران در مجلس و طراحان اصلي طرح استيضاح كرده‌اند و از كاربران فضاي مجازي خواسته‌اند كه با امضاي اين نامه شمار حاميان وزير علوم را افزايش دهند. در بخشي از نامه كه با عنوان " نامه سرگشاده جمعي از مردم به الياس نادران" در بخش اسناد گوگل منتشر شده ، خطاب به اين نماينده مجلس آمده است: « ما نمی‌دانیم چرا درست زمانی که بحث رسیدگی به فسادهای وزارت علوم به خصوص در قضایای بورسیه‌ها مطرح شد، ندای استیضاح وزیر از جانب شما بلند شد. اما می‌خواهیم از الیاس نادران که همواره خود را طرفدار عدالت و مبارزه با فساد نامیده، چند سوال بپرسیم، سوالاتی که پاسخ آنها اذهان ما را نسبت به اهداف شما از استیضاح روشن خواهد کرد»
سپس در بخش سوالات اين نامه چند سوال از نادران پرسيده شده كه از جمله آن مي‌توان به پرسش از نادران درباره موضعش پيرامون اعزام 73 دانشجو با معدل زیر 14 کارشناسی و اعزام 70 دانشجو با معدل کارشناسی ارشد زیر 16 به خارج از کشور ، جذب 228 نفر با معدل کارشناسی زیر 14 و جذب 305 دانشجوی بورسیه خارج به داخل با معدل کارشناسی ارشد زیر 16،  انتقال بورسیه 235 دانشجوی بورسیه خارج به داخل و ...  در دولت محمود احمدي نژاد اشاره كرد كه در آن نويسندگان نامه از نادران خواسته‌اند كه پاسخ دهد آيا اين اقدامات موجب اخلال در روند رشد علمی کشور نشده؟!
در اين نامه سوالات ديگري نيز از الياس نادران پرسيده شده و نويسندگان حتي اين احتمال را نيز داده‌اند كه شايد وي تحت تاثير رفاقتي كه با فرهاد رهبر ، رييس سابق دانشگاه تهران داشته حضور فعالي در ماجراي استيضاح فرجي دانا در اين شرايط داشته است. سوال كنندگان از اين نماينده مجلس رضافرجي دانا را غير سياسي‌ترين وزير كابينه و شخصیتی «علمی» که امروز محور مبارزه با فساد در وزارتخانه است، دانسته‌اند و در بخش ديگري از متن نامه‌خود نوشته‌اند: «امروز بسیار از محافل رسمی و غیررسمی شنیده می‌شود که مشکل اصلی با وزیر علوم، نه حتی در قضیه محروم از تحصیلان، که عمدتا در قضیه «بورسیه ها» و «عزل و نصب ها» است و این دو قضیه به دو اصل مهم «عدالت» و «دموکراسی» باز می‌گردد. تاسف‌بارتر آنکه نمایندگان استیضاح‌کننده در روزهای گذشته از وزیر علوم خواسته اند تا پنج نفر از معاونین وزارتخانه را تغییر داده و 20 درصد روسای دانشگاه‌ها توسط نمایندگان مجلس تعیین گردد. آیا شما چنین مطالباتی را دخالت برخی نمایندگان در کار دولت نمی‌دانید؟ ما از شما انتظار داشتیم دوشادوش مسئولین وزارت علوم تا روشن شدن تکلیف همه بورسیه‌ها و جذب های غیر قانونی بایسیتید و به عنوان یک دانشگاهی از حق اساتید دانشگاه برای تعیین روسای دانشگاه، دانشکده و گروه های آموزشی دفاع کنید. حقی که در دولت گذشته به کرات در هر سه سطح نادیده گرفته می‌شد.»

اين افراد در پايان نامه خود كه تا كنون با امضا هزار نفر ازشهروندان و كاربران اينترنت همراه بوده از الياس نادران خواسته‌اند كه صرف نطر از عملي شدن يا نشدن احضار وزير به مجلس، اين نماينده به سوالات آنان به عنوان بخشي از مردم ايران كه صدايشان كمتر شنيده مي‌شود پاسخ دهد و احتمالا پاسخشان را نيز بشنود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۶
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
6
18
نمایندگان بدانند با استیضاح وزیر علوم جایی در مجلس بعدی نخواهند داشت.
پاسخ ها
روح اله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
با وجود ...عناصری در درون نظام ، کشور دیگر به دشمن خارجی نیازی ندارد.
رضا احدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
2
17
اسم منم اضافه کنید به امضا کنندگان
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
18
6
اصلاً اگر اجازه میفرمایید مجلس رو تعطیل کنیم
نظارت، سوال و استیضاح حق مجلسه
پاسخ ها
عاطفه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
نظارت حق مجلس است اما متاسفانه مجلس از این نظارت به عنوان چماق و اهرم فشار برای دولت استفاده می کند. اگر همین وزارت علوم اجازه داده یود که به جای حق من و شما آقازاده ... و ... فلان نماینده محترم مجلس بورسیه شود امروز بحث استیضاح مطرح نیست . لطفا حرمت نمکی که از این دولت خورده اید را نگه دارید.
ناشناس
| ROMANIA |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
این مجلس ...بهتر از بودنشه
چرا در دوره احمدی نژاد ...ساکت بودند
حتما باید بگم بگم براشون راه انداخت تا دست از ب... بردارند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
جناب ناشناس وقتی با وظایف نمایندگان و مجلس آشنا نیستید اظهار نظر نکنید. نماینده مجلس باید مظهر قانونمندی باشد نه قانون شکنی! اصلا اظهار نظر امثال نادران بی جهت و خارج از دستور کار آنان است. توقعاتشان هم بیشتر شبیه نوعی باج خواهی است تا عمل به وظایف. ما همه جوره وزیر علوم را حمایت میکنیم. این حمایت را در انتخابات آتی مجلس خواهید دید!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
هرچیزی که به ضرر اصلاح طلبها باشه بده
حتی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
7
1
اما بدنه دانشجويي كشور!!!!!!!!!!!!!!!! و حاميان رضا فرجي دانا دست‌به كار شدند

البته با س...
ابوحیدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
12
باید به عنوان یکی از وزارت علومیها عرض کنم
در این سالها این مدیران وزارت علوم که در صدرشون دکتر فرجی و دکتر توفیقی هستند واقعا انسان ترینه مدیران بوده اند
بنده اصولگرا هستم اما کاش مردم جریانهای سیاسی را رها کرده و واقعا شخصیت افراد را میشناختند
نه شخصیت تندروهای اصولگرا را.....
واقعا اینها به معنای واقعی برای دانشجویان و هیئت علمی و کارکنان دانشگاهها ارزش قائلند
اعظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
2
8
اگر فرجی دانا استیضاح شود در حقیقت یک مهره بالفعل برای انتخابات مجلس بعدی آماده می شود. پیش به سوی مجلس اعتدال
اعظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
4
اگر فرجی دانا استیضاح شود در حقیقت یک مهره بالفعل برای انتخابات مجلس بعدی آماده می شود. پیش به سوی مجلس اعتدال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
7
من دلم میخواد از آقای فرجی دانا حمایت کنم. ولی نمیدونم چطوری! خدا انشاءالله تندروها را سر جایشان بنشاند.
دکترجان حمایتت می کنیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
6
ما وزارت علومی ها همیشه حامی شما هستیم تا دست این فرصت طلبان و سهم خواهان را از تمام سرمایه های علمی و مالی این سرزمین کوتاه کنیم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
0
5
ازنمايندگاه محترم مجلسي كه مخالف دكتر فرجي دانا هستند خواهش داريم سياسي تصميم نگيرند فرداي قيام واينده فرزندان اين اب وخاك ايران عزيز را هم در نظر بگيرند
علی دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
1
درودبرشرف دکتر فرجی دانا وزیر با لیاقت ،امیدوارم دیگر وزیران هم شجاعت آقای دکترفرجی دانا داشته باشند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها