بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
خشکیدگی درختان زاگرس و از همه مهمتر گرفتاری 19 میلیون اصله بلوط به آفت ذغالی کم بود که حالا خبر می رسد سوسک های چوبخوار به جان درختان این جنگل ها افتاده اند.
تدبیر24: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه روز شنبه اظهار کرد: شناسایی نمونه ای از سوسک چوب خوار درختان در جنگل های زاگرس برای نخستین بار در کشور رخ داده است.

ˈحسین سلیمانیˈ افزود: به تازگی نمونه ای از سوسک های چوب خوار در زیرپوست درختان بلوط جمع آوری شده که تاکنون در ایران زیستگاهی نداشته، و ویژه مناطق گرمسیری هستند.

وی شناسایی این آفت جدید را حاصل تحقیقات دو تن از کارشناسان این اداره کل به نام های ˈمهدی ترابیˈ و ˈخانم مهندس محمدیˈ عنوان کرد و گفت: این نمونه از سوسک پس از بررسی برای تعیین خانواده و تیره علمی به موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور ارسال شده است.

سلیمانی افزود:این آفت بیشتر در مناطق گرمسیری جهان مانند جنوب آسیا و نواحی گرمسیری آفریقا و آمریکا دیده می شود.

زاگرس، جنگلی به درازای یک هزار و 265 کیلومتر است که بخشی از مساحت چند استان را شامل می شود، و هر هکتار آن توانایی دفع و رسوب کردن 60 تن ریزگرد را داراست؛ ضمن اینکه بخش زیادی از جمعیت دامی نیز در محدوده این جنگل قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها