بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ازدواج شش هزار و 295 زن مطلقه تحت پوشش این نهاد در سال های 91 و 92 خبر داد.
تدبیر24: «اکبر میرشکار» شب گذشته(سه شنبه) در چهارمین نشست مشاوران زن وزرا و دستگاه های اجرایی با معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: خانواده محوری، رویکرد اصلی خدمات کمیته امداد است.

وی گفت: تلاش می کنیم در حوزه فرهنگی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی را به مددجویان آموزش دهیم زیرا بر این باوریم، نیل به هدف، فقط با پیروی از سبک زندگی ایرانی - اسلامی میسر است.

معاون کمیته امداد با بیان اینکه نرخ طلاق در میان زوج های جوان تحت پوشش کمیته امداد که 10 درصد از سهم ازدواج کشور را در بردارد، 1.7درصد است، ادامه داد: برای تحکیم الگوی خانواده موفق، تلاش می کنیم تا موانع تنش آفرین نظیر ماهواره، عرفان های کاذب و بیسوادی را از میان برداریم.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش های پیش از ازدواج برای شکل گیری یک خانواده موفق تصریح کرد، تلاش داریم تا امکان دسترسی مددجویان به روانشناسان و مشاوران خانواده را تسهیل کنیم.

میرشکار در این نشست که در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سوهانک برگزار شد، گفت: بیشتر توجه و توان خود را برای اوقات فراغت اعضای خانواده های تحت حمایت و افزایش مهارت ها و بستر سازی لازم برای انتقال آنها معطوف کرده ایم.

وی یادآور شد: نخبه یابی، نخبه پروری و نگهداشت نخبگان را در کانون توجه قرار داده ایم تا استعداد را شناسایی و شکوفا کنیم، هرچند نتیجه این اقدام توانمند سازی فردی است.

میرشکار، تقویت باورهای دینی را لازمه تصحیح سبک زندگی و توانمندی درون زا دانست.

** آمار دختران گیرنده خدمات کمیته امداد

میرشکار با بیان اینکه 160 هزار و 792 دانش آموز دختر و 58 هزار و 675 دانشجوی دختر از خدمات کمیته امداد بهره مند شده اند، گفت: یکهزار و 112 نخبه دختر را در سطح کشور شناسایی کرده ایم.

معاون کمیته امداد ادامه داد: 308 هزار و 354 نفر از مادران و دختران ساکن در مناطق پر آسیب و حاشیه نشین را آموزش داده و 10 هزار و 993 زن بیسواد را با سواد کرده ایم.

به گفته وی، 120 هزار مجله آموزشی تخصصی میان زنان تحت پوشش این نهاد توزیع شده است.

** ازدواج شش هزار و 295 زن مطلقه در سال 92 و 91

میرشکار افزود: با تلاش های کمتیه امداد، شش هزار و 295 زن مطلقه ازدواج کردند که از این میان 733 نفر با همسر قبلی خود مصالحه کردند و از پنج هزار و 562 نفر دیگر پنج هزار و 484 با مردان تک همسر ازدواج کردند(ازدواج قبلی نداشتند).

وی تصریح کرد، 19 هزار و 200 زن سالمند در سال 92 به اردوی زیارتی مشهد و 16 هزار دختر در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیر ستان نیز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

به گفته میرشکار، حضور 24 هزار زن و دختر تحت پوشش در جشنواره های قرآنی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته امداد است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها