بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
کد خبر: ۲۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
بهرامی افزود: اعتیاد زوج، ناهمگونی فرهنگی زوجین و فشارهای اقتصادی از مهم‌ترین عوامل وقوع طلاق در البرز است.
تدبیر24: مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: افزایش آمار طلاق در البرز نگران‌کننده است.

افروز بهرامی با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از استان تهران بیشترین تعداد طلاق زوجین در کشور در استان البرز به ثبت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند با توجه به رشد بی‌رویه جمعیت و همچنین مهاجرت مردم سایر استان‌ها به البرز و یکدست نبودن ساکنان این استان، بالا بودن آمار طلاق در البرز به نسبت برخی استان‌ها امری قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد اما بدون شک افزایش بی‌رویه تعداد طلاق در این استان نگران‌کننده است.

بهرامی افزود: اعتیاد زوج، ناهمگونی فرهنگی زوجین و فشارهای اقتصادی از مهم‌ترین عوامل وقوع طلاق در البرز است.

وی ادامه داد: با توجه به این که استان البرز در سال 91 رکورددار بیشترین طلاق در کشور بود تمهیداتی اندیشیده شد که این آمار کاهش یابد که درنهایت منجر به این شد که امسال البرز در سکوی دوم ثبت تعداد طلاق دربین استان‌ها قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: جوانان قبل از ازدواج حتماً باید با نظارت و کنترل خانواده‌ها به شناخت واقعی از یکدیگر برسند و بیش از آن که به احساس و عواطف خود توجه داشته باشند، زوایای شخصیتی فرد مورد علاقه خود را به طور منطقی بررسی کنند.

این مسئول تاکید کرد: بدون شک شرکت جوانان در شرف ازدواج در کلاس‌های مشاوره و بهره‌مندی از تجربیات مشاوران خانواده نیز می‌تواند به آنان در زمینه انتخاب مناسب‌تر کمک زیادی کند.

بهرامی یادآور شد: هر چند در برخی مواقع طلاق بهترین راه‌حل برای نجات زندگی زوجین است ولی در بسیاری از موارد با حل مشکلات می‌توان به ادامه زندگی با نشاط و سلامت زوجین امیدوار بود.

وی اظهار کرد: یک فرد مطلقه در جامعه مشکلات بسیاری دارد و این مشکلات بدون شک برای زنی که از همسرش جدا شده بیشتر از یک مرد مطلقه است.

وی ادامه داد: زوجین باید به طلاق نه به عنوان اولین راه گریز از فشارزندگی بلکه به عنوان آخرین راه‌حل فکر کنند تا استحکام بنیان خانواده حفظ شود.

بهرامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر سیاست دولت تدبیر و امید برای کاهش وجوه آسیب‌های اجتماعی تاکید و اظها رکرد: خشونت‌های خانگی، همسرآزاری و طلاق بارزترین آسیب‌های اجتماعی در البرز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان گفت: بدون شک کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان به تنهایی وظیفه یک دستگاه و ارگان نیست و همه دستگاه‌ها باید به فراخور توان خود در این زمینه گام بردارند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها