بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
ارزشیابی کیفی خودروها در خرداد ماه سال جاری در حالی انجام شد که در بخش عیوب فنی و عملکردی، محصولات سایپا ایکس 131 و ایکس 132، ام.وی.ام 530 و ام.وی.ام ایکس 33 بیشترین نمرات منفی و روند نزولی را داشته اند.
تدبیر24: در گزارش تحلیلی ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل، در بخش تزئینات و مونتاژ خودروهای سایپا ایکس 131 پارس خودرو و سمند بیشترین نمرات منفی را کسب کردند.

همچنین در بخش بدنه خودروهای پژو 206 و ام.وی.ام 530 روند رو به بهبود داشته اند، همچنین خودروهای سایپا ایکس 131 پارس خودرو و سایپا ایکس 132 بیشترین نمرات منفی را در این بخش به خود اختصاص داده اند. در بخش رنگ نیز خودروهای لیفان ایکس 60 و جک 5J بیشترین نمرات منفی را کسب کردند.

بر اساس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروهای سایپا ایکس 131 پارس تندر، جک5J و لیفان ایکس 60 در دسته قیمتی خود، کمترین نمره منفی را دریافت کردند و به عنوان کیفی ترین خودروهای گروه خود شناخته شدند.

در خرداد ماه امسال مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور(بر اساس آمار ارائه شده توسط خودروسازان)، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجه 63 درصدی داشته است.

در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک(سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین(مسافری و باری) بوده است.

بنا بر اطلاعات تولید ارائه شده از سوی خودروسازان در بخش سواری شاهد رشد 63.5 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که بیانگر روند صعودی تولید خودرو در ایران است.

در این ماه خودروهای سواری ساخت داخل در چهار دسته قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان، بین 20 تا 40 میلیون تومان، بین 40 تا 60 میلیون تومان و بین 60 تا 80 میلیون تومان ارزیابی شدند. در مجموع 19 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 14 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و پنج مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته اند.

در دسته خودروهای زیر 20 میلیون تومان شاهد ارزیابی خودروهای سایپا ایکس 131، سایپا ایکس 132 و ساپپا ایکس 131 شرکت پارس خودرو بودیم که همه آنها در سطح کیفی خوب(B+) جای گرفتند.

در میان این خودروها، سایپا ایکس 131 شرکت سایپا با کسب 79.4 نمره منفی با کیفیت تر از سایر خودروهای هم گروه خود شناخته شد و پس از آن به ترتیب ساپپا ایکس 131 شرکت پارس خودرو و سایپا ایکس 132 در جدول کیفی قرار گرفتند.

این در حالی است که نظر مشتریان در خصوص رضایت از این خودروها نیز به همین ترتیب بوده است به طوری که این خودروها از یک هزار امتیاز در آخرین دوره ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(شش ماهه دوم 1392) شاخص رضایت مشتریان به ترتیب 627، 626 و 625 امتیاز کسب کرده اند.

در دسته خودروهای بین 20 تا 40 میلیون تومان 12 خودرو مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند که در بین آنها خودروی پارس تندر با 20.7 نمره منفی، تندر90 پارس خودرو و تندر90 ایران خودرو با 21 نمره منفی در جایگاه اول تا سوم جدول قرار گرفتند.

این خودروها از دید مشتریان نیز در این گروه قیمت در صدر قرار داشته اند به صورتی که خودروی پارس تندر بیشترین امتیاز رضایتمندی را از آن خود کرده است و موفق به کسب 732 امتیاز شده است.

در گروه قیمت بین 40 تا 60 میلیون نیز دو خودروی جک5J و ام وی ام530 ارزیابی شدند و به ترتیب 48.7 و 51.4 نمره منفی کسب کردند. در این دسته جک5J نه تنها از کیفیت بهتری برخوردار بوده است، بلکه در کسب رضایت مشتریان نیز نسبت به هم گروهی خود موفق تر عمل کرده و 710 امتیاز از شاخص رضایت مشتریان را از آن خود کرده است. این در حالیست که ام وی ام 530 موفق به کسب 683 امتیاز از 1000 امتیاز شاخص رضایت مشتریان شده است.

در دسته آخر که خودروهای بین 60 تا 80 میلیون می باشد نیز دو خودروی لیفان ایکس 60 و ام. وی.ام ایکس 33 قرار دارند که بر اساس ارزشیابی های صورت گرفته خودروی لیفان ایکس 60 با کسب 50 نمره منفی با کیفیت تر از دیگر خودروی هم گروه خود شناخته شده است.

منبع:شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها