بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
استاندار سیستان و بلوچستان رویکرد دولت و مسؤولان استان را رأفت و مهربانی و بازگرداندن مجرمان نادم به دامان جامعه عنوان کرد و گفت: اعضای کمیسیون امان نامه استان از خردادماه امسال تاکنون برای 36 نفر از اشرار نادم امان نامه صادر کردند.
تدبیر24: علی اوسط هاشمی دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: آغوش رأفت و محبت نظام جمهوری اسلامی برای تمامی هموطنان به ویژه مجرمان و اشرار نادم و پشیمان گشوده است و این خود، فرصتی بسیار مغتنم برای تمامی افراد مجرم است تا با ابراز پشیمانی از گذشته خود به دامان جامعه و خانواده بازگردند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بیان کرد: رشد روز افزون موادمخدر صنعتی و ورود زنان به عرصه جرم و قاچاق موادمخدر، خطر و هشدار بزرگی برای جامعه محسوب می شود که باید برای جلوگیری از این معضلات چاره ای اساسی و علمی اندیشید.

وی تأکید کرد: کارگروههای زیر مجموعه این شورا باید با جدیت وارد صحنه شوند و با کارهای علمی و کارشناسی به بحث و بررسی معضلات و راههای جلوگیری از گسترش آنها بپردازند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر حوزه های ورزش و تفریحات سالم و امثال آن مورد کم توجهی قرار گرفته، باید حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد و موادمخدر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اینکه 40 درصد زندانیان موادمخدر در زندانهای استان بیکار و 36 درصد آنان نیز در سنین 16 تا 29 سال هستند، هشدار و خطر جدی برای مسؤولان و دست اندرکاران امور اجتماعی است.

هاشمی تصریح کرد: ورود خانمها به عرصه حمل موادمخدر و شکسته شدن قبح ورود بانوان به حوزه جرم، هشداری است که باید نهادهای فرهنگی و تمامی گروههایی که می توانند در صیانت از سلامت و بودن در مسیر سعادت را ایفا کنند، وارد صحنه شده و این مسایل و معضلات را به جد مورد توجه و بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناامنی های استان، موادمخدر است، گفت: باید از توانمندیهای ملی، ارزشی، فرهنگی و ظرفیتهای منطقه ای به گونه ای بهره گیریم که هر سال بازدهی بهتری عاید جامعه شود.

هاشمی بیان کرد: کمیته های پنج گانه این شورا شامل ˈحقوقی، پیشگیری، درمان، توسعه مشارکتهای مردمی و مقابلهˈ باید در زمینه پیشگیری و مقابله با معضل اعتیاد و قاچاق موادمخدر فعالتر عمل کنند.

وی، برگزاری نشستهای تخصصی، جهتگیری های فرهنگی، برآوردهای واقعی از نیازها، ایجاد کمربند حفاظتی و کنترلی در اطراف استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: فعال شدن اردوگاههای ایرانشهر و نیاتک تا یک ماه آینده برای جمع آوری و نگهداری معتادان و مجرمان موادمخدر و تعیین تکلیف 600 دستگاه خودروی توقیفی در توقفگاه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر از برنامه های اولویت دار این شورا است.

ˈمحمدحسین اشرفیˈ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از فعالیتهای انجام شده در هفته مبارزه با موادمخدر ارائه کرد.

ˈمحمدرضا سراوانیˈ مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز با تأکید بر مدیریت کارشناسی و واحد در حوزه نظارت و برنامه ریزی و اجرا گفت: اکنون 42 منطقه ویژه اجتماعی در استان وجود دارد که ضروری است در برخی از آنها مراکز اصلی کاهش آسیب و پیشگیری از اعتیاد ایجاد شود تا این مراکز به عنوان مادر سایر مجموعه ها و مراکز اقماری را زیر پوشش قرار داده و نسبت به تدوین بسته آموزشی و درمانی و جمع آوری اطلاعات از آسیبها و غیره اقدام کند.

مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان نیز تأکید کرد: رویکرد دستگاههای امنیتی مقابله با موادمخدر صنعتی است؛ زیرا گرایش به سمت این نوع موادمخدر روز به روز افزایش می یابد.

حق پرست اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان در طول چهار ماه گذشته امسال 11 تن و 500 کیلوگرم موادمخدر کشف کردند که افزون بر 10 تن آن تریاک و بقیه حشیش، مرفین و هرویین بوده است.

سردار ˈحسین رحیمیˈ فرمانده انتظامی استان نیز عملکرد چهار ماه گذشته مأموران انتظامی در سراسر استان را کشف 14 تن موادمخدر ذکر کرد و گفت: در این مدت 744 نفر از متهمان اصلی و باندهای مختلف دستگیر، 10 باند بزرگ قاچاق موادمخدر منهدم و 24 قبضه سلاح کشف شده است.

وی افزود: انجام 12 عملیات مسلحانه و درگیری و کشف 92 دستگاه خودرو سبک و سنگین از دیگر موفقیتهای مأموران انتظامی استان در سال جاری است.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیروهای مرزبانی با اقتدار در زمینه کنترل و انسداد مرزهای میهن اسلامی در این استان تلاش می کنند و عملیات انسداد مرزها از شمال تا مناطق میانی استان به طور کامل انجام شده و کارهای انسداد مناطق جنوبی نیز با جدیت ادامه دارد.

سردار ˈرهام بخش حبیبیˈ افزود: مرزبانان دلاور استان در چهار ماه نخست امسال در نقاط صفر مرزی 12 تن انواع موادمخدر کشف کرده و هفت نفر از اشرار و قاچاقچیان معروف را در درگیریهای مسلحانه به هلاکت رساندند.

حجت الاسلام ˈعباس دانشیˈ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: متأسفانه دیدگاههای فقهی در مورد موادمخدر در دو سوی مرز متفاوت است؛ به طوری که در داخل کشور علمای شیعه و سنی بر حرام بودن آن اتفاق نظر دارند اما در آن سوی مرز، کاشت، داشت و برداشت موادمخدر را حلال می دانند و این خود موجب شده تا کاشت و معامله این مواد افیونی رواج پیدا کند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها